Pagina 1 van 2

naar 22 %

Geplaatst: 15.04.2016 - 20:35
door Ben
De bijtelling van plug-in hybrides zou de komende jaren trapsgewijs stijgen naar 22% bijtelling maar een wijziging in de uitwerking van Autobrief 2 zorgt er voor dat elke auto met minimaal 1 gram CO2-uitstoot p/km vanaf volgend jaar al op 22% bijtelling moet rekenen. Alleen volledig elektrische auto's behouden flink fiscaal voordeel in de vorm van 4% bijtelling.

bron: autovandaag

Re: naar 22 %

Geplaatst: 15.04.2016 - 20:41
door OGA244
Lekker makkelijk

Re: naar 22 %

Geplaatst: 15.04.2016 - 21:18
door Msuidgeest
Geen MRB meer en dat verwerken in de brandstofprijs. Pas dan zal elektrisch rijden gebruikt worden zoals het bedoeld is. En wie een dikke auto heeft die veel zuipt betaalt gewoon veel. Ja, ik ook dus.
Een mens zou eens moeten proberen ons auto-belastingsysteem uit te leggen aan een buitenlander ... Die lacht zich krom en snapt er verder niets van.

Re: naar 22 %

Geplaatst: 15.04.2016 - 21:57
door OGA244
Ik begreep altijd dat het zo in duitsland was…

Re: naar 22 %

Geplaatst: 15.04.2016 - 22:20
door Paul
En daar is de benzine goedkoper dan hier. Nu doen ze namelijk EN EN

Re: naar 22 %

Geplaatst: 15.04.2016 - 22:27
door dbosker
OGA244 schreef: Ik begreep altijd dat het zo in duitsland was…
Daarom is benzine en diesel in Duitsland ook goedkoper, en betaal je een kwart van de wegenbelasting vergeleken met NL

Re: naar 22 %

Geplaatst: 16.04.2016 - 08:28
door evert65
Waarom kijken jullie altijd met zo'n kokervisie naar de belasting incl benzine prijs richting Duitsland?
Frankrijk kent geen wegen belasting, daar zit alles in de benzineprijs, en daar is het zeker niet goedkoop ........
't is maar net wat je er voor terug verwacht, NL heeft perfecte wegen, DL is dat allemaal wat minder, zeker de secundaire wegen, alles heeft zijn prijs mensen...

Re: naar 22 %

Geplaatst: 16.04.2016 - 08:43
door Marc Apeldoorn
Prima naar 22%, stoppen met subsidies.
1 tarief voor lease rijders, ongeacht aandrijving. Alles in de wegenbelasting stoppen, waarbij als men wil stimuleren electrische auto's goedkoper zal moeten laten rijden dan andere meer vervuilende wagens.

Re: naar 22 %

Geplaatst: 16.04.2016 - 09:01
door evert65
Vervuilend he....
nou laat ze dan de belasting op gas maar eens verlagen
t gaan helemaal niet om het miljeu in denhaag maar om de centen!
daarom ook alles wat meer als 1 gram CO uitstoot naar de 22 %
stik, ze vergeten dat de kolencentrales ook een massa co uitstoten, dus ook electrische rijders moeten naar de 22% :D

Re: naar 22 %

Geplaatst: 12.05.2016 - 10:15
door Doeke Dobma
Msuidgeest schreef: Geen MRB meer en dat verwerken in de brandstofprijs. Pas dan zal elektrisch rijden gebruikt worden zoals het bedoeld is. En wie een dikke auto heeft die veel zuipt betaalt gewoon veel. Ja, ik ook dus.
Een mens zou eens moeten proberen ons auto-belastingsysteem uit te leggen aan een buitenlander ... Die lacht zich krom en snapt er verder niets van.
Eens!

Re: naar 22 %

Geplaatst: 12.05.2016 - 10:26
door OGA244
evert65 schreef: Waarom kijken jullie altijd met zo'n kokervisie naar de belasting incl benzine prijs richting Duitsland?
Frankrijk kent geen wegen belasting, daar zit alles in de benzineprijs, en daar is het zeker niet goedkoop ........
't is maar net wat je er voor terug verwacht, NL heeft perfecte wegen, DL is dat allemaal wat minder, zeker de secundaire wegen, alles heeft zijn prijs mensen...
Frankrijk heeft veel tolwegen en tolbruggen

Re: naar 22 %

Geplaatst: 12.05.2016 - 11:10
door OGA244
@ Evert65, laten we het idd breder trekken dan sec Duitsland:
Euro95
1 Noorwegen € 1,592
2 E Nederland € 1,576
3 E Italië € 1,474
4 E Portugal € 1,474
5 E Denemarken € 1,472
6 IJsland € 1,411
7 E Finland € 1,392
9 E Engeland € 1,369
10 E Zweden € 1,349
11 E België € 1,343
12 E Frankrijk € 1,308
13 E Duitsland € 1,299

en voor diesel:
1 E Zweden € 1,453
2 Noorwegen € 1,411
3 E Engeland € 1,371
4 IJsland € 1,309
5 E Italië € 1,288
6 E Denemarken € 1,216
7 Zwitserland € 1,208
8 E Portugal € 1,199
9 E Nederland € 1,197
10 E Finland € 1,176
11 E België € 1,158
12 E Frankrijk € 1,105
13 E Ierland € 1,099
14 E Duitsland € 1,079

Die Fransen hebben het qua brandstofkosten idd zwaar....
Kijkende naar andere Europese landen geeft wel aan dat onze overheid de weg wel serieus kwijt is qua autobelastingen.

