Pagina 1 van 1

Vragen betreft de Volvo C70

Geplaatst: 07.02.2005 - 16:20
door Guestuser
Ik zag nergens een rubriek voor de 'C70' , dus ik hoop dat het geen probleem is als ik in deze sectie m'n berichtje plaats.

Zoals jullie misschien in 'even voorstellen' gelezen hebben, ben ik serieus aan het denken om privé een C70 aan te schaffen. Nou werk ikzelf wel bij Volvo en kan ik vele dingen zelf achterhalen / navragen, maar ik ben toch eens benieuwd naar de ondervindingen van eigenaren zelf. Deze geven immers een beter beeld dan statische informatie of meningen van afdeling verkoop.

Hoe bevalt het rijden in zo'n C70?
Welke motorisering hebben jullie en hoe bevalt die?
Hoe zijn de onderhoudskosten en verbruik van de auto?

Zoiets hoor ik dus liever van een rijder zelf :wink:

Als iemand leuke site's over de C70 zie ik graag wat links tegemoet :D

Geplaatst: 07.02.2005 - 21:11
door Ben
Goed gezien Bart, C70 is aan deze rubriek toegevoegd want hier hoort hij gewoon :razz:

Geplaatst: 08.02.2005 - 12:39
door Ronald van Santen
Mijn droomauto, de c70.

Daar heb ik geen porsche, ferrari en andere beulen voor nodig. Wat een lijnenspel, wat een uitstraling en toch, duidelijk een VOLVO.

Een geweldig mooie auto.

Ik wou dat ik er het budget voor had :( (ik blijf sparen :twisted: ).

Geplaatst: 08.02.2005 - 12:53
door Walter
Hallo Bart,

Ik heb zelf geen ervaringen als eigenaar, wel als werknemer van een dealer. Mijn neef heeft een tijd een C70 T5 gehad (Rica chipped) en daar hebben zich geen rare dingen voor gedaan. Alleen de remmen rondom nieuw.

Websites zou ik zo snel niet weten, kijk eens op het Volvo 850 forum, daar kom je zeker meer C70 rijders tegen, een aantal daarvan zijn ook lid van de 850 Club.

Heb je zelf specifieke dingen in je hoofd die je op en aan de auto wil hebben?? Dolby is echt een aanrader!!

Geplaatst: 08.02.2005 - 15:42
door Guestuser
Ik heb laatst wel op de zaak een stukje mogen sturen met een S60 T5. Opzich ben ik niet zo'n laagvlieger, in het algemeen rij ik gewoon lekker rustig en komt 'toeren' meer in m'n woordenboek voor dan 'trappen'. Wil ook weer niet zeggen dat er 'niks' moet gebeuren als ik het pedaal intrap..

Wat ik vrij 'storend' vond aan de T5 is dat de turbo er meteen flink inhakt bij zo'n 2400 toeren. Eronder is er niks aan de hand en vraag je je af of er niks mis is met de auto omdat ie niet echt snel is, dan meteen als de turbo opkomt schiet je ook af. Vrij agressief als ik het zo mag verwoorden. Zal ongetwijfeld komen door het gebruik van de hoge druk turbo. Opzich mag het qua motorisering van mij dus iets minder.

Dingen die ik zeker als optie erbij wil hebben is VOLleder (liever geen alcantara) en al helemaal géén stof, een schuifdak en inderdaad Dolby Prologic :D Voor de rest is de auto standaard al riant aangevuld met opties, dus veel staat er niet op het verlanglijstje.

Naderhand de auto voorzien van een mooie set lichtmetaal en moet je eens kijken wat je dan voor een prachtwagen in handen hebt 8) Het 850 forum stond al in de favorieten, via daar ben ik hier terecht gekomen hehe.

Geplaatst: 08.02.2005 - 16:44
door Battlecruiser

Geplaatst: 08.02.2005 - 16:52
door Guestuser
Jaaaaaaaa, zoiets zocht ik :shock:

Thanks!!

Geplaatst: 10.02.2005 - 10:29
door Walter
Als je die inbeukende turbo storend vind kan je beter kijken naar een 2.4T. Deze levert 193 pk maar veel koppel over een breed toerengebied. Qua karakter meer een 6 cilinder, heerlijk.

Geplaatst: 10.02.2005 - 20:17
door Guestuser
Ik denk dat ik die versie zeker eens wil proberen en dat dit motorkarakterstiek beter bij mijn wensen past. Zo'n T5 is zeker ook leuk, maar het moet ook allemaal leuk blijven om te rijden en te bekostigen.

Eens kijken of ik van de zomer een goede prijs voor m'n Cabrio kan krijgen. Zo ja wordt het interessant om een beslissing te maken en ik eens over de grens naar een mooi / schadevrij exemplaar te gaan zoeken 8)

Geplaatst: 30.09.2008 - 20:02
door The Volvoboy
Je moet eigenlijk eentje hebben van '97 tot '99. En dan een 2.5 20V met 170 pk of een 2.5T met 193 pk (let vooral op 2.5 niet op 2.4). De 2.5 heeft namelijk nog de ''brom'' onderin zitten en de 2.4 niet. Ik zeg niet dat de 2.4 geen ''roffel'' heeft wat die heeft ie wel gewoon vanaf 3000 toeren. Moet je maar eens kijken naar de onderstaande filmpjes!












Geplaatst: 30.09.2008 - 20:17
door Paul
Even oud topic omhoog aan het halen?

Geplaatst: 01.10.2008 - 20:54
door Max
ik denk dat VolvoBart niet meer gaat antwoorden..... :wink: