of je wel genoeg geniet tijdens de proefrit! Verder goed controleren of airco het doet en de schakelaars in het portier voor ramen, koffer en tankklep. Als er een 3-cd wisselaar (SC900) in zit even controleren of die goed werkt. Goed onderhoud is belangrijk, dus boekjes inzien etc. Bekijk het dak goed op scheurtjes etc, zoals bij elke cabrio. Verder gezond verstand gebruiken en goed overwegen of je voor pakembeet 90 euro een aankoopkeuring bij een dealer wil laten doen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Ik had ooit zo'n Cabrio, tweedehands in het blauw met beige leer. Heel mooi ding, maar persoonlijk vond ik de 2.0 en 163 pk een beetje underpowerd voor zo'n zware auto. Daar is toen wat aan gedaan door Ziptuning, daarna was het perfect - trok heel lekker met veel meer koppel.
Met een C70 Cabrio merk je in het rijden wel altijd dat er wat 'flexibiliteit' in zit, dat irriteerde me wel wat op slechte wegen. Ik heb daarvoor een veerpootbrug gemonteerd wat de situatie wel iets verbeterde, maar niet heel veel. Voor de winter had ik er een hardtop bij (een originele die gemaakt werd door Wiesmann). Als die er op zat was de carrosserie veel stijver en was de auto tevens meteen echt winterhard en ook wad de achterruit wat groter dan die vsn de cabrio kap wat het overzicht bij gesloten rijden verbeterd. Mijn vrouw was vooral gek op deze auto en reed er als het even kon dagelijks 'open' mee naar haar werk. Ze voelde zich dan 'een Gooise vrouw'....haha. We hebben er zelf ruim twee jaar/ 50.000 km (tot een km-stand van ca, 180.000 )absoluut probleemloos mee gereden, voordat we hem vervingen door een wat praktischer dieselauto (V70n) waar toen behoefte aan was.