Pagina 1 van 2

reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 10:49
door berndw
Vorige week de auto naar de specialist gebracht. Ik hoorde nog steeds af en toe een suizend geluid bij gasgeven. Tevens ging het motorlampje branden. Nu tegelijk, dus ik dacht dat zal wel met elkaar te maken hebben.

Nou, daar komt het.
Geluid kwam van dynamo. Deze was compleet kapot. Tevens carterventilatie aan vervanging toe.
Carterventilatie incl. montage 570 euro
dynamo montage 120 euro. Kon ik kiezen uit nieuw (500 euro) of gebruikt (150) euro. Gebruikt gekozen, want de kosten liepen toch al aardig op.
Alles goed en wel gemonteerd, tijdens testrit blijkt dat de wiellager achter ook helemaal naar de knoppen is. Vervangen kost 300 euro.
Oliewisseltje erbij, komt het totaal op zo'n 1300 euro.

Daar zat ik net niet op te wachten eigenlijk en valt behoorlijk tegen voor een auto die ik pas 4 maanden heb. Ik heb wel 6mnd garantie op draaiende delen, maar ik neem aan dat dit soort dingen daar niet bij horen.

Enige positieve aan dit verhaal is dat de accu zelf nog goed was en dus niet vervangen hoefde te worden ^_^

Ik hoop dat ik er hierna weer even tegenaan kan. pff
Sorry, maar ik moest het even kwijt, en zo kan ik thuis weer doen alsof er niks aan de hand is. Hoort erbij, risico van tweedehands auto bla bla bla.

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 11:54
door Walter
Tsja ik weet niet hoe je de garantie hebt afgesproken maar een dynamo en wiellager draaien behoorlijk. Carterventilatie is iets wat Volvo niet standaard in onderhoud voorschrijft, dus daar kan je niets over zeggen. Was er reden om aan te nemen die te vervangen?

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 12:01
door sebastiaan84
Ik had garantie op draaiende delen, men bedoeld in de regel daarmee het draaiende deel van je onderblok en je versnellingsbak. Maar dat is mijn ervaring.

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 12:04
door Jers3n
Dat kan inderdaad een tegenvaller zijn, maar heb je geen aankoopkeuring laten doen dan? En waar loopt de garantie, niet bij de garage waar je hem hebt laten herstellen?

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 18:39
door Fredraket
Ik zou op zijn minst proberen aanspraak op de garantie te maken. Al zou je maar een deel vergoed krijgen, scheelt altijd. Succes!

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 19:10
door lint
Dat is een goed plan, probeer iets van garantie te krijgen, scheelt mogelijk in de kosten die je hebt.

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 19:28
door evert65
Als je toch garantie wil neem dan complete garantie , draaiende delen.... daar klets de eerste beste monteur zich onder uit

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 22:05
door V70/2.4D/2003
Ach man waar heb je het over. Zal ik even.........

In 2015 het navolgende om de oren gehad:

* condensor kapot: 505 euro
* schokbreker achter lek, twee vervangen: 1300 euro
* aircopomp vastgeslagen: 1000 euro (gelijk maar een oliewissel, serviceinterval reset en remblokken voor zaten doen)

En toen, als kers op de slagroom, de cilinderkop kapot. En alleen die kop kost al 2200 euro in de BTW, daar komen de pakkingen, bouten 3 verstuivers a 150 euro/st. Nog even overheen en niet te vergeten de uren.

Ik bedoel maar, het kan altijd gekker.

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 22:43
door berndw
Ok, daar kan ik inderdaad niet overheen. Haha dan was ik ongeveer failliet geweest.

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 22:44
door berndw
evert65 schreef: Als je toch garantie wil neem dan complete garantie , draaiende delen.... daar klets de eerste beste monteur zich onder uit
Snap ik, ik heb ook geen extra garantie genomen. Maar dit was standaard.

Re: reparaties

Geplaatst: 15.02.2016 - 23:21
door lint
V70/2.4D/2003 schreef: Ach man waar heb je het over. Zal ik even.........

