Pagina 1 van 1

Waar zit de Magneetklep A van een S60 D5 uit 2005?

Geplaatst: 25.03.2016 - 23:39
door riffii
hallo petrolheads,
Heel sporadisch krijg ik een motorservice management melding en voelt alsof auto in noodloop beland en trekt niet meer zoals voorheen. Bij het uitlezen geeft ie aan p0244 foutcode : Magneetklep A vuldrukregeling (wastegate) turbo compressor buiten grenswaarden / incorrect werking.

Weet iemanf waar deze klep zit? Wil hem vervangen om te kijken of het gaat helpen.
Alvast bedankt.

Re: Waar zit de Magneetklep A van een S60 D5 uit 2005?

Geplaatst: 26.03.2016 - 09:40
door riffii
Niemand die het weet?

Re: Waar zit de Magneetklep A van een S60 D5 uit 2005?

Geplaatst: 26.03.2016 - 10:33
door Fredhead
Het is weekend en 's avonds laat is het altijd rustig op het forum.
Heb nog even geduld

Re: Waar zit de Magneetklep A van een S60 D5 uit 2005?

Geplaatst: 26.03.2016 - 22:34
door 1-wiel
Zit die niet voor het luchtfilterhuis?

Re: Waar zit de Magneetklep A van een S60 D5 uit 2005?

Geplaatst: 26.03.2016 - 23:08
door Msuidgeest
Via autocodes.com:

- Faulty wastegate solenoid
- Wastegate solenoid harness is open or shorted
- Wastegate solenoid circuit poor electrical connection

Dit staat er ook bij:

Harness is open or shorted

It means that the wire(s) connected from and to the component (sensor, solenoids, actuator, etc.) is either open (cut, broken, disconnected) or shorted (touching other wires, components, body). "Open" and "short" are common electrical terms. An open is a break in a wire or at a connection. A short is an accidental connection of a wire to ground or to another wire. In simple electronics, this usually means something won't work at all. With complex electronics (such as ECMs or PCMs) this can sometimes mean something works, but not the way it's supposed to.
Circuit poor electrical connection

It means that the component (sensor, solenoids, actuator, etc.) connector is not fully connected or is disconnected. Before replacing any components, try fully disconnecting the connector, reconnect and test the system or component again.
Faulty or Failed component

It means that the component it's more than likely the cause of the code and that needs to be replaced
Engine mechanical problems

When "engine mechanical problem" is listes as possible causes of the OBDII code, it means that the problem is not caused by an electronic component, but rather by a mechanical component such as pistons, valves, mechanical pump, etc.

Re: Waar zit de Magneetklep A van een S60 D5 uit 2005?

Geplaatst: 26.03.2016 - 23:16
door toppertje
oorzaak van deze melding komt vaak van het chippen(hogere turbodruk)

Re: Waar zit de Magneetklep A van een S60 D5 uit 2005?

Geplaatst: 25.05.2016 - 09:05
door riffii
Update:

Ik krijg de melding trouwens heel sporadisch, eens in de paar maanden steekt de melding weer de kop op.
De magneetklep heb ik vervangen en een tijd erna kreeg ik toch weer de melding, het heeft dus uiteindelijk niet geholpen.

Ben wel achter een mankement gekomen van de auto die 99% dit probleem veroorzaakt.
Mijn intercooler lekt een beetje, herkenbaar aan het fluiten bij het optrekken en als proef op de som met draaiende motor een beetje remreiniger spuiten in de buurt van je radiator.
Als de intercooler lekt gaat de auto na het spuiten van de nevel hogere toeren maken.

Er is mij ingefluisterd dat de lekkende intercooler ook deze melding veroorzaakt. Ik ga dus een nieuwe intercooler bestellen en dan samen met een maat van mij aan de slag om te vervangen.
Wellicht handig om te weten dacht ik zo voor andere die dezelfde melding op het dashboard krijgen.