Re: naar 22 %

Geplaatst: 20.09.2016 - 17:03
door OGA244
Bijtelling van een 2012/2013 hybrid gaat na 60 mnd na ingebruikname naar 25%, dat is het geldende nominale tarief van 2012/2013 (zonder milieu kortingen)
een hybrid wordt daardoor gebruikt niet makkelijker te verkopen

Re: naar 22 %

Geplaatst: 20.09.2016 - 17:23
door RichieB
Euh, nee. Als de 60 maanden om zijn geldt de bijtelling tegen het dan geldende tarief. Vanaf 2017 is dat voor auto's met CO2 uitstoot 22%.

Re: naar 22 %

Geplaatst: 20.09.2016 - 19:30
door OGA244
RichieB schreef: Euh, nee. Als de 60 maanden om zijn geldt de bijtelling tegen het dan geldende tarief. Vanaf 2017 is dat voor auto's met CO2 uitstoot 22%.
helaas, het is echt het tarief dat gold op het moment van de 1 registratie, moeilijker kunnen ze het niet maken.

Re: naar 22 %

Geplaatst: 20.09.2016 - 19:36
door JeroenSpock
evert65 schreef:Vervuilend he....
nou laat ze dan de belasting op gas maar eens verlagen
t gaan helemaal niet om het miljeu in denhaag maar om de centen!
Kijk, 100 punten voor Evert. Meer valt er niet over die klimaat hoax te zeggen.

En natuurlijk weer de discussie over de uitstoot van een energiecentrale. Laat die mensen nou eens met een echte vergelijking komen.
Dus 10000 KWh, vanaf de kolen/gas in de grond tot aan de stroom uit de muur. En 1000 liter diesel, vanaf de ruwe vorm in de grond, tot aan de tank van de auto.
Vertel maar hoeveel co2 ze beide gekost hebben om ze daar te krijgen.
Ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat de grondstoffen niet zomaar bij de centrale of raffinaderij komt en daarom ga ik er niets over roepen.

Re: naar 22 %

Geplaatst: 20.09.2016 - 20:46
door BasG
OGA244 schreef:
RichieB schreef: Euh, nee. Als de 60 maanden om zijn geldt de bijtelling tegen het dan geldende tarief. Vanaf 2017 is dat voor auto's met CO2 uitstoot 22%.
helaas, het is echt het tarief dat gold op het moment van de 1 registratie, moeilijker kunnen ze het niet maken.
Moet nu toch even inspringen. Ben professioneel met deze materie bezig. Auto's ouder dan 60 maanden vallen dan in de regeling die geldt op dat moment, dus 60 maanden na datum deel 1. Details zie http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nuari_2013.

Hoelang geldt het percentage?

Het percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand waarin voor het eerst een kenteken is afgegeven. Het percentage blijft ook gelden als de auto van eigenaar wisselt of als een andere werknemer de auto gaat gebruiken.

Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden. Het nieuwe percentage geldt dan weer voor van 60 maanden.

Zal dus in de meeste gevallen 22% worden.

Re: naar 22 %

Geplaatst: 20.09.2016 - 20:50
door RichieB
OGA244 schreef: helaas, het is echt het tarief dat gold op het moment van de 1 registratie, moeilijker kunnen ze het niet maken.
Bron? Artikel 3.20 lid 15a van de Wet Inkomstenbelasting 2001 is vrij duidelijk:
voor een periode van 60 maanden te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op die waarin de auto voor het eerst te naam is gesteld in het kentekenregister, de verlaging van toepassing ingevolge de begrenzingen die golden op de datum van de eerste tenaamstelling in het kentekenregister, en voor direct daaropvolgende periodes van telkens 60 maanden, de verlaging ingevolge de begrenzingen zoals die gelden op de laatste dag van de direct daaraan voorafgaande periode van 60 maanden;
Dus eerst 60 maanden de bijtelling die geld op moment van de 1e tenaamstelling en dan 60 maanden de bijtelling die geldt op het moment dat de 60 maanden voorbij zijn. Dus voor een V60 PIH geleverd in april 2013 geld de bijtelling t/m april 2018 tegen 0% en daarna de bijtelling die geldt op 30 april 2018 = 22%.

Re: naar 22 %

Geplaatst: 20.09.2016 - 20:56
door RichieB
JeroenSpock schreef: Dus 10000 KWh, vanaf de kolen/gas in de grond tot aan de stroom uit de muur.
Ik denk dat je de zon bedoelt die via mijn zonnepanelen mijn V60 PIH oplaadt. :D

Re: naar 22 %

Geplaatst: 20.09.2016 - 22:54
door JeroenSpock
Ook zonnepanelen moeten geproduceerd worden, dat is het probleem. En zoek die cijfers er maar eens bij, vanaf de grondstoffen.
Voordeel is wel dat je ze maar 1 keer produceert, en dat kan delen door de gereden kilometers.
Al met al waarschijnlijk wel één van de schoonste manieren.