Pagina 1 van 1
123 ignition , electronische ontsteking
Geplaatst: 04.08.2006 - 12:05
door pieter007
http://www.123ignition.nl/
heeft er iemand ervaring hiermee ?
Geplaatst: 04.08.2006 - 12:25
door Tomba
"a lot of high-tech on the inside"
Of te wel, we noemen niks want er zit ook niks verschillends in.
Geplaatst: 04.08.2006 - 12:31
door pieter007
euh ...
wat bedoel je nu
Geplaatst: 04.08.2006 - 13:47
door Tomba
pieter007 schreef:euh ...
wat bedoel je nu
Als ik het bericht lees staat er " a lot of high tech on the inside"
Maar de werking staat er niet bij, wat is er nu anders dan in de orignele?
Als iemand achter zijn "uitvinding" staat dan zou ik zeggen: Patent aanvragen en techniek kenbaar maken.
Nu zou je iets kopen waarvan ze de werking niet uileggen, erg twijfelachtig. Maar dat misschien alleen mijn mening.
Geplaatst: 04.08.2006 - 17:02
door ps-amazon
dit soort vragen kan je beter stellen op de site voor klassieke volvo's:
www.v44.nl ; is daar al erg veel over geschreven
Geplaatst: 31.08.2006 - 16:09
door aryan
Tomba schreef:Als ik het bericht lees staat er " a lot of high tech on the inside"
Maar de werking staat er niet bij, wat is er nu anders dan in de orignele?
Als iemand achter zijn "uitvinding" staat dan zou ik zeggen: Patent aanvragen en techniek kenbaar maken.
Nu zou je iets kopen waarvan ze de werking niet uileggen, erg twijfelachtig. Maar dat misschien alleen mijn mening.
Als je alleen de text van de homepage leest wordt je inderdaad nog niet veel wijzer maar je kan in de folder
http://www.123ignition.nl/downloads/fol ... der-LQ.pdf meer lezen hoe hij anders dan andere verdelers is.
Een groot verschil is bv dat er geen mechanische centrifigaal vervroeging in zit met gewichtjes en veertjes die gaan uitlubberen en onnaukeurig worden zoals in gewone verdelers maar dat de vervroeging aan de hand van het toerental wordt uitgerekend door een microprocessor, hetzelfde geld voor de vakuumvervroeging. Alle electronica is in de verdeler ingebouwd dus geen losse draden of extra electronica kastjes. Uiteraard zitten er ook geen contactpuntes meer in en de verdeler is dus geheel zonder bewegende delen die aan slijtage onderhevig zijn.
Verder heeft de 123 een variabele contacthoek (dwell) waardoor de bobine bij ieder toerental maximaal (maar niet teveel) geladen wordt en de vonk ook bij hoge toerentallen niet zwakker wordt en bij lage toerentallen/ stilstand de bobine nooit meer te heet kan worden. Je kan er ook laagohmige (tot 1 ohm!) hoogrendementss bobines mee aansturen om zo een nog veel krachtige vonk te krijgen.
De 123ignition heeft nog meer snufjes en voordelen, dit kan je in bovenstaande folder nalezen.
Gr Aryan
PS ik heb er (natuurlijk) eentje in m'n B18 en hij loopt er erg heel mooi mee.
Geplaatst: 01.09.2006 - 08:56
door pieter007
nog nooit problemen gehad met die ontsteking ?
merk je iets van verschil ?
mvg pieter