In 2015 het navolgende om de oren gehad:

* condensor kapot: 505 euro
* schokbreker achter lek, twee vervangen: 1300 euro
* aircopomp vastgeslagen: 1000 euro (gelijk maar een oliewissel, serviceinterval reset en remblokken voor zaten doen)

En toen, als kers op de slagroom, de cilinderkop kapot. En alleen die kop kost al 2200 euro in de BTW, daar komen de pakkingen, bouten 3 verstuivers a 150 euro/st. Nog even overheen en niet te vergeten de uren.

Ik bedoel maar, het kan altijd gekker.
Jij bent wel de pech kampioen van 2015, wat een ellende als je het zo leest.

Re: reparaties

Geplaatst: 16.02.2016 - 09:13
door BG_Volvoforum
Ken die frustratie maar al te goed, vanaf aug 2015 al een 3500 uitgegevene , auto is 10 jaar, bere content van de auto en wil er maar geen afscheid van nemen, telkens weer wat geld er in steken in de hoop dat dat het laatste was.

En nu gaat de kofferbak ineens niet meer open, waarom maakt Volvo zo goede autos die na 10 jaar ineens zo zwaar kapot gaan?

Ik hoop dat ik er met nog eens 1500 vanaf ben voor een paar jaar.

Wordt er bijna emotioneel van... :-)

Re: reparaties

Geplaatst: 16.02.2016 - 09:48
door berndw
Ja het is gewoon vervelend. Kijk ik val niet om van 1000 euro, maar het moet niet te vaak gebeuren. Je koopt een volvo toch ook voor de betrouwbaarheid. En het rijdt zo lekker, haha. Maargoed ik hoop dat ik er weer een paar jaar zonder grote tegenslagen tegenaan kan. Hij rijdt in ieder geval weer als een zonnetje..

Re: reparaties

Geplaatst: 16.02.2016 - 10:10
door lint
BG_Volvoforum schreef: Ken die frustratie maar al te goed, vanaf aug 2015 al een 3500 uitgegevene , auto is 10 jaar, bere content van de auto en wil er maar geen afscheid van nemen, telkens weer wat geld er in steken in de hoop dat dat het laatste was.

En nu gaat de kofferbak ineens niet meer open, waarom maakt Volvo zo goede autos die na 10 jaar ineens zo zwaar kapot gaan?

Ik hoop dat ik er met nog eens 1500 vanaf ben voor een paar jaar.

Wordt er bijna emotioneel van... :-)
Het is economisch wel de bedoeling dat er ook weer nieuwere Volvo's worden gekocht dus is een bepaalde levensduur ingebouwd. Volvorijders zijn meesters in het oprekken van de levensduur van hun auto en dat kost vaak veel geld.

Re: reparaties

Geplaatst: 16.02.2016 - 13:10
door BG_Volvoforum
Ik heb al reelijk wat auto's versleten, en telkens als de wagen rijp was om op te geven, was ik blij genoeg om een nieuwe te kopen, maar, met de Volvo is dat compleet anders, weg ermee en ne nieuwe,snap het zelf niet waarom ik dat niet doe.

Re: reparaties

Geplaatst: 25.06.2016 - 20:43
door marcelrood
Ik ken het gevoel...bergen geld gaan erin. En elke keer hoop je dat dit dan het laatste was...hij rijdt zo lekker...

heb de auto nu 4 jaar v50 t5 3500 armer...

Van diverse sensoren slangen draagarmrubbers dynamo accu etc etc...

Maar ja...accepteer.

ik hoop nog steeds dat het goed gaat komen vertrouwen is wel weg...
Garage zegt is goede auto...

Voor hun omzet...ha ha

Hopen op betere tijden ik leef met jullie mee.

Re: reparaties

Geplaatst: 25.06.2016 - 20:52
door 4wielen
Herfst vorig jaar airco a E 1.500, toen grote beurt met distributie en nog wat zaken weer E 1.500 en nu net te horen gekregen dat er op korte termijn weer ca. E 2.500 aankomt... Allemaal passend bij de kilometerstand (300.000), maar toch erg zuur. Helaas heb je met dit soort bedragen bijbetalen nog steeds geen fatsoenlijke vervanger, waarvan je zeker weet dat je deze kosten niet meer krijgt...

