Ik rij volgens mij heel eco, en haalde met mijn vorige volvo V50 D2 handgeschakeld een verbruik van 6,1 liter op de boordcomputer.
Nu heb ik een V60 T3 automaat, en op de boordcomputer haal ik een verbruik van 9,1, en zelf uitgerekend na 5 tankbeurten zelfs 9,6 liter per 100 km.
Is dit niet wat hoog, als je weet dat ik heel eco rij?
Wat is jullie verbruik op een dergelijke wagen?
bedankt alvast voor de info.
Wim
verbruik volvo V60 T3 automaat
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Dat is inderdaad wel erg fors, zeker als je bedenkt dat ik met mijn XC60 T5 (met een stroomlijn als een tuinhuisje) op 9,8 l/100 km zit. Ook anderen zitten met een xc60 T5 rond de 10 liter.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20.08.2017 - 13:11
Heb nu de V60 T3 automaat drie maanden en mijn verbruikt ligt ook tussen de 9 en 10 liter per 100 km. Ik vind dit ook behoorlijk veel . als je sportief wil rijden kan je gemakkelijk boven de 10 liter geraken.
Iemand hier een ander resultaat ?
Iemand hier een ander resultaat ?
- ppcs
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 13:57
Gaat het om de 1.6 powershift of de 1.5 Geartronic? Het is heel erg afhankelijk van gebruik. Rij je veel korte ritjes dan hakt het verbruik er in. Rij je langere ritten gaat het een stuk beter. Met de kou van de afgelopen weken reed ik veel onzuiniger. Scheelde bij mij zo 1,5l per 100km.
Ik heb zelf een 1.5 T3 Geartronic (vea) en haal gemiddeld 7,5l per 100km. Maar haal dat zeker niet in de kou en rij weinig korte ritten.
Ik heb zelf een 1.5 T3 Geartronic (vea) en haal gemiddeld 7,5l per 100km. Maar haal dat zeker niet in de kou en rij weinig korte ritten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 13.02.2017 - 10:22
- Locatie: Assen
Ik heb ook een T3 1,6 PowerShift en een redelijke eco rijder.
Ook ik vind het verbruik best wel behoorlijk.
Inmiddels rij ik een jaar in de auto met de volgende verbruiken:
Gemiddeld: 8,2 l/100km
Zomer: 7,8 l/100km
Winter: 9,2 l/100km
Is allemaal een combi van korte en langere ritten.
Ook ik vind het verbruik best wel behoorlijk.
Inmiddels rij ik een jaar in de auto met de volgende verbruiken:
Gemiddeld: 8,2 l/100km
Zomer: 7,8 l/100km
Winter: 9,2 l/100km
Is allemaal een combi van korte en langere ritten.
2015 Volvo V60 T3 Momentum Winterline
2010 Skoda Octavia 2FL combi Elegance 1.4 tsi (148 pk na tunen)
2006 VW Passat variant Highline 2.0 tfsi (199 pk)
2003 VW Passat variant Sportline 1.9 tdi (130 pk na tunen)
1998 VW Passat variant Comfortline 1.9 tdi (110 pk)
1993 Peugeot 306 Summerline 1.4 (75 pk)
2010 Skoda Octavia 2FL combi Elegance 1.4 tsi (148 pk na tunen)
2006 VW Passat variant Highline 2.0 tfsi (199 pk)
2003 VW Passat variant Sportline 1.9 tdi (130 pk na tunen)
1998 VW Passat variant Comfortline 1.9 tdi (110 pk)
1993 Peugeot 306 Summerline 1.4 (75 pk)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 12.09.2011 - 00:40
s 60 T3 1.6 schakel 2012
verbruik met allee n maar korte ritten bebouwde kom en provinciale wegen 9,8 l/100 km.
verbruik met allee n maar korte ritten bebouwde kom en provinciale wegen 9,8 l/100 km.
Laatst gewijzigd door s 60 summum op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19.09.2017 - 20:15
En dat de wegenbelasting voor diesels daar goedkoper is als hier in nederlandBendW schreef: Dat is nu net de reden waarom 85% van de Belgen diesel rijd...het lage verbruik...xc60 2.4d d5 7,6l/100 km.


-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04.02.2011 - 16:52
Heb deze nog niet zo lang maar schrik wel beetje van verbruik.
Op snelweg met moeite om en nabij de 1:10
bij korte ritten al snel 1:8,5
Da's wel wennen als je uit een diesel komt.
Op snelweg met moeite om en nabij de 1:10
bij korte ritten al snel 1:8,5
Da's wel wennen als je uit een diesel komt.
V60 2.0T Geartronic, Driver Support-line (MY 2012)
V70 D5 automaat 220PK, 440Nm (MY 2002)
VW Passat 2.0 TDI, Peugeot 405 station, Peugeot 205 GTI, Volvo 242 GLT, Volvo 344 GLT, Mini Clubman
V70 D5 automaat 220PK, 440Nm (MY 2002)
VW Passat 2.0 TDI, Peugeot 405 station, Peugeot 205 GTI, Volvo 242 GLT, Volvo 344 GLT, Mini Clubman
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
2.0T is geen T3 en verbruikt nog meer... Geen zuinigheidswonders!Marc58 schreef: Heb deze nog niet zo lang maar schrik wel beetje van verbruik.
