Andere auto
Geplaatst: 03.01.2016 - 17:06
Hallo Forummers,
Ik heb besloten afscheid te nemen van mijn V50 met geweldige D5 motor en mooie opties.
Sinds half november 2015 rij ik in een V70 met de heerlijke 5 cilinder 2,0 turbomotor met 180 PK en de koppelopbouw van een diesel. Dit door de aanwezigheid van een low pressure turbo.
Tijdens mij zoektocht verschillende auto's geprobeerd (Lexus IS250 (vond mijn vrouw te kleine kofferbak), Honda Accord Tourer (2009, voelde niet zo fris meer aan), Mazda 6 touring 2,5 benzine (onrustige auto met veel lawaai van het onderstel en motor die rond de 3500rpm draait bij 120), Audi A4 (2.0 benzine is olieboot en TFSI rommel hoef ik niet). Uiteindelijk toch weer bij Volvo uitgekomen. Waarom deze?
In de V50 mistte ik een zekere rust die in deze auto wel aanwezig is. Ik heb de V50 altijd wat onrustig vinden rijden, meer een stuurmansauto (wat kun je daar lekker mee door bochten jagen) dan een comfort cruiser. Dit was mijn voorgaande passat wel en mistte ik wat in de V50. Daarnaast heb ik er wel redelijk wat dingetjes aan gehad (schokbrekers, contactslot, xenon lampen, condensor, kofferbakslot, defecte afstandsbediening sleutel) en zat er mogelijk ook weer wat aan te komen. Ik wilde het geld er gewoon niet meer aan uitgeven. Maar man, man, mooie herinneringen aan de superpower en het geluid van die D5.
De v70 vanaf MY 2008 sprak me qua uiterlijk wat meer aan, maar ik vind een 4 cilinder gewoon niet passen bij zo'n wagen. Daarom gekozen voor een wat oudere met de heerlijke 5 pitter en dito sound. Waar de 2.4's onderin wat tam zijn trekt deze motor bij lage toeren al fantastisch. De 2.0t is niet zoveel verkocht, de mijne is afkomstig uit Duitsland en in een prachtige staat (anders had ik hem natuurlijk niet gekocht). Al vanaf zo'n 1500 toeren sleurt hij er lekker aan en kun je rotondes ook gewoon in 3 pakken en vlot uit-accelereren. Eenmaal op snelheid en in 5 versnellen gaat ook met veel gemak, dit viel mij in de accord enorm tegen wanneer je rond de 130 reed. Een echt toerenblok is dat.
Wat zit er op:
- 17 inch lichtmetaal Orpheus met michelin pilot sport
- 16 inch staal met wieldoppen voorzien van Michelin Alpin
- Stoelverwarming
- Leren bekleding
- Afneembare trekhaak
- Xenon verlichting
- Cruise en climate control
- Straatverlichting onder de spiegels
- Parkeersensoren achter
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- HU650
Onlangs is de distributie vervangen en een nieuwe condensor geplaatst.
Ik heb de auto zeer prettig gekocht bij Hennes in Nijmegen. Echt een aanrader. Punten die voor afleveren zijn aangepakt:
- Airco afgeperst
- Uitgelijnd
- Nieuwe remblokken voor
- Nieuwe remschijven, remblokken en remschoenen achter
- Nieuwe leren pookknop
- Nieuwe accu
- Kleine beurt
- Nieuwe ruitenwissers
- Kentekenplaten met opgelegde letters
- Nieuwe wielmoeren
- Auto gepolijst en gepoetst, stond echt in topstaat op me te wachten
Zijn jullie weer even op de hoogte
Ik heb besloten afscheid te nemen van mijn V50 met geweldige D5 motor en mooie opties.
Sinds half november 2015 rij ik in een V70 met de heerlijke 5 cilinder 2,0 turbomotor met 180 PK en de koppelopbouw van een diesel. Dit door de aanwezigheid van een low pressure turbo.
Tijdens mij zoektocht verschillende auto's geprobeerd (Lexus IS250 (vond mijn vrouw te kleine kofferbak), Honda Accord Tourer (2009, voelde niet zo fris meer aan), Mazda 6 touring 2,5 benzine (onrustige auto met veel lawaai van het onderstel en motor die rond de 3500rpm draait bij 120), Audi A4 (2.0 benzine is olieboot en TFSI rommel hoef ik niet). Uiteindelijk toch weer bij Volvo uitgekomen. Waarom deze?
In de V50 mistte ik een zekere rust die in deze auto wel aanwezig is. Ik heb de V50 altijd wat onrustig vinden rijden, meer een stuurmansauto (wat kun je daar lekker mee door bochten jagen) dan een comfort cruiser. Dit was mijn voorgaande passat wel en mistte ik wat in de V50. Daarnaast heb ik er wel redelijk wat dingetjes aan gehad (schokbrekers, contactslot, xenon lampen, condensor, kofferbakslot, defecte afstandsbediening sleutel) en zat er mogelijk ook weer wat aan te komen. Ik wilde het geld er gewoon niet meer aan uitgeven. Maar man, man, mooie herinneringen aan de superpower en het geluid van die D5.
De v70 vanaf MY 2008 sprak me qua uiterlijk wat meer aan, maar ik vind een 4 cilinder gewoon niet passen bij zo'n wagen. Daarom gekozen voor een wat oudere met de heerlijke 5 pitter en dito sound. Waar de 2.4's onderin wat tam zijn trekt deze motor bij lage toeren al fantastisch. De 2.0t is niet zoveel verkocht, de mijne is afkomstig uit Duitsland en in een prachtige staat (anders had ik hem natuurlijk niet gekocht). Al vanaf zo'n 1500 toeren sleurt hij er lekker aan en kun je rotondes ook gewoon in 3 pakken en vlot uit-accelereren. Eenmaal op snelheid en in 5 versnellen gaat ook met veel gemak, dit viel mij in de accord enorm tegen wanneer je rond de 130 reed. Een echt toerenblok is dat.
Wat zit er op:
- 17 inch lichtmetaal Orpheus met michelin pilot sport
- 16 inch staal met wieldoppen voorzien van Michelin Alpin
- Stoelverwarming
- Leren bekleding
- Afneembare trekhaak
- Xenon verlichting
- Cruise en climate control
- Straatverlichting onder de spiegels
- Parkeersensoren achter
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- HU650
Onlangs is de distributie vervangen en een nieuwe condensor geplaatst.
Ik heb de auto zeer prettig gekocht bij Hennes in Nijmegen. Echt een aanrader. Punten die voor afleveren zijn aangepakt:
- Airco afgeperst
- Uitgelijnd
- Nieuwe remblokken voor
- Nieuwe remschijven, remblokken en remschoenen achter
- Nieuwe leren pookknop
- Nieuwe accu
- Kleine beurt
- Nieuwe ruitenwissers
- Kentekenplaten met opgelegde letters
- Nieuwe wielmoeren
- Auto gepolijst en gepoetst, stond echt in topstaat op me te wachten
Zijn jullie weer even op de hoogte