Re: reparaties

Geplaatst: 26.06.2016 - 22:04
door YannickC
Hier ook wat pech gehad bij aankoop van mijn v50 2.0d 2008 die nog nochtans correct onderhouden was en er goed uit ziet.

- gezeik met roetfilter (geen complete verassing)
Was nochtans vervangen op 100dkm door volvo zelf. dus op moment van aankoop was deze 45dkm oud.
Roetfilter opzich was geen probleem, maar wel de drukverschil sensor die was lastig deed + verduurd buisje van luchtdruksensor.
En als extraatje kwam er nog een defect sensor bij van de additief tank... Dan maar korte metten gemaakt (had ik veel eerder moeten doen...)

- de alternator dacht ook even te zoemen... Die heb ik dan maar direct vervangen...
Nooit gehad bij mijn v40, maar zal dus gewoon pech zijn.

- lekke stofhoes cardan as. --> normale stijtage....

- airco werkte niet, nu laten bijvullen en lijkt correct te werken.
Bij de vacuumtest van de airco bijvul installatie was er allesinds niets gevonden van lekjes...
Dit zie ik voorlopig als gewoon onderhoud (als die hopelijk toch niet lek is binnen 6 maand ofzo...)

- dan blijkt er nog een lek in de einddemper te zijn... Ik rijd er lekker mee door tot de volgende keuring.
Maar naar mijn gevoel mag dit niet echt na 150dkm.

- nu wou ik onlangs mijn lichten bijregelen. --> regelschroef zegt krak....
Andere kant was ook al afgebroken heb ik dan later gezien...
In theorie moet ik dus andere lichtblokken steken. Maar ik denk hier wel nog een oplossing voor te kunnen "fixen".
Ik weet wel dat dit meer voor komt, ook met andere topmerken, maar toch zou dit iets steviger mogen zijn lijkt me...

- Basis radio "performance" was barslecht. Ook iets wat ik op voorhand wist en niet zie als defect,
maar heb wel +- 600 euro geïnvesteerd in wat speakers, amp, .... om het geluid naar een ander niveau te brengen.

Ik hoop dus ook dat de kosten nu even wat binnen de perken blijven....
Gelukkig kan ik veel zelf en heb ik veel dingen zelf kunnen herstellen en onderzoeken...
Maar ik kan me best voorstellen moest een "normale" niet technische persoon deze wagen kopen dat die ook al gevloekt zou hebben op de kosten.
Maar goed, ik heb hem gekocht zonder garantie van een particulier voor een scherpe prijs. Die prijs compenseerde dan ook deze tekortkomingen.
En het voordeel is dat ik dan weer wat bijgeleerd heb, en ook weet waar ik aan toe ben.

Re: reparaties

Geplaatst: 27.06.2016 - 11:43
door loely
Citaat geschreven door V70/2.4D/2003

Ach man waar heb je het over. Zal ik even.........

In 2015 het navolgende om de oren gehad:

* condensor kapot: 505 euro
[bcolor=#FF4080]* schokbreker achter lek, twee vervangen: 1300 euro[/bcolor]
* aircopomp vastgeslagen: 1000 euro (gelijk maar een oliewissel, serviceinterval reset en remblokken voor zaten doen)

En toen, als kers op de slagroom, de cilinderkop kapot. En alleen die kop kost al 2200 euro in de BTW, daar komen de pakkingen, bouten 3 verstuivers a 150 euro/st. Nog even overheen en niet te vergeten de uren.

Ik bedoel maar, het kan altijd gekker.


Ik weet niet wat de winstmarge is in de garage maar bvb 2 x TRW achter dempers kosten hier 350€ ex montage maar dat duurt toch geen dag.

Re: reparaties

Geplaatst: 27.06.2016 - 12:06
door sebastiaan84
garagisten vaak bruto prijzen op vervangingsdelen, zegmaar de volle adviesprijs terwijl je weet dat elders je hoe dan ook goedkoper uit bent met inkoop van die onderdelen. Logisch ze moeten geld verdienen.

Vaak rekent men ook geen losse prijzen meer voor uren en onderdelen maar word alles in een pakketprijs gegoten. Voordeel voor klant, wanneer er complicaties izjn en het vervangen veel langer duurt kost het je niets extra tov de afgegeven pakketprijs.