Betrouwbaarheid V50 2.0D aut.
Geplaatst: 25.01.2016 - 20:07
Momenteel ben ik aan het rondkijken naar een lichter en zuiniger alternatief voor mijn V70 2.4 D Geartronic 6 (okt. 2005, 350.000 km). Na veel problemen met de motor (verstuivers, klepstoters en tuimelaars) en automaat (kleppenhuis, koppelomvormer, algehele revisie) van mijn V70 wilde ik eigenlijk geen Volvo meer. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en nu zit ik toch ook te denken aan een V50 met de 2,0-liter dieselmotor van Ford-Peugeot en een automaat, vanaf 2008.
Hoe staat het met de betrouwbaarheid van deze configuratie? Ik weet dat ook deze diesel nog wel eens problemen met de EGR-klep heeft en dat de V50 wel graag wiellagers lust. Maar deze motor kent toch niet dezelfde problemen met klepstoters en tuimelaars als de 5-cilinderdiesels met roetfilter, hoop ik? En evenmin de ellende met kapotlopende turbo's van de 1.6D?
En hoe staat het met de automaat? Is dat een andere bak dan de Geartronic in de V70? Want ook daarmee zijn nogal wat problemen, weet ik uit eigen ervaring. Ook hoor ik graag wat andere aandachtspunten van de V50 2.0D automaat zijn. Alvast bedankt!
Hoe staat het met de betrouwbaarheid van deze configuratie? Ik weet dat ook deze diesel nog wel eens problemen met de EGR-klep heeft en dat de V50 wel graag wiellagers lust. Maar deze motor kent toch niet dezelfde problemen met klepstoters en tuimelaars als de 5-cilinderdiesels met roetfilter, hoop ik? En evenmin de ellende met kapotlopende turbo's van de 1.6D?
En hoe staat het met de automaat? Is dat een andere bak dan de Geartronic in de V70? Want ook daarmee zijn nogal wat problemen, weet ik uit eigen ervaring. Ook hoor ik graag wat andere aandachtspunten van de V50 2.0D automaat zijn. Alvast bedankt!