Pagina 1 van 1

XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 22.03.2016 - 12:59
door marcelV70R
Ik ben aan het rond snuffelen voor een XC60
Nou kwam ik een 2.0 D3 met 136 pk tegen
Handgeschakeld
Heb er in gereden en viel me nog helemaal niet tegen moet ik bekennen.
Heeft iemand ervaring met dit type?

Marcel

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 22.03.2016 - 20:01
door BendW
Enkel ervaring met 2.4d 175pk handgeschakeld.

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 22.03.2016 - 20:07
door OGA244
Heb er n paar verkocht, mooi machien met n beter koppel dan n 250pk T5

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 22.03.2016 - 22:00
door Discovery
Technisch gelijk aan de D4 met 163pk. Met Polestar tuning kom je weer op gelijke waarden (163 hp / 400 Nm)

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 22.03.2016 - 22:45
door marcelV70R
heb vanavond even contact met Obbe gehad,
schijnt een ge-down sizde(!) D3 163pk te zijn
en idd prima te tunen naar 185pk/430nm
nu nog even kijken of ik een handgeschakelde wil
en of we het over de (inruil)prijs eens kunnen worden

Marcel

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 23.03.2016 - 08:52
door BlackcurrantV70
Onze C70 is een D3 2000cc 5 cyl, 150pk, maar deze auto zou ik persoonlijk liever niet met handbak rijden, de koppelkromme is vrij piekerig, waardoor je veelvuldig zal schakelen vrees ik.

Met onze geartronic merk je natuurlijk niks hiervan, gaan allemaal vanzelf.

Krachtig is de D3 zeker genoeg als je geen strepentrekker zoekt

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 01.05.2016 - 17:27
door vinta
Wij hebben een jaar een xc60 r design D3 136 gt6 gehad. Super auto maar ingeleverd voor de nieuwe D4 gt8. Wij hadden een op maat gemaakte tuningbox waarvan het vermogen steeg naar 163 pk, een wereld van verschil.

<MODS EDIT; materiaal aanbieden via PB of via het daarvoor bestemde stukje forum>

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 01.05.2016 - 19:05
door vangampy
Hallo, ik ben sinds aug 2013 de trotse bezitter van een D3 136PK manueel geschakeld in de Summum uitvoering. Super wagen, dit is idd géén strepentrekker daarvoor is het maximumkoppel in een te beperkt toerentalbereik beschikbaar,maar heeft aan de andere kant een massa souplesse en comfort. Mijn verbruik zit tussen de 6 & 6,5l op 100KM, ik moet wel zeggen dat ik dagelijks een ideale combinatie van secundaire wegen en autostrade heb.
Ik zou zeggen : ben je een sportieve chauffeur zou ik gaan voor een D4 of D5, indien je gaat voor souplesse heb je ruim aan deze D3 versie! :D

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 01.05.2016 - 19:23
door Marcnij
Nooit geweten dat er ook nog een 136pk versie van de 2 liter 5 cilinder is geweest.
Dan zijn er dus 136, 150, 163 en 177 pk uitvoeringen.
Zijn deze hardwarematig allemaal gelijk?

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 02.05.2016 - 09:54
door vangampy
Hallo,
de D3 136PK versie is een 2000cc 5 cyl die sinds vorig jaar vervangen is door een 2000cc 4 cyl met 150PK
de D4 163PK versie is een 2400cc 5 cyl die ook meestal verkrijgbaar was in de AWD uitvoering denk ik.
dan is er ook nog :
de nieuwe D4 4 cyl met 190PK die vroeger 181PK had
D5 5cyl met ?PK

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 02.05.2016 - 16:25
door Thijs
De D4 is in NL een 2 liter 5 cylinder met 163 pk, anders als in België waar het dus een 2.4 liter is.

Re: XC60 2.0 D3 136pk

Geplaatst: 02.05.2016 - 16:57
door trimitie
vangampy schreef: Hallo,
de D3 136PK versie is een 2000cc 5 cyl die sinds vorig jaar vervangen is door een 2000cc 4 cyl met 150PK
de D4 163PK versie is een 2400cc 5 cyl die ook meestal verkrijgbaar was in de AWD uitvoering denk ik.
dan is er ook nog :
de nieuwe D4 4 cyl met 190PK die vroeger 181PK had
D5 5cyl met ?PK
Correctie:
De D3 136 pk versie was een afgeleide van de D3 163 pk 5cyl met voorwielaandrijving zoals mijn Xc60 !
Daarom werd mijn D3 plots een D4 genoemd.
En dan had je idd nog een D4 163 pk 2400 cc 5 cyl Awd ook.
Nu zijn het dus allemaal 4cyl 2000cc met ofwel D3 150 pk of D4 180 pk