Pagina 1 van 1

1996 440 G3 kopen.. een aantal puntjes.. doen of niet?

Geplaatst: 08.08.2006 - 21:59
door YannickvanRooyen
Goedenavond!

Ik ben net even wezen kijken bij een man die een 1996 volvo 440DL 1.8 G3 had staan.. voor 750e mag ik m meenemen...

Het interieur heeft wat werk nodig, maar de sloop is rijk aan plastic en dergelijke... de airco etc. werkt goed, start ook goed.

Er zijn alleen een paar dingetjes waar ik het niet zo zeker over weet... hangt een beetje af wat er hier en door een kennis van me gezegt gaat worden...

De probleempjes:

Er zit een tweede gastank in, welke voor mij niet nodig is, en tevens de halve kofferbak in beslag neemt... deze moet er dus uit.. hoeveel werk gaat dit zijn, kan ik dit zelf doen of moet ik dit laten doen door iemand met ervaring... what's the what?

Als de auto op gas rijdt en je probeert te acceleren dmv "pedal to the metal" gebeurt er vrij weinig.. als je het gaspedaal dan een stuk terug haalt begint de auto weer te accelereren.. de man had het over een soort electromagnetische klep? Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat het ongeveer zal kosten om te repareren? Op benzine rijdt ie goed.

Er zit wat roest in de wielranden, beide kanten... Zie ook onderstaande foto's.. Wat denken jullie ervan? Ik ken gelukkig iemand die vrij goed is met auto's ontroesten en spuiten ( www.gjdesign.nl ) dus ik ga daar ook in ieder geval even aan de bel trekken met wat foto's...

Verder zitten er wat kleine dingetjes aan die niet helemaal super zijn... hij lekt wat olie.. mag de pret niet drukken met 220.000 is dat trouwens nog te doen 220.000 met g3? Rijdt ongeveer 30.000 per jaar, hoop er toch wel 2 jaar mee te kunnen doen.. De gereden kilometers zijn als ik de verkoper mag geloven, Utrecht - Oostenrijk kilometers... vandaar de tweede gastank.

Verder zit ie aardig vol met opties, DL pakket altijd wel een beetje raar gevonden, maar het is altijd meer dan de GLE die ik nu heb...

Electrische en verwarme spiegels
Verwarmde stoelen
airco
koplampwissers+sproeiers
velgen
trekhaak
centrale deurvergrendeling

Ik weet het even niet... benzine rijden is me gewoon te duur.. gas rijden voor 97 euro in de 3 maanden is wel heel aantrekkelijk... maar in de aanschaf mag ie echt niet duur zijn... door al die benzine kilometers heb ik het momenteel niet zo breed (+ net vakantie gehad :P)

What say you?

De marktplaats advertentie:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... D2%23photo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 08.08.2006 - 23:40
door Caerbannog
Voor dat bedrag, met werkende airco; altijd doen!
Die spatborden moet je niets aan doen. Gewoon lekker rijden, en je nergens wat van aantrekken. Spotgoedkoop op g3!
Ben je er zat van, dan sloop de je auto en verkoop je de onderdelen. Velgen en airco kan je denk ik al bijna 300 euro voor krijgen (als 't niet meer is).

Die spatborden moet trouwens aan gelast worden. Je kan er ook zo lang mogelijk mee rijden, en als ie niet door de APK komt even ducktape erop en plamuren. Kan je jarenlang goedkoop rijden!

Geplaatst: 08.08.2006 - 23:44
door marsm104
Voor dat geld vind je geen tweede weer. Hier kan je een jaar ~ 2 jaar in rijden, en dan zal de roest wel een keer wat ingrijpender worden. Tot die tijd, heb je er volgens mij een prima auto aan!

Geplaatst: 08.08.2006 - 23:49
door YannickvanRooyen
Dat lassen is niet zo'n probleem... De auto heeft trouwens in Februari nog een nieuwe APK gekregen, dus dat zit denk ik wel redelijk goed...

Geplaatst: 23.08.2006 - 11:39
door YannickvanRooyen
Kleine update :)

De auto is momenteel in mijn bezit :)

Ik zal als ik tijd heb vrijdag even foto's maken en een lijstje presenteren over wat er allemaal aan werk in gaat zitten de komende weken :)

Ik zoek trouwens nog wel iemand die mij eventueel kan helpen aan het verwisselen van twee motorblokken... Iemand die daar thuis de mogelijkheid toe heeft of toegang tot een garage en kennis? Graag :)

Situatie is dus nu:

Volvo 440 DL 1.8i G3, 240.000km, werkende airco, gare koppeling, geen service geschiedenis bekend.
Volvo 440 GLE 1.8i, 124.000km, volledige service geschiedenis bekend, loopt perfect, lekt geen druppeltje olie.

Je begrijpt dus wel dat ik het blok van de GLE in de DL wil hebben :)

Geplaatst: 23.08.2006 - 12:16
door V480-S60
Waarom dat blok van de GLE overzetten? Als ie goed loopt etc.

Beetje zonde. maar misschien ben ik gekke henkie?

Geplaatst: 23.08.2006 - 23:22
door YannickvanRooyen
Mja ik dacht meer zo.. het blok van die DL heeft werk nodig.. nieuwe koppeling, kleppen stellen, nieuwe pakkingen (kop, klepdeksel, carter) nieuwe riemen.. en dat is alleen al wat ik zo als bijna leek al allemaal weet dat er vervangen moet worden.. het GLE blok is in uitmuntende conditie.. even swappen en de DL loopt zoals de GLE ;)