Levertijd XC60 MY 2017
Geplaatst: 01.04.2016 - 08:48
Zijn er al levertijden voor de XC60 MY 2017 bekend? Dan kan ik met de vakantieplanning in mei/juni daar rekening mee houden. Liever niet meteen met de nieuwe auto naar Schotland .....
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik heb er net een besteld en die wordt eind mei gebouwd volgens de planning.Boreas schreef: Zijn er al levertijden voor de XC60 MY 2017 bekend? Dan kan ik met de vakantieplanning in mei/juni daar rekening mee houden. Liever niet meteen met de nieuwe auto naar Schotland .....
Dank voor je info. Ik wil de vakantie er omheen plannen. En: gefeliciteerd met je aankoop! Ik benieuwd met je ervaringen met de T6 AWD; ik houd het bij een T5 AWD. De meerprijs van AWD gaat (grotendeels) naar de schatkist, als je de netto prijzen vergelijkt! Daarmee wordt straks dan weer schone energie en wellicht elektrische auto's gesubsidieerd ......Zeker bij nieuw kies ik voor een sobere auto. Al is sober in 2016 een onvoorstelbare luxe in vergelijking met mijn laatste MGB uit 1975. Het linnen kapje was wel standaard (de overdrive niet) , terwijl dit kapje ooit bij de MGA een optie was (als ik me goed herinner).mga1600 schreef:Ik heb er net een besteld en die wordt eind mei gebouwd volgens de planning.Boreas schreef: Zijn er al levertijden voor de XC60 MY 2017 bekend? Dan kan ik met de vakantieplanning in mei/juni daar rekening mee houden. Liever niet meteen met de nieuwe auto naar Schotland .....
Dank! Wij gaan pas laat met vakantie dit jaar, maar 'hij' gaat wel mee!Boreas schreef:Dank voor je info. Ik wil de vakantie er omheen plannen. En: gefeliciteerd met je aankoop! Ik benieuwd met je ervaringen met de T6 AWD; ik houd het om budgettaire reden bij een T5 FWD, maar heb wel serieus een T5 AWD overwogen. De meerprijs gaat (grotendeels) naar de schatkist, als je de netto prijzen vergelijkt! Daarmee wordt straks dan weer schone energie en wellicht elektrische auto's gesubsidieerd ......mga1600 schreef:Ik heb er net een besteld en die wordt eind mei gebouwd volgens de planning.Boreas schreef: Zijn er al levertijden voor de XC60 MY 2017 bekend? Dan kan ik met de vakantieplanning in mei/juni daar rekening mee houden. Liever niet meteen met de nieuwe auto naar Schotland .....
"Superflua non nocent" schijnt iemand ooit gezegd te hebben. Dus een T6 AWD schaadt zeker niet en is vast leuk. Ik ga me deze keer enigszins inhouden, ook al omdat het een nieuwe auto gaat worden ipv een jong gebruikte. We gaan vliegen; dus haar meenemen is onhandig.mga1600 schreef: Dank! Wij gaan pas laat met vakantie dit jaar, maar 'hij' gaat wel mee!
Ik ben gezwicht voor de extra trekkracht van de T6, maar is dat nodig......? Nou nee natuurlijk, maar wel leuk!
Het is een kleine wereld....: ik heb ooit een MGB, later een MGBGT en daarna nog een MGA gerestaureerd en gereden. Samen met een vriend heb ik 20 jaar geleden een Jaguar XK150 gerestaureerd (is nog altijd in zijn bezit) en met een andere vriend een Austin Healey (big Healey), die rijdt ook nog. Was allemaal heel prachtig om te doen, maar hetrestaureren en instandhouden van die dingen is 'topsport' en daar heb ik nu ( op mijn 67e) geen zin meer in. Maar het was leuk en (in die dagen) financieel ook rendabel.Boreas schreef:"Superflua non nocent" schijnt iemand ooit gezegd te hebben. Dus een T6 AWD schaadt zeker niet en is vast leuk. Ik ga me deze keer enigszins inhouden, ook al omdat het een nieuwe auto gaat worden ipv een jong gebruikte. We gaan vliegen; dus haar meenemen is onhandig.mga1600 schreef: Dank! Wij gaan pas laat met vakantie dit jaar, maar 'hij' gaat wel mee!
Ik ben gezwicht voor de extra trekkracht van de T6, maar is dat nodig......? Nou nee natuurlijk, maar wel leuk!
Als ik geen Boreas zou heten, zou ik MGB kunnen heten; een tijdlang een MGB gereden in lang vervlogen tijden.
Inderdaad geweest: een dubbele SU carburateur die met een stethoscoop werd afgesteld. Had vaak al een onbedoeld start-stopsysteem avant la lettre bij onnauwkeurige afstelling. Een T5 laat zien dat er nog vooruitgang bestaat.lint schreef: Ik heb in het verleden ook MG B gereden, cabrio en een GT. Was toen heel erg leuk maar die periode is geweest.
De benzinepomp die achterin bij de accu's hing was nog een veel groter drama, die hield er af en toe gewoon mee op vaak als je op de linkerbaan reed. Een gerichte klap met de hamer hielp dan even. Later heb ik die pomp vervangen door een Japanse benzine pomp die het gewoon altijd deed....dat was pas vooruitgang!Af en toe rijd ik nog wel eens in zo'n oude auto maar wat dan het meeste opvalt is (naast het lawaai) de pedaaldruk en de enorme remweg.Boreas schreef:Inderdaad geweest: een dubbele SU carburateur die met een stethoscoop werd afgesteld. Had vaak al een onbedoeld start-stopsysteem avant la lettre bij onnauwkeurige afstelling. Een T5 laat zien dat er nog vooruitgang bestaat.lint schreef: Ik heb in het verleden ook MG B gereden, cabrio en een GT. Was toen heel erg leuk maar die periode is geweest.
Pedaaldruk, remweg, stuurkracht en vooral lawaai!mga1600 schreef: Af en toe rijd ik nog wel eens in zo'n oude auto maar wat dan het meeste opvalt is (naast het lawaai) de pedaaldruk en de enorme remweg.
Echte verschillen in de uitvoering zijn er niet.....alleen iets van 'clean-zone', een beetje onduidelijke toevoeging waarbij de ventilator van de kachel hard begint te blazen op het moment dat je de auto ontgrendeld, op die manier wordt de lucht die vervuild is met allerlei chemische stofjes (uit de lijm en het plastic van de auto) er uitgeperst voordat je instapt. Voor de rest is alles identiek zover ik weet aan de MY16 uitvoering.BlackcurrantV70 schreef: Maar toch wel leuk om een van de eerste MY17 te krijgen ipv een van de laatste My16 ?
Is dat het..mga1600 schreef:Echte verschillen in de uitvoering zijn er niet.....alleen iets van 'clean-zone', een beetje onduidelijke toevoeging waarbij de ventilator van de kachel hard begint te blazen op het moment dat je de auto ontgrendeld, op die manier wordt de lucht die vervuild is met allerlei chemische stofjes (uit de lijm en het plastic van de auto) er uitgeperst voordat je instapt. Voor de rest is alles identiek zover ik weet aan de MY16 uitvoering.BlackcurrantV70 schreef: Maar toch wel leuk om een van de eerste MY17 te krijgen ipv een van de laatste My16 ?
l