Pagina 1 van 2

Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 11:17
door Ben
Naar verluidt wordt dat in Mei bekendgemaakt.
Een nieuw merk in een ander segment om de budgetmerken het hoofd te bieden.
Voorlopig zullen de modellen via het bestaande Volvo netwerk worden verkocht.
Aldus een bericht in Teknikens Värld.

Re: Volvo en Geely starten een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 11:22
door trimitie
beetje zoals Renault en Dacia, en Volkswagen en Skoda ??
ben benieuwd wat dit zal worden ...

Re: Volvo en Geely starten een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 11:29
door Ben
Ik stel voor om dat nieuwe merk DAF te noemen en verder te gaan waar we gebleven waren.
DAF 77, 88, 99 en zo.

Overigens lijkt het me een uitstekend plan om op deze manier de volumemarkt binnen te gaan.
Er zijn zo veel modellen die Volvo niet maakt en markten die Volvo niet bereikt maar met een aangepaste strategie uitstekend kan bedienen.

Re: Volvo en Geely starten een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 11:34
door lint
Goed plan van Volvo om ook dat marktsegment te bedienen.

Re: Volvo en Geely starten een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 11:46
door Ben
En in een update wordt het bericht ontkend

Eerder vandaag schreven we over hoe de Volvo en zijn eigenaar Geely plannen om een nieuwe low-georiënteerde automerk te lanceren in mei van dit jaar. De gegevens zijn afkomstig van online editie Expressen, maar blijkt niet te kloppen. Volvo ontkent een dergelijke plannen.

- Er zijn geen plannen voor een gemeenschappelijke automerk Volvo en Geely. Wij werken samen contrast met de gemeenschappelijke CMA platform dat de nieuwe 40-serie zal vormen, zegt Stefan Elfström, woordvoerder van Volvo Car Group, te teknikensvarld.se.

Twee jaar geleden, werd ingehuldigd in Gothenburg de Volvo en Geely gezamenlijke ontwikkeling center - CEVT wat staat voor China Euro Vehicle Technology. Belangrijke focus is op de ontwikkeling van nieuwe platforms, waaronder de CMA platform Stefan Elfström vermeldt dat Geely zal profiteren van parallel met Volvo, maar ook een kleinere BMA platform alleen Geely zal gebruiken. CMA ongeveer C-segment grote vrachtwagens, dat wil zeggen de 40-serie, terwijl BMA het B-segment, met andere woorden Volkswagen Polo maat raakt.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 12:21
door lint
Jammer, is wel een mogelijkheid om meer marktaandeel te creëren.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 12:31
door Silver_R
Maar ontkennen wil niet zeggen dat het niet gaat gebeuren.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 12:46
door Summum
Dat zou dan een Halfvol-vo worden....

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 12:47
door Ben
Iets met rook en vuur ?
Kijk als het nou op 1 april was geroepen had ik het niet geloofd maar nu ....

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 12:51
door Silver_R
En over 10 jaar zijn we gewoon gewend aan het budget merk van Volvo/Geely. Zoiets wat Renault doet met Dacia etc. Nu kijk je ook niet meer met verbazing naar een Dacia Duster toch? Of eigenlijk wel maar om een heel andere reden.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 13:50
door V480-S60
En een volvo in het formaat Polo is ook niet verkeerd voor de verkopen.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 14:10
door Summum
Volvo heeft dacht ik altijd gesteld dat zij geen auto in het A- of B-segment zullen maken omdat ze daarmee nooit de beoogde (bots)veilgheid kunnen bereiken.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 14:33
door V480-S60
Klopt Summum maar dat gegeven is wel een beetje achterhaald. Dus dat zou Volvo op zich niet hoeven te weerhouden.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 15:27
door lint
Ja kan als Volvo ook de veiligheidslat iets minder hoog leggen maar nog wel een veilige auto bouwen. Commercie wint het vaak van idealen.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 16:01
door diesel01
Silver_R schreef: En over 10 jaar zijn we gewoon gewend aan het budget merk van Volvo/Geely. Zoiets wat Renault doet met Dacia etc. Nu kijk je ook niet meer met verbazing naar een Dacia Duster toch? Of eigenlijk wel maar om een heel andere reden.
Ik kijk eigenlijk nooit naar een Duster of zijn eigenaren, andersom komt wel voor.
Geen idee waarom.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 17:33
door V480-S60
lint schreef: Ja kan als Volvo ook de veiligheidslat iets minder hoog leggen maar nog wel een veilige auto bouwen. Commercie wint het vaak van idealen.
Dat zie ik bij Volvo niet gauw gebeuren. Veiligheid blijft voorop staan. Zie het streven dat in 2020 geen doden meer in een Volvo.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 17:45
door Silver_R
diesel01 schreef:
Silver_R schreef: En over 10 jaar zijn we gewoon gewend aan het budget merk van Volvo/Geely. Zoiets wat Renault doet met Dacia etc. Nu kijk je ook niet meer met verbazing naar een Dacia Duster toch? Of eigenlijk wel maar om een heel andere reden.
Ik kijk eigenlijk nooit naar een Duster of zijn eigenaren, andersom komt wel voor.
Geen idee waarom.

8-)

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 17:59
door BlackcurrantV70
Maar het wordt ook geen Volvo, misschien een Golgo ?
En dan hoeven die strenge veiligheidsregels niet meer, een Golgo zou waarschijnlijk nog steeds veiliger zijn dan een Dacia...

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 08.03.2016 - 18:56
door lint
Dat bedoelde ik ook met de veiligheidslat iets minder hoog te leggen.

Re: Volvo en Geely starten (g)een nieuw automerk

Geplaatst: 12.04.2016 - 15:48
door sanco
Met de beschikbaarheid van een Golgo wordt het denk ik al snel een Dacinee.

maar zonder gekheid, alle waar is naar zijn geld. Er is gewoon ook een markt in de wereld voor auto's die je droog en met gepaste spoed, redelijk veilig van A naar B kunnen brengen. Heeft veel (soms alles) te maken met prioriteiten die je soms moet stellen door invloeden waar je zelf geen grip op hebt, of die je heel bewust stelt omdat je ze elders legt. Ieder zijn ding zeg ik maar zo, en voor die markt en die in de 2e en 3e wereld, waarom ook niet?