Internet aansluiting

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3109
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Daarin heb je op dit moment wel gelijk.

De "embedded" markt loopt qua volwassenheid enorm achter op wat we op het PC platform gewend zijn. Daar komt nog eens bovenop dat zowel dealer als importeur niet uitgerust zijn om vragen over dit soort onderwerpen te beantwoorden.

Ik heb ooit eens een auto te leen gevraagd om een security audit te doen op VOC. Werd me verteld dat ze dat liever niet hadden. Dus voorlopig geen VOC voor mij. Met de rest van de software kan ik leven, daar kom je op afstand zonder VOC een stuk lastiger bij. Theoretisch zou het bv via het slotsysteem wel kunnen, maar ik ga er vanuit dat al die VOC enabled Volvo's als bliksemafleider dienen en dat mijn auto voorlopig met rust gelaten wordt.

Het goede nieuws is dat ik inmiddels al één security expert heb gesproken (via mail) van het hoofdkwartier. Dat heeft me iig gerust gesteld dat het uiteindelijk allemaal wel goed gaat komen.
Laatst gewijzigd door lancer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Even de topic doorgelezen, maar vind geen antwoord op mijn vraag. Ik heb de auto op het inrit. M'n telefoon heeft allang in de gaten, dat ie weer thuis is en heeft de WIFI-verbinding weer hersteld. Signaal is redelijk sterk. Nou zou ik m'n nieuwe Volvo dus ook wel met m'n thuisnetwerk willen verbinden. Dus naar de aansluitingsinstellingen. Het netwerk wordt gezien, ik zie de ss-id, met 4 streepjes signaalsterkte. Hij meldt ook dat het een WPA2-AES netwerk is. Als ik wil verbinden vraagt hij het wachtwoord, maar na wachtwoord plus OK krijg ik de melding "kan niet verbinden". En ik weet 100% zeker dat het wachtwoord juist is,

M'n draadloos netwerk loopt over een nieuwe TP-link Archer, dual channel. 2,4 mHz, volgens de router is het WPA2-PSK AES. Zitten er in de Volvo beperkingen? Ik heb er bijvoorbeeld een nogal lang wachtwoord op staan.

Graag wat ervaringsreacties, als die er zijn. Alvast dank.

Terzijde, tethering over de telefoon (Lumia-930 met winphone10) gaat over zowel wifi als blauwgebit prima.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3109
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Voor zover ik weet zijn er geen beperkingen. Ik heb ook een lang wachtwoord en dat werkt prima. Zou kunnen zijn dat als je leestekens in je ssid hebt, dat dat een probleem kan zijn. Ik heb daar ook al een aantal routers over zien struikelen.

(Een verder, weet je zeker dat je bv geen MAC filter op je Wi-Fi hebt ingesteld?)
Gebruikersavatar
ufovolvo
4th Gear member
Berichten: 853
Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
Locatie: drenthe
Contacteer:

Nee, geen mac-filters, niks van dat alles. Ik denk dat ik morgen eerst 's ga sniffen of er niet teveel in hetzelfde kanaal zit. Zou ook de boel kunnen verstoren. En ja, ik heb een underscore in de ssid, maar daar heb ik eerder nog nooit problemen mee gezien. Ook maar 's proberen, dank voor de tip.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”