Beste mensen,
Hoe weet ik in godsnaam welke compressie waarden voor mijn 480 turbo gelden. Ik heb werkplaatsboeken maar daar staat niks over in.
Ik heb dus de compressie zelf gemeten en zie dat alle 4 cilinders ongeveer de zelfde waarden hebben (120kpa) maar wie weet moeten deze waarden wel veel hoger zijn en moet ik dus het hele zooitje reviseren. Wie weet dus de waarden.
Groeten
Freek
Compressie meten.
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik neem aan dat he 1200 KPa hebt gemeten, 120 zou je blok er wel erg slecht aan toe zijn. Er is in Vadis niks terug te vinden over de 480. Wel is het zo dat de benzinemotoren zonder turbo een compressie moeten hebben tussen de 1300-1500, en de turbo's 1100-1300. Jou 480 heeft een hele lage compressie verhouding (1:8,1), dus 12 bar is een uitstekende waarde.
Wat is de reden dat je de compressie hebt gemeten? Heb je een probleem met de auto?
Wat is de reden dat je de compressie hebt gemeten? Heb je een probleem met de auto?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
Hallo,
Dat het 1200kpa moet zijn kan wel kloppen dan ben ik een nulletje vergeten.
Nou, het is allemaal begonnen toen ik een atmosferische dumpvalve op mijn bolide heb gezet in plaats van de interne valve. En dat werkte als een trein. Tenminste, Het ging dus om dat leuke afblaas geluid.
Maar na een paar dagen werd het geluid al minder en nu blaast hij dus helemaal niet meer af. Ik heb heel het luchtgebeuren van luchtfilter tot aan gasklephuis losgehaald om te controleren of er ergens een lek was. Ook heb ik de intercooler nagekeken en ook alle vacuum leidingen. niks heb ik kunnen vinden. Toen ben ik begonnen om mijn verdeelkap plus rotor te vernieuwen. Ook heb ik nieuwe bougiekabels en bougies gemonteerd. Ook een nieuw luchtfilter en ik heb ook de Turbo omgewisseld met een andere en er overal nieuwe pakkingen tussen gezet. Ook heb ik de in-uitlaatspruitstuk pakking vernieuwd. En ik heb een lege Cat geplaatst. Maar nog steeds geen resultaat. Dus ik weet het nu niet meer dus vandaar dat ik de compressie heb gemeten om te kunnen zien of ik misschien verbrande kleppen of slechte zuigerveren zou hebben.
Mijn turbo druk is zoals hij moet zijn en die Dumpvalve (Forge) is niet kapot. Als ik mijn Wastegate uitschakel (het slangetje los maak) dan gaat hij als een speer en blaast hij als een gek af maar dat rijd natuurlijk voor geen meter.
Ik weet het dus niet meer, zie ik iets over het hoofd of wat.
Groeten
Freek
Dat het 1200kpa moet zijn kan wel kloppen dan ben ik een nulletje vergeten.
Nou, het is allemaal begonnen toen ik een atmosferische dumpvalve op mijn bolide heb gezet in plaats van de interne valve. En dat werkte als een trein. Tenminste, Het ging dus om dat leuke afblaas geluid.
Maar na een paar dagen werd het geluid al minder en nu blaast hij dus helemaal niet meer af. Ik heb heel het luchtgebeuren van luchtfilter tot aan gasklephuis losgehaald om te controleren of er ergens een lek was. Ook heb ik de intercooler nagekeken en ook alle vacuum leidingen. niks heb ik kunnen vinden. Toen ben ik begonnen om mijn verdeelkap plus rotor te vernieuwen. Ook heb ik nieuwe bougiekabels en bougies gemonteerd. Ook een nieuw luchtfilter en ik heb ook de Turbo omgewisseld met een andere en er overal nieuwe pakkingen tussen gezet. Ook heb ik de in-uitlaatspruitstuk pakking vernieuwd. En ik heb een lege Cat geplaatst. Maar nog steeds geen resultaat. Dus ik weet het nu niet meer dus vandaar dat ik de compressie heb gemeten om te kunnen zien of ik misschien verbrande kleppen of slechte zuigerveren zou hebben.
Mijn turbo druk is zoals hij moet zijn en die Dumpvalve (Forge) is niet kapot. Als ik mijn Wastegate uitschakel (het slangetje los maak) dan gaat hij als een speer en blaast hij als een gek af maar dat rijd natuurlijk voor geen meter.
Ik weet het dus niet meer, zie ik iets over het hoofd of wat.
Groeten
Freek
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Presteert je auto nog wel goed, of ben je alleen het afblaas geluid kwijt?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
In principe presteert hij nog wel goed alleen heb ik het idee dat hij iets trager is geworden maar de top ligt nog steeds even hoog. Dus schiet mij maar lek.
Zouden het de sensoren kunnen zijn die vervuild zijn of zo iets.
Zouden het de sensoren kunnen zijn die vervuild zijn of zo iets.
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
Ik de wagen nog niet weggebracht om hem uit te laten lezen want daar heb ik geen goede ervaringen in. Het kost een berg en meestal weten ze het dan ook niet te vertellen wat er aan de hand is.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Uitlezen heeft mij nog nooit iets gekost...
Volvo 940 SE
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Volgens mij kun je een turbo ook niet uitlezen met de unit die bij de linker veerpoot zit. De benodigde pinnen (ik meen 2 en 5) zitten er niet in.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
Klopt helemaal.AndorabLe schreef:Volgens mij kun je een turbo ook niet uitlezen met de unit die bij de linker veerpoot zit. De benodigde pinnen (ik meen 2 en 5) zitten er niet in.
Je kan inderdaad de turbo niet uitlezen omdat de pinnen 2 en 5 ontbreken. Daar kwam ik dus ook net achter. :evil:
Freek