Van 6 cilinder naar 5 cilinder - geen compressie
Geplaatst: 11.01.2016 - 00:30
Hallo allemaal,
De 960 ging vandaag op de snelweg ineens heel beroerd lopen. Conclusie van de wegenwacht: geen compressie (2 bar, zo goed als niets dus) op cilinder 2. Met de kilometerstand en onderhoudshistorie van de mijne geloof ik nooit dat er daadwerkelijk schade aan een van de kleppen is, laat staan de zuigerring. Na wat googlen ben ik voorzichtig tot de conclusie gekomen dat ik last heb van een plakkende klep door koolstof afzettingen in de kop. Dit schijnt vaker voor te komen. Weet iemand hier hoe ik dit zeker kan weten, en of de aangeraden methode, bij warme motor 10 minuten ongeveer 100 rijden met de bak in L, +/-4500 RPM, om de koolstof weg te branden, veilig is met het probleem dat ik ervaar?
Alvast enorm bedankt voor het advies!
De 960 ging vandaag op de snelweg ineens heel beroerd lopen. Conclusie van de wegenwacht: geen compressie (2 bar, zo goed als niets dus) op cilinder 2. Met de kilometerstand en onderhoudshistorie van de mijne geloof ik nooit dat er daadwerkelijk schade aan een van de kleppen is, laat staan de zuigerring. Na wat googlen ben ik voorzichtig tot de conclusie gekomen dat ik last heb van een plakkende klep door koolstof afzettingen in de kop. Dit schijnt vaker voor te komen. Weet iemand hier hoe ik dit zeker kan weten, en of de aangeraden methode, bij warme motor 10 minuten ongeveer 100 rijden met de bak in L, +/-4500 RPM, om de koolstof weg te branden, veilig is met het probleem dat ik ervaar?
Alvast enorm bedankt voor het advies!