Pagina 1 van 1

comeback

Geplaatst: 07.01.2016 - 16:37
door roadrage
Hi allemaal,

Het is denk ik dik een jaar geleden dat ik een s60 reed en zo ook hier heb gepost.

long story short:
Mijn D5 verkocht ivm leaseauto, ondertussen andere baan zonder leasebak.
Ik rijd nu een tijdje in een punto sport uit 1999, lekker karretje maar van luxe ed geen sprake.
Nu moet ik 650,- aftikken om deze weer door de keuring te krijgen..en dat terwijl ik de Punto een jaar geleden voor 600,- heb aangeschaft voor het vrouwtje.(die nu in een Stilo rijd)
Ik zie er geen heil in om dit bedrag er dus in te steken.

niet geheel onbelangrijk ik rijd ww verkeer 140KM per dag totaal.
resulteerd in 2800km p/m!! en daar moet nog prive bij
tijd om weer te gaan dieselen dus O-)

ik zit toch serieus te denken om weer een S60 D5 te gaan rijden..
mijn eisen zijn o.a. automaat en een D5
budget: 3 a 3,5K
ik wil er max 1 a 2 jaar in kunnen rijden zonder al teveel onverwachte onderhoud

wat raden jullie aan ?
een D5 van voor '04 met de "gewone" automaat
OF
een D5 met geartronic?

mijn vorige geartronic ging gek doen bij ongeveer 350K km's en ook rond die stand begonnen er grote kosten aan te komen.
ik had er toen al wel dik 120K mee gereden zonder grote problemen

alleenn nu ben ik enigsinds huiverig om weer een geartronic te nemen door de ervaringen uit het verleden
aan de andere kant. als ik de GT buiten beschouwing laat was het een top ervaring en top auto waardoor ik toch met de gedachte speel..

OF zeggen jullie toch schakel om dit risico uit te sluiten ???

help me!

Re: comeback

Geplaatst: 07.01.2016 - 18:16
door lint
De aankoop van een S60 D5 met handbak is veiliger bij een kilometerstand van 350k dan met automaat.

Re: comeback

Geplaatst: 07.01.2016 - 18:19
door Fredhead
Met het budget kan je aan een handbak en automaat kosten hebben.
Zou ik dezelfde keuze moeten maken zou ik voor een handbak gaan omdat het risico dan wat kleiner is en waarschijnlijk het aanbod ook wat groter.

Re: comeback

Geplaatst: 20.06.2016 - 12:33
door roadrage
Nou mede forummers,

Ik mag mijzelf weer eigenaar van een s60 noemen.
Betreft een zwarte s60 Geartronic, D5, creme vol leer interieur, RTI navi, HU-803 premium, dakraam en meer.. ik denk dat alle opties erop zitten op standkachel na.
Foto's moet ik jullie vooralsnog verschuldigd blijven.

Nu heb ik de auto voor een appel en een ei kunnen kopen met de voorkennis dat de vriesstop/krukaskeering eruit ligt.
Voor de rest prima onderhouden (boekjes), echter vermoed ik dat de vorige eigenaar zich heeft laten afschrikken door de lekkage danwel de kosten die een dealert ervoor vraagt.

Mijn vraag aan jullie is dan ook,
- wat mag de klus in zn geheel dus het vervangen vriesstopje/krukaskeering zo ongeveer kosten ?
na rondbellen
* Volvo dealer A'dam Noord = 850,-
* Volvo middelie = 750,-

wat zeggen jullie ?

en zijn er wellicht adresjes die jullie aanraden ?? afstand is geen issue

groetjes..

1 foto kunnen vinden op mijn telefoon

Afbeelding

Re: comeback

Geplaatst: 20.06.2016 - 14:39
door Fredhead
Gefeliciteerd!
Neem voor de grap eens contact op met een specialist, denk dat dat nog meer scheelt.

Re: comeback

Geplaatst: 20.06.2016 - 15:02
door roadrage
fredhead schreef: Gefeliciteerd!
Neem voor de grap eens contact op met een specialist, denk dat dat nog meer scheelt.
UPDATE!

Dat heb ik zojuist gedaan na wat rondbellen met dealers en specialisten.
Wat mij opvalt is het verschil in prijs. :'(

Maar ik ben eruit, ik heb een afspraak gemaakt bij Dennis in Elst (Volvo Service)

Re: comeback

Geplaatst: 20.06.2016 - 18:42
door Fredhead
Dennis heeft niet voor niets zo'n tevreden klantenkring :)

Re: comeback

Geplaatst: 20.06.2016 - 21:17
door JeroenSpock
Klinkt goed met die opties, en aan de foto te zien :)
MY04, Euro 3 D5 dus ook nog lekker zuinig.

Re: comeback

Geplaatst: 22.06.2016 - 15:08
door roadrage
1

2

3

4

Zoals beloofd hier nog een aantal foto's
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de auto goed te wassen.