Op snelweg met moeite om en nabij de 1:10
bij korte ritten al snel 1:8,5
Da's wel wennen als je uit een diesel komt.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 23.09.2016 - 10:05
Bij mijn D3 valt me het verbruik ook tegen. Zeker als je dat vergelijkt met de fabrieksopgave. Dat is gewoon godsonmogelijk en het neigt wat mij betreft naar bedrog.
Met mijn vorige auto kwam ik best in de buurt van de fabrieksopgave en daar hoefde ik minder mijn best voor te doen. Maargoed die kwam uit 2006, dus het kan best dat ondertussen de meet methoden zijn veranderd.
6/100 diesel voor een formaat v50 of 9/100 benzine voor een formaat V60 bij een vermeende eco-rijstijl is tegenwoordig gewoon slecht voor een 1.6je
Het kan best dat Volvo daar zijn redenen voor heeft (misschien betrouwbaarheid) maar een eerlijkere fabrieksopgave zou ze wel sieren en de klanttevredenheid verhogen.
Met mijn vorige auto kwam ik best in de buurt van de fabrieksopgave en daar hoefde ik minder mijn best voor te doen. Maargoed die kwam uit 2006, dus het kan best dat ondertussen de meet methoden zijn veranderd.
6/100 diesel voor een formaat v50 of 9/100 benzine voor een formaat V60 bij een vermeende eco-rijstijl is tegenwoordig gewoon slecht voor een 1.6je
Het kan best dat Volvo daar zijn redenen voor heeft (misschien betrouwbaarheid) maar een eerlijkere fabrieksopgave zou ze wel sieren en de klanttevredenheid verhogen.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Ik lach me de balletjes uit mijn string. Ik reed met een V40 D2 PSA 4,5 l/100 km. Met een V50 2.4i 5 pitter geartronic 9 l / 100 km soms een ietsje meer als ik sportief rijd maar nooit meer dan 10 l /100 km.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- Volvorigami
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.01.2018 - 19:11
In de afgelopen 2,5 jaar kom ik uit op een gemiddelde van 7,0 op 100km (1 : 14,3) met een T4 (Polestar tuning) met handbak. Ik rijd wel veel snelweg kilometers, dus dat zal vast veel uitmaken.
V60 1.6 T4 Power blue 2015 [6,3 l/100km]
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
V60 1.6 T4 vibrant copper 2011 Polestar tuning
C30 1.8F matt gold 2007
V50 1.8i flint grey 2005
V70 edition II 2.4i LPG mistral green 2002
V40 1.8 Bifuel virtual blue 2002
V40 1.8 silver green 2002
V70 classic 2.5 20V nautic blue 1998
S40 1.8 white satin 1996
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04.02.2011 - 16:52
Hoge verbruik is wel herkenbaar.
Rij nu tijdje 2.0T met geartronic na eerder V70 D5 (gechipt) gereden te hebben. haal nu verbruik tussen 1:8,1 em 1:9,3 km/l
D5 was niet zuinig maar verschil is wel erg groot.
Rij nu tijdje 2.0T met geartronic na eerder V70 D5 (gechipt) gereden te hebben. haal nu verbruik tussen 1:8,1 em 1:9,3 km/l
D5 was niet zuinig maar verschil is wel erg groot.
V60 2.0T Geartronic, Driver Support-line (MY 2012)
V70 D5 automaat 220PK, 440Nm (MY 2002)
VW Passat 2.0 TDI, Peugeot 405 station, Peugeot 205 GTI, Volvo 242 GLT, Volvo 344 GLT, Mini Clubman
V70 D5 automaat 220PK, 440Nm (MY 2002)
VW Passat 2.0 TDI, Peugeot 405 station, Peugeot 205 GTI, Volvo 242 GLT, Volvo 344 GLT, Mini Clubman
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40
Heeft de Polestar tuning bijgedragen aan een zuiniger verbruik? Zo ja wat was het verbruik voor tuning?Volvorigami schreef: In de afgelopen 2,5 jaar kom ik uit op een gemiddelde van 7,0 op 100km (1 : 14,3) met een T4 (Polestar tuning) met handbak. Ik rijd wel veel snelweg kilometers, dus dat zal vast veel uitmaken.
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12.11.2015 - 17:32
Ik kom niet verder dan ongeveer 1 op 10 zowel in mijn vorige 2.4 V50 als mijn huidige T5 V60.
Maar ik rijd bijna geen snelweg en houd er een vlotte rijstijl op na. Rijd wel bijna overal en altijd op de cc.
Maar ik rijd bijna geen snelweg en houd er een vlotte rijstijl op na. Rijd wel bijna overal en altijd op de cc.

V60 T5 SUMMUM POWERSHIFT 2012
V50 2.4 EDITION II SPORT GEARTRONIC
S40 2.0 AUTOMAAT
V50 2.4 EDITION II SPORT GEARTRONIC
S40 2.0 AUTOMAAT