Blijvend probleempje C70
Geplaatst: 10.03.2016 - 10:21
Sinds een tijdje start mijn C70 wat slechter, de compressie lijkt wat minder.
Het gaat om een 2.5t van december 1999.
Voorheen viel de auto ook vaak terug in toeren bij bijvoorbeeld een stoplicht (of uberhaupt stationair).
Hier kwam na een paar dagen een MIL-lampje bij met verschillende storingen.
Een van de storingen was bijvoorbeeld het overslaan van een cilinder.
Daarbij liep de auto gewoon echt niet mooi, een beetje hakkelend of iets dergelijks.
En dat dan zowel op LPG als op benzine.
Nu heb ik twee dagen geleden de motorstoringen verwijderd, en ineens loopt de auto echt top.
Niets meer op aan te merken, behalve dan dat slechte starten...
De auto heeft inmiddels 280.000 gelopen en ook een flinke tijd op LPG.
Het onderhoud bleek behoorlijk achterstallig te zijn, waardoor de volgende waslijst al is vervangen in de afgelopen 6 maanden (15.000 km):
- Distributie + waterpomp
- Schokdempers rondom
- Carterventilatie
- Kachelradiateur + kachelmotor
- Aantal KVS slangen
- Bougies, een bobine en verdere filters
En vast nog wat meer wat ik nu vergeet..
Klinken mijn problemen een van jullie bekend?
Ik ben al langzaamaan aan het rondkijken voor een koprevisie (lees: dan direct de volledige motor), aangezien ik en mijn monteur de kleppen vermoeden.
Het rare is gewoon dat de auto nu perfect loopt, op het starten na.
Het gaat om een 2.5t van december 1999.
Voorheen viel de auto ook vaak terug in toeren bij bijvoorbeeld een stoplicht (of uberhaupt stationair).
Hier kwam na een paar dagen een MIL-lampje bij met verschillende storingen.
Een van de storingen was bijvoorbeeld het overslaan van een cilinder.
Daarbij liep de auto gewoon echt niet mooi, een beetje hakkelend of iets dergelijks.
En dat dan zowel op LPG als op benzine.
Nu heb ik twee dagen geleden de motorstoringen verwijderd, en ineens loopt de auto echt top.
Niets meer op aan te merken, behalve dan dat slechte starten...
De auto heeft inmiddels 280.000 gelopen en ook een flinke tijd op LPG.
Het onderhoud bleek behoorlijk achterstallig te zijn, waardoor de volgende waslijst al is vervangen in de afgelopen 6 maanden (15.000 km):
- Distributie + waterpomp
- Schokdempers rondom
- Carterventilatie
- Kachelradiateur + kachelmotor
- Aantal KVS slangen
- Bougies, een bobine en verdere filters
En vast nog wat meer wat ik nu vergeet..
Klinken mijn problemen een van jullie bekend?
Ik ben al langzaamaan aan het rondkijken voor een koprevisie (lees: dan direct de volledige motor), aangezien ik en mijn monteur de kleppen vermoeden.
Het rare is gewoon dat de auto nu perfect loopt, op het starten na.