Ramen blinderen

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
sebastian west
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 03.10.2015 - 17:49

Zijn er toevallig hier leden die ervaring hebben met ramen blinderen en die mij een handje willen helpen met zelf folie erop plaatsen, zo ja dan krijgen zij natuurlijk een leuk bedrag voor de moeite!

Groetjes sebastian
Mirko
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 16.12.2015 - 22:51
Contacteer:

Ik een paar keer zelf geblindeerd, zoals bij de meeste klussen is goed materiaal het belangrijkste en het schijnt dat de echt professionele folie niet algemeen verkrijgbaar is (heb ik toen bij een kennis gehaald die dat voor zijn werk deed). Overigens was ik zelf bijna 2 dagen bezig met demonteren, snijden, föhnen, enz. voor 3 ruiten maar het resultaat werd nooit zo mooi als van een pro. Als je een beetje zoekt kan je voor 200 euro alles achter de B-stijl professioneel laten blinderen met garantie en certificaat en het is in een paar uurtjes klaar.
Laatst gewijzigd door Mirko op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Je kan ook sunblinds overwegen. Er zijn van Volvo zelf en er zijn goede spullen op de aftermarket bijvoorbeeld Privacy Shades die waaien niet weg of zo in tegenstelling tot die rommel uit met name Polen.

Voordeel van die shades is dat je met je ramen open kan rijden en het is nog steeds geblindeerd leuk voor zon buiten houden maar toch lekker wind en ten tweede dat je ze der weer af kan halen gewoon omdat het kan. Ten derde nooit meer vette handen op je ramen nog een keer schoonmaken en je bent klaar voor het leven. De betere merken zijn echt niet door te kijken of je moet er met je snoet bovenop.

Het grootste nadeel is dat het er zo "gazig" uitziet (dat went) en dat je op de achterruit meestal een streep in het midden hebt waar ze aan mekaar worden bevestigd.

Ik heb ze ook en weet nu niet beter meer, ik wordt heel blij als ik de ramen half naar beneden doe tijdens een ritje door kleine dorpjes en landwegen in Duitsland maar ze nog steeds hun werk doen.
Laatst gewijzigd door LtStone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”