Ik vraag me af, welk type velgen zijn dit ?
En het valt me op dat de wagen lager in de veren staat dan mn vorige schatje.
Daar had ik notabene 18" onder liggen en er was meer wheel gap zichtbaar dan nu met deze 17" velgen.. hoe kan dit ?
Is de wagen af fabriek mogelijk voorzien voor andere veren ipv standaard ?

Re: comeback

Geplaatst: 22.06.2016 - 15:16
door Carfreak
Dat ziet er prima uit. Nu nog even flink detailen die hap (zoals je zelf ook al aangeeft)
Wagen ligt idd mooi laag. Wellicht heeft de vorige eigenaar kortere veren gemonteerd?

Re: comeback

Geplaatst: 22.06.2016 - 15:17
door volvo355
Er liggen amalthea velgen onder. Deze velgen zijn origineel geleverd door Volvo.
Volgens mij was de s60 toentertijd ook leverbaar met sportonderstel. Dit zou het verschil in hoogte kunnen verklaren.

Re: comeback

Geplaatst: 11.07.2016 - 16:20
door roadrage
update-je

Afgelopen maandag de d5 naar Dennis in Elst ( Volvoservice.eu ) gebracht om de lekkage te verhelpen.
Dit bleek idd de "vriesstop" te zijn deze heeft hij vervangen maar na een testrit door Dennis kwam hij tot de vervelende conclusie dat de krukaskeering nu was gesprongen :'(
Dennis belde mij verbouwereerd op en legde het verhaal uit, hij gaf netjes aan dit op te lossen en dat het alleen nog wat dagen zou gaan duren ipv de afgesproken dag.
Zo ook heeft hij de carterventilatie schoongemaakt, just in case zullen we maar zeggen.

Dus op zaterdag ochtend het verlossende bericht dat ik dr kon komen ophalen, met als advies dat versnellingsbak olie behoorlijk donker was en dat een flush geen overbodige luxe zou zijn.
Ik stemde toe en hij heeft nog snel voor ik eraan kwam een flush gedaan.
Hij liet mij zien wat er uit de bak kwam (zie plaatje) en dit bij een km stand van net aan 2ton :o
De bak schakelde prima voorheen maar nu is dat formidable! je merkt/voelt het niet eens meer als er van verzet word gewisseld. wat heerlijk rijden zo zeg!

's middag's nam ik de wagen in ontvangst en het rijdt super, Dennis heeft er dan ook een vaste klant bij :D

Op weg naar huis kreeg ik opeens de melding koelvoeistof laag stop zsm!! dus toen ben ik bij een tankstation gestopt en idd het lekte onderaan de auto kv.
Een flesje kv gekocht en deze weer op peil gebracht zo van kijken hoe ver we komen en ondertussen een smsje naar Dennis.
Die smste snel terug en gaf aan dat dit een luchtbel in het kv systeem is en ik me er niet druk over hoefde te maken.
En ja hoor, bij thuiskomst was deze nog netjes op peil en had ik een mooie droge oprit.

Ik zeg het je, hij weet waar die het over heeft en verstaat zn vak! zulke lui vind je tegenwoordig nog maar weinig.

distributiewissel laat ik binnenkort dan ook weer door Volvoservice doen.

Afbeelding
Afbeelding

Re: comeback

Geplaatst: 11.07.2016 - 19:42
door edraket
Dennis is een topmonteur. Hij heeft "iets" meer kennis dan de gemiddelde monteur, en dat zie je terug in zijn werk. Begrijp ik nu dat de krukas keerring gesprongen was nadat hij de vriesstop had vervangen? Dus 2x de bak eraf?
En wat voor olie is er gebruikt voor de bak?

Re: comeback

Geplaatst: 12.07.2016 - 12:40
door roadrage
edraket schreef: Dennis is een topmonteur. Hij heeft "iets" meer kennis dan de gemiddelde monteur, en dat zie je terug in zijn werk. Begrijp ik nu dat de krukas keerring gesprongen was nadat hij de vriesstop had vervangen? Dus 2x de bak eraf?
En wat voor olie is er gebruikt voor de bak?
Ja dat klopt, de krukas keerring sprong eruit nadat hij de vriesstop heeft vervangen, dus dubbel werk inderdaad.
Welke olie er voor de bak gebruikt is heb ik niet gevraagd, ik weet dat er een specifieke olie in moet maar mag er toch wel vanuit gaan dat hij weet wat er in hoort.

Re: comeback

Geplaatst: 17.08.2016 - 12:01
door roadrage
draadje mag dicht
de s60 is niet meer...
ingeruild voor een s60 euro 4, 2.4d uit "06 8-)

Re: comeback

Geplaatst: 17.08.2016 - 13:20
door V480-S60
Waarom sluiten. Je kan hier toch verdergaan?

Re: comeback

Geplaatst: 17.08.2016 - 14:10
door Hans oet Twent
V480-S60 schreef: Waarom sluiten. Je kan hier toch verdergaan?
Eensch en kom op met die fotokes!

Re: comeback

Geplaatst: 17.08.2016 - 16:07
door Ben
Mods break,

topic gesloten op verzoek van TS