CO2clean schreef:
Ja, ik vind het onderzoek voldoende representatief om te kunnen stellen dat elektrische auto's schoner zijn dan fossiele brandstof auto's. Wat zou volgens jou het grote verschil zijn tussen middenklasse auto's en een XC90 als het gaat om CO2 footprint en elektrisch rijden?
Kleinere accu's en minder material e.d. Kijk naar het assemblage proces van een Tesla, vooral gericht op alle belastingvoordelen, niet op milieu voordelen...
CO2clean schreef:Als je een bron hebt voor alle geschonden regels door Tesla dan graag, ben heel benieuwd. Ik heb er nog niets over gehoord, maar dat zegt natuurlijk niet dat het niet gebeurt.
Ik moet het iets nuanceren, het gaat om de staat Nevada, net over de grens van California. Het gaat er meer om dat de regels 'verbouwd' om ervoor te zorgen dat Tesla er maar komt met zo'n fabriek vanwege de werkgelegenheid:
Zie bijv.
http://www.forbes.com/sites/joeharpaz/2 ... taxpayers/
Dus waar kiest Tesla voor mbt de plaats waar ze deze fabriek bouwen? Juist, daar waar ze de meeste dollars krijgen...
CO2clean schreef:Een nieuw accupakket komt gelukkig niet zo vaak voor, maar voor alle producten geldt dat het soms misgaat. Elektromotoren daarentegen kwam wel vaker voor bij de 2013 modellen. Gelukkig lijkt het erop dat bij 2014 en recentere modellen dit niet meer zo vaak voorkomt.
Maar het komt wel voor, veel te snel voor zo'n nieuw model...
CO2clean schreef:De Tesla is zeker een alternatief voor fossiele brandstof auto's, zeker met het Supercharger netwerk. Dat je 400 km aflegt met 1,5 uur extra tijd is klinklare onzin. Ik kan dit niet eens beleefder omschrijven simpelweg omdat het onzin is. Je kunt prima 300 km rijden op een acculading, dan moet je ergens 100km laden. Dat duurt ongeveer 20 minuten (zeker met een vrij lege batterij).
Je kunt met minstens 80kW (waarschijnlijk meer) laden, dan laadt je zo'n 26 kWh in 20 minuten. Genoeg om de resterende 100 km met minstens 130 km/u te rijden. Dit alles is ruim genomen.
Ik weet niet welke ervaring jij hebt hiermee, maar die is duidelijk heel opmerkelijk als je beweert over 400 km 1,5 uur langer te moeten doen. Ik vind het niet leuk om bot te reageren, maar ik heb er een grote hekel aan als (niet enkel voor Tesla, maar voor alle elektrische auto's) dit soort misinformatie wordt verspreid.
Heb je zelf ooit wel eens met een Tesla gereden en met name grotere afstanden? Ik spreek hier uit eigen ervaring en niet van papier van een teslaforum op internet. Met name de langere ritten naar Duitsland en Belgie, die kosten gewoon enorm veel extra tijd met zo'n ding. Ik verkondig geen onzin, maar simpelweg ervaring, knap dat jij mijn reistijd zo vanaf afstand zo kan beoordelen, hoe doe je dat?
Het rijden van een full-electric wagen houdt in dat je met een totaal andere mindset moet gaan autorijden, het is een beperking van de vrijheid van het rijden met een reguliere brandstof auto, en als je dat wil en kan accepteren, helemaal prima, maar mij zal je voorlopig niet in zo'n wagen zien.