Parrot MKI9100 in C30 bouwen

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
GeertjanC30
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.02.2016 - 15:20

Hallo forumleden,

Ik ben sinds december 2015 eigenaar van een C30 1.6D momentum met high performance audio.
De auto bevalt me uitstekend maar het mistte nog één ding, een carkit.
Na wat zoeken viel mijn oog op de parrot MKI9100. Tezamen met de kabels van Kram ISO2CAR dacht ik de parrot zo geïnstalleerd te hebben. Dit bleek toch meer werk dan gedacht doordat er een kabel van 5 meter verwerkt moet worden vanuit de box rechtsachter (daar zit de versterker) tot voorin het console.

Nu de parrot is aangesloten gaat die niet volgens de "normale" werking uit, hij geeft geen "tot ziens" bericht weer, wat volgens parrot moet, indien de carkit conform de instructie is aangesloten.
Het probleem blijkt hem te zitten in dat we de geschakelde plus niet hebben aangesloten, echter kunnen wij deze ook niet vinden. We hebben al van alles doorgemeten maar kunnen de bewuste kabel niet vinden.

Kan iemand mij hier vertellen of er een geschakelde plus kabel naar de versterker loopt? En loopt die dan door naar het middenconsole? Of heeft iemand een andere manier gevonden om het werkend te krijgen?

Ik hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
strui901
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
Locatie: Overijssel

Even een vraag:
Als je langer wacht, gaat deze dan wel uit?

Ik had in mijn V50 ook een parrot (HP audio) en wanneer ik het contact uit had geschakeld duurde het ongeveer een minuut voor de parrot uit ging.
Overigens zat deze er al in toen ik de auto kocht en heb ik deze bij verkoop laten zitten.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Mail Bob van www.volvotech.eu even. Die weet dat vast.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Vind het altijd moeilijk zeggen met de ISO verloopkabels.
En 5 meter is wel ruim voor in een C30 ;-)
(wij leveren 2 meter mee...)

12V+ geschakeld kun je vanaf je aanstekerpunt halen.
Knip daartoe de draad die geschakelde voeding aan de parrot moet leveren door in je kabeloom, doe krimpkous om de draad die richting de versterker gaat en zorg dat deze goed dicht is.
Koppel vervolgens de 12V+ vanaf het aanstekerpunt aan de draad kant die je nog overhebt en richting de parrot gaat.
That's it...

Al tikkende;
Het is wat vreemd dat de unit aan gaat.
De verterker levert geen geschakelde spanning waarschijnlijk, maar ook GEEN continue spanning op de pin die de geschakelde spanning aanvoert naar de parrot.
(want die pin is onbezet in een versterker van een C30...)
Lijkt wel alsof er ergens iets aan elkaar geknoopt is?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
GeertjanC30
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.02.2016 - 15:20

strui901 schreef: Even een vraag:
Als je langer wacht, gaat deze dan wel uit?

Ik had in mijn V50 ook een parrot (HP audio) en wanneer ik het contact uit had geschakeld duurde het ongeveer een minuut voor de parrot uit ging.
Overigens zat deze er al in toen ik de auto kocht en heb ik deze bij verkoop laten zitten.
Ja hij gaat na ongeveer een minuut inderdaad uit, maar zonder de boodschap tot ziens. Wat ik begreep na wat rondvragen betekent dit dat de parrot niet juist is aangesloten en dat de levensduur van de parrot dan uiteindelijk verkort wordt door de onjuiste aansluiting.
GeertjanC30
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.02.2016 - 15:20

VolvoTech schreef: Vind het altijd moeilijk zeggen met de ISO verloopkabels.
En 5 meter is wel ruim voor in een C30 ;-)
(wij leveren 2 meter mee...)

12V+ geschakeld kun je vanaf je aanstekerpunt halen.
Knip daartoe de draad die geschakelde voeding aan de parrot moet leveren door in je kabeloom, doe krimpkous om de draad die richting de versterker gaat en zorg dat deze goed dicht is.
Koppel vervolgens de 12V+ vanaf het aanstekerpunt aan de draad kant die je nog overhebt en richting de parrot gaat.
That's it...

Al tikkende;
Het is wat vreemd dat de unit aan gaat.
De verterker levert geen geschakelde spanning waarschijnlijk, maar ook GEEN continue spanning op de pin die de geschakelde spanning aanvoert naar de parrot.
(want die pin is onbezet in een versterker van een C30...)
Lijkt wel alsof er ergens iets aan elkaar geknoopt is?
Bedankt voor de uitleg! :)
Wij hadden na allerlei metingen besloten om de geschakelde spanning van het beeldscherm in het middenconsole te pakken, helaas is deze maar kort aan en dan schakelt die draad al weer af, dus dat ging niet werken. We zaten er daarna zoals jij voorstelt ook over te denken om het van de sigarenaansteker te halen, maar dacht nu eerst maar eens een vraag stellen op het forum.

Wat betreft het vreemde aan de unit. We hebben aldaar alles doorgemeten en kwamen een continue spanning tegen. Toen we alle kabels hadden gekoppeld bleek de parrot in één keer te werken, alleen ging die dus niet meer uit zoals het hoort. Dan is het nog mogelijk om voorin twee kabels te switchen, een oranje draad en een rode draad, beiden voorzien van een stekkertje met een zekering erin. Ook het verwisselen van deze stekkers nam niet het probleem weg.

Ik denk dat we dan toch, nogmaals (3x) de middenconsole gaan demonteren en een kabeltje trekken vanaf de sigaretaansteker richting de parrot.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Okay.

Meet toch nog eens na of je niet een geschakelde spanning krijgt bij de parrot op de een of andere manier.
Parrot gaat zonder geschakelde spanning namelijk niet uit normaliter...

Daarnaast (als je dus al een geschakelde spanning hebt, wat ik vermoed) dan kan het zijn dat je de geschakelde en continue hebt omgedraaid.
Omdat de spanning dan ineens verdwijnt van de input van de continue spanning (waar wellicht de geschakelde spanning op staat) gaat de parrot ineens uit zonder gedag te zeggen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”