Pagina 1 van 1
startprobleem lauwe motor
Geplaatst: 09.08.2006 - 20:37
door SandraJohnson
Ik heb een Volvo 240 GL estate Polar 1990
Het is mijn oogappeltje en ik wil hem absoluut niet kwijt
Ik heb een startprobleem bij lauwe motor
Bij koude motor start de auto altijd
Bij warme motor idem
Doe ik echter een boodschap van een uurtje en wil ik hem starten moet ik de auto of starten op het gas waardoor hij afslaat als ik moet stoppen of ik moet hem doorstarten waarna hij meestal wel blijft lopen.
Hij is al bij drie Garages geweest één volvo-classic garage één reguliere garage en een Turkse garage. Alledrie willen/kunnen ze mijn probleem niet onderkennen oplossen. Ze zeggen allemaal hij starte bij mij iedere keer!
Dat doet hij bij mij ook met koude motor, maar ja!
Ik kan zelf niet sleutelen.
Ik woon in deregio Rotterdam.
Wie wil/kan mij helpen dit probleem op te lossen.
Groetjes
Sandra
isandrav@hotmail.com
Geplaatst: 09.08.2006 - 21:24
door dopdedouwer
Ik weet niet of ik nu appels met peren vergelijk, maar een 850 kent het zelfde probleem. Als de wagen is gebruikt voor een kort ritje, bijvoorbeeld voor een boodschap om de hoek of een staat verder parkeren, dan start de auto heel slecht.
Ik heb me laten vertellen dat dit komt door de manier waarop de auto start. Bij de start, wordt er namelijk een rijk mengsel de motor ingespoten. Er is dan veel benzine in de motor. Als je dan een kort stukje rijd, en weer start is het mengsel zo rijk dat de motor "verzuipt".
Je kunt er niet veel aan doen, wat je iig niet moet doen in het geval wat ik omschrijf is je voet op het gaspendaal houden/ indrukken, want dan wordt het alleen erger.
Geplaatst: 16.08.2006 - 13:14
door Henri144
Probleem is ook bij onze 240 bekend...... Meestal helpt doorstarten (zonder choke) wel, en wanneer de motor loopt even flink gas geven om zo de 'overtollige' zaken uit de carburateur/cylinder te 'blazen'. Idd zoals dopdedouwer zegt, geen gas geven tijdens het starten, want dan wordt het alleen maar erger.... Trouwens, dit verhaal gaat denk ik niet op bij injectiemotoren, aangezien die weer heel anders werken (dan doet het injectiesysteem niet wat ie moet doen), de vraag is dus eigenlijk 'wat voor een motor zit er in de auto'

Geplaatst: 16.08.2006 - 21:56
door theboz
ik ga er van uit dat bougie en kabels ed goed zijn
mogelijk twee ideeen
bdp sensor (regageert soms op warmte) foutcodes uitlezen en kijken bdp gever er instaat
restdruk in brandstofsysteem niet goed damp bel in brandstofsysteem
daar slaat hij slecht op aan brandstof druk meten tijden lopen en na plusminus 20 min
gr the boz
Geplaatst: 17.08.2006 - 09:48
door Henri144
ik ga er van uit dat bougie en kabels ed goed zijn
mogelijk twee ideeen
bdp sensor (regageert soms op warmte) foutcodes uitlezen en kijken bdp gever er instaat
restdruk in brandstofsysteem niet goed damp bel in brandstofsysteem
daar slaat hij slecht op aan brandstof druk meten tijden lopen en na plusminus 20 min
Ja, kijk, tegen zoveel techniek kan ik ook weer niet op.....

:D:D
Geplaatst: 18.08.2006 - 10:32
door volvorider
Probeer te starten zonder gas te geven!
Geplaatst: 18.08.2006 - 10:45
door Henri144
Probeer te starten zonder gas te geven!
Dat is (uit eigen ervaring) doorgaans de beste oplossing...... Maar ik denk dat Volvorider het ook wel met mij eens is dat het motortype hier ook erg belangrijk is?
Geplaatst: 20.08.2006 - 11:45
door volvorider
Zal wel een B200F of B230F zijn......
Geplaatst: 20.08.2006 - 12:04
door Maurice Pierik
Kan alleen maar een B230F als het een Nederlandse uitvoering is.
In ieder geval niet gas geven bij starten!
Geplaatst: 29.08.2006 - 09:37
door lutra
Mijn 240 (B200F 1992) heeft hetzelfde probleem. Gewoon iets langer doostarten en niet aan het gas komen is de remedie bij mij.
Geplaatst: 02.09.2006 - 12:51
door Dirk242
De mijne start wel altijd =D> , Flauw
Gewoon wat volvorider zegt denk ik, niet aan het gas komen en verzuipen voorkomen.
Geplaatst: 02.09.2006 - 17:00
door franks40
misschien een celsluiting in je accu?