iMiv met Bluetooth dongle én een ingebouwde dock

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
AxelVR
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 15.08.2006 - 12:30

Zoals de titel het al een beetje verraad ben ik al een tijdje aan het bedenken hoe ik een nette oplossing kan vinden om mijn iMiv zowel via de kabel in mijn Brodit te gebruiken en ook met de bijgeleverde Bluetooth Dongle. Omdat de bekabeling helemaal is weggewerkt achter het dashboard kan ik niet makkelijk de Bluetooth dongle op de iMiv 30-pins iPod stekker koppelen. (er zit een verloop tussen voor een iPhone 6 stekker)

Mijn eerste idee was om de 30 pin iPhone stekker te ontmantelen en hiertussen een printplaatje te maken die dan het signaal 2 kanten op kan schakelen , 1 voor de Dongle 1 voor de dock in het dashboard.

Echter zijn 30 pinnetjes best wel veel om even een plaatje voor te solderen en te schakelen dus ben ik verder gaan zoeken naar andere oplossingen.

30-pins schakelaars bestaan zijn niet zo 1,2,3 te vinden dus dan maar verder kijken. Toen had ik het idee om over te gaan om de 30-pin naar USB om te zetten en zo op zoek te gaan naar een USB switch.

Lang leve DealXtreme en daar was het apparaatje wat ik nodig had;

Afbeelding

Een schrikbarende €8,27 heeft mij zomaar een hoop geknutsel bespaard :D

Dit kastje is eigenlijk gemaakt om 2 computers te gebruiken met 1 set toetsenbord, muis en printer. Echter doordat deze een USB poort schakelt dmv een microswitch kan ik deze ideaal gebruiken voor mijn idee.

Dit is dus het idee:

Afbeelding

Ideaal gezien wil ik een knop op het dashboard waarmee ik kan schakelen tussen Bluetooth en de dock (liefst origineel). Nu weet ik niet of de knoppen onder de kachelunit ook beschikbaar zijn voor universele knoppen (V70 2005)

Afbeelding

Zo'n knop wou ik dus willen en die dan openknutselen om die dus het knopje op de USB switch te vervangen. Zaterdag maar even informeren bij de dealer welke knoppen hier voor beschikbaar zijn.

Nu nog even wachten op mijn adapters om alles aan elkaar te kunnen knopen
(iPod female -> micro USB)
(micro USB -> normale USB)

Keep you posted!
Laatst gewijzigd door AxelVR op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
AxelVR
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 15.08.2006 - 12:30

Toevallig vandaag ook de verkoopstekkertjes mogen ontvangen. Dan ziet het plaatje er zo uit;

Afbeelding

Nu gaan bedenken hoe ik de schakelaar ga wegwerken dus. Als iemand suggesties heeft?
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”