Voorstellen
Geplaatst: 07.05.2016 - 23:26
Als 'nieuwe' Volvo rijder sinds 2 weken heb ik nu al spijt......dat ik het niet 30 jaar eerder ben gaan doen.
Ondanks dat het een oud beestje betreft met de nodige km op de teller vind ik het nu al een fantastische auto.
De V70 Europa uit 1999 met 451000 km op de teller rijdt zoveel malen beter dan de voorganger (Renault Espace uit 98, wat een ellende kan je daar mee hebben zeg) geen rammeltje en bonkje te horen bij de V70, alles (nou ja, bijna) werkt zoals het hoort, wat een verademing.
Ik heb al wat rond gesnuffeld en de dashboard verlichting al gerepareerd (dat kan inderdaad van 'onderaf' met wat gepriegel)
Maar nu heb ik af en toe ook het lampje van het koelwater niveau branden, even een opsomming van de feiten:
-lampje gaat alleen branden bij warme motor en dan terug naar stationair draaien (m.a.w. kan 100 km snelweg rijden dan blijft het lampje uit, stop ik dan ergens en de motor loopt stationair gaat het lampje aan, als ik dit doe na 10 km snelweg gebeurt hetzelfde)
-heb inmiddels al 700 km gereden in de auto en vloeistof niveau in het expansievat blijft gelijk
-motor temperatuur blijft keurig op peil (halverwege de schaalverdeling)
Wijst dit inderdaad op een defecte sensor zoals ik ook al ergens op het forum ben tegengekomen?
Dan nog een vraag, een wat onregelmatige loop van de (warme)motor heeft dat te maken met het gasklephuis?
O ja, foto heb ik nog niet gemaakt, als ik een keer niks te doen heb en er aan denk (beide redelijk onmogelijk bij mij) zal ik een fotootje plaatsen.
Gtz. Ron
Ondanks dat het een oud beestje betreft met de nodige km op de teller vind ik het nu al een fantastische auto.
De V70 Europa uit 1999 met 451000 km op de teller rijdt zoveel malen beter dan de voorganger (Renault Espace uit 98, wat een ellende kan je daar mee hebben zeg) geen rammeltje en bonkje te horen bij de V70, alles (nou ja, bijna) werkt zoals het hoort, wat een verademing.
Ik heb al wat rond gesnuffeld en de dashboard verlichting al gerepareerd (dat kan inderdaad van 'onderaf' met wat gepriegel)
Maar nu heb ik af en toe ook het lampje van het koelwater niveau branden, even een opsomming van de feiten:
-lampje gaat alleen branden bij warme motor en dan terug naar stationair draaien (m.a.w. kan 100 km snelweg rijden dan blijft het lampje uit, stop ik dan ergens en de motor loopt stationair gaat het lampje aan, als ik dit doe na 10 km snelweg gebeurt hetzelfde)
-heb inmiddels al 700 km gereden in de auto en vloeistof niveau in het expansievat blijft gelijk
-motor temperatuur blijft keurig op peil (halverwege de schaalverdeling)
Wijst dit inderdaad op een defecte sensor zoals ik ook al ergens op het forum ben tegengekomen?
Dan nog een vraag, een wat onregelmatige loop van de (warme)motor heeft dat te maken met het gasklephuis?
O ja, foto heb ik nog niet gemaakt, als ik een keer niks te doen heb en er aan denk (beide redelijk onmogelijk bij mij) zal ik een fotootje plaatsen.
Gtz. Ron