Pagina 1 van 1

D5 of 2.0T?

Geplaatst: 11.08.2006 - 12:50
door Rio
Ik heb gekozen voor een S60 drivers edition II, maar weet nog niet welke motor ik erin neem, 2.0T of een D5. Ik rijd 35.000 km per jaar dus maakt het voor de totaal leaseprijs niet veel uit. Welke moet ik nemen en waarom?

Dank

Geplaatst: 11.08.2006 - 12:58
door bart simpson
de 2.0T voor de fiscale bijtelling.

Geplaatst: 11.08.2006 - 14:48
door edraket
De 2.0T vanwege de rustiger motorloop. Een benzine loopt nu eenmaal veel mooier dan een diesel, hoe goed die laatsten ook zijn tegenwoordig. Ik denk ook dat de benzine stiller zal zijn.

Geplaatst: 11.08.2006 - 15:01
door Ce
edraket schreef:De 2.0T vanwege de rustiger motorloop. Een benzine loopt nu eenmaal veel mooier dan een diesel, hoe goed die laatsten ook zijn tegenwoordig. Ik denk ook dat de benzine stiller zal zijn.
Ligt een beetje aan je rijstijl denk ik. Zelf heb ik uitgebreid proefgereden in een 2.0T (weliswaar een jong gebruikte) en een D5....en uiteindelijk voor de D5 gekozen. De diesel is, als je het zo wilt noemen, wat luidruchtiger tijdens het optrekken maar eenmaal op snelheid...en zeker bij snelheden die in NL nog mogen....kan bijna niemand nog met zekerheid zeggen of je nu een diesel of een benzine rijdt. Aan de andere kant is het koppel gewoon ZALIG om mee te rijden, wat een trekkracht. Deze week wordt een D5 in de autoweek getest en men vindt het nog steeds een van de fijnste diesels die er te krijgen zijn.
De D5 heeft flink wat meer koppel dan de 2.0T...zo'n 160 Nm..en da's niet mis. Daarnaast is de D5 sneller bij de 100 (voor wie dat belangrijk vindt), is de eindsnelheid ongeveer gelijk maar zul je minder vaak naar de pomp moeten door het ietwat lagere verbruik. Ik zou beide auto's een flink stuk proefrijden.

Geplaatst: 13.08.2006 - 13:49
door Lambert
Ik heb 3 jaar met een 2,4 gereden (180 pk) en rijdt nu een nieuwe D5 (180 pk). Qua gevoel rijdt de D5 strakker, krachtiger, en een veel hoger koppel... in de file rijden met een d5 is ook lekkerder, gewoon koppeling omhoog zonder gas te geven, tenzij je een automaat hebt natuurlijk. Verder is een benzine versie een stuk stiller... en geeft een wat luxer gevoel...

Geplaatst: 13.08.2006 - 14:06
door Richard
Ik zou voor de d5 gaan. Heerlijke motor veel koppel je staat minder vaak bij de pomp en is toch behoorlijk stil.

Geplaatst: 13.08.2006 - 15:13
door Lambert
Ik zou voor de d5 gaan.
heb ik dus ook gedaan.... 60.000 km per jaar...

Geplaatst: 13.08.2006 - 15:24
door Thom
Ik neem aan dat je de D5 185pk bedoelt? Dan zou ik niet lang twijfelen, in de S60 is dit een regelrecht kanon. En een heerlijk turbinegeluid als je optrekt, lekker zuinig (weinig tanken dus). Als t een benzine moet zijn, dan een 2.5T. Maar die zal wel veel duurder zijn?

Thom

Geplaatst: 13.08.2006 - 19:20
door Lambert
Ik neem aan dat je de D5 185pk bedoelt? Dan zou ik niet lang twijfelen, in de S60 is dit een regelrecht kanon. En een heerlijk turbinegeluid als je optrekt, lekker zuinig (weinig tanken dus).
:P kanon>>>>> ik haal met pittig doorrijden 6,4 ltr op 100 km...

Geplaatst: 13.08.2006 - 21:15
door NOS
D5 roffel is heerlijk bij het optrekken!
en zuinig

Geplaatst: 16.08.2006 - 13:58
door fluz
Ik neem aan dat je de D5 185pk bedoelt? Dan zou ik niet lang twijfelen, in de S60 is dit een regelrecht kanon.
Moet ik toch 'ns gaan proefrijden. Met m'n ouwe D5je houd ik nog niet eens een luchtbuks bij. ::wink: