Pagina 1 van 4

Export PIH

Geplaatst: 27.05.2016 - 19:49
door vaudi
Ik las ergens op dit forum dat iemand het volgende opmerkte:
Dit was volgens de dealer ook de reden dat de meeste ingeruilde pih's naar het buitenland zouden gaan.

Is daar nu al sprake van. Lijkt me toch dat die auto's met 0 % toch nog steeds heel aantrekkelijk zijn?
Ook op de inruilwagens zit toch garantie neem ik aan.

Re: Export PIH

Geplaatst: 27.05.2016 - 20:09
door OGA244
Maar je moet ze wel verkopen als dealer, de verkoopbaarheid is met 22% bijtelling in 2018 echt n stuk minder…
Waar de fiscaliteit eerst n voordeel was wordt het nu n nadeel.

Re: Export PIH

Geplaatst: 27.05.2016 - 20:23
door Paul
En nu heb je in Duitsland allemaal subsidie dus tsja...

Re: Export PIH

Geplaatst: 27.05.2016 - 21:27
door OGA244
Het wagenpark zal hier ook weer "vervuilen" n milieubijdrage moet hier steeds gekocht worden

Re: Export PIH

Geplaatst: 28.05.2016 - 01:32
door v60pih
Mijn ex PIH is ook geëxporteerd.

Re: Export PIH

Geplaatst: 28.05.2016 - 07:38
door vaudi
Dus het komt er voorzichtig op neer, dat we vanaf nu steeds minder PIH's in nederland zullen krijgen.

Wellicht weet iemand waar je op internet kunt natrekken, hoeveel auto's van een bepaald type hier rondrijden. Dat was op dit forum ooit ergens gepost, maar kan het niet
terug vinden.

Re: Export PIH

Geplaatst: 28.05.2016 - 08:06
door RichieB
Dat betekent dus dat je beter je PIH aan een exporteur kan verkopen dan in te ruilen bij een dealer. Dat scheelt weer een stap in de keten met bijbehorende marge.

Re: Export PIH

Geplaatst: 28.05.2016 - 08:08
door OGA244
Een auto gaat daarheen waar hij het meeste geld brengt, voor die +/- 5000 5 jaar oude V60 pih's zie ik in 2018 nog geen 5000 particuliere kopers, die krijgen tov een b.v. een D3 of een T3 ook werkelijk geen enkel voordeel.
Die € 800.000.000,-- aan subsidies brachten dus ook weinig structureels

Re: Export PIH

Geplaatst: 28.05.2016 - 08:15
door Paul
Het scheelt dat je een heel deel van de milieuinvestering terug moet betalen als je hem eerder verkoopt. Maar ja het is de overheid die korter termijn denkt. Wegenbelasting is wel tot 2020 50%.
Maar ik denk dat we even moeten kijken hoe het precies in Duitsland zit met die subsidie en daar gewoon een nieuwe D5 TE Rdesign kopen. Want per 2017 schijnt die bijtelling ook naar 22% te gaan...

Re: Export PIH

Geplaatst: 28.05.2016 - 10:33
door vaudi
Wil je nog eens 5 jaar met 15% , dan is er redelijk haast geboden.
Ook omdat volvo waarschijnlijk niet verder gaat met de Diesel / Hybride combinatie.

Köln - Diesel und Elektromotor, das ist eine seltene Mischung. Künftig wird sie noch seltener. Volvo nimmt den Diesel-Plug-in-Hybrid im V60 aus dem Programm. Nicht sofort und nicht ersatzlos, aber zum für 2018 erwarteten Generationswechsel wird er durch einen Plug-in mit Ottomotor ersetzt.

Keulen - diesel en elektromotor , een zeldzame combinatie . In de toekomst zal het nog zeldzamer zijn. Volvo neemt de diesel plug -in hybride in de V60 uit het programma . Niet onmiddellijk en niet vervangen , maar voor 2018 verwachte productie wordt vervangen door een plug-in met een benzinemotor .

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 10:35
door RoaldH
Paul schreef: Het scheelt dat je een heel deel van de milieuinvestering terug moet betalen als je hem eerder verkoopt. Maar ja het is de overheid die korter termijn denkt. Wegenbelasting is wel tot 2020 50%.
Maar ik denk dat we even moeten kijken hoe het precies in Duitsland zit met die subsidie en daar gewoon een nieuwe D5 TE Rdesign kopen. Want per 2017 schijnt die bijtelling ook naar 22% te gaan...
@Paul: Kan ik werkelijk als niet Duits ingezetene aanspraak maken op die subsidie?

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 13:09
door Paul
Nee, wil juist mijne exporteren dat daar iemand die auto koopt en weer subsidie vangt. Nee ik verwacht niks van subsidie.
Ik denk dat ik juist een C30 ga zoeken. Lekker dieselen!

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 13:24
door diesel01
Paul schreef: Nee, wil juist mijne exporteren dat daar iemand die auto koopt en weer subsidie vangt. Nee ik verwacht niks van subsidie.
Ik denk dat ik juist een C30 ga zoeken. Lekker dieselen!
Vanwaar dit besluit Paul, PIH is 2 jaar?

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 13:39
door Paul
nee 3 jaar en nu hoop ik er nog wat meer voor te krijgen. Maar misschien dat ik er gewoon nog een jaar mee rij hoor.
Ik hou de opties open!

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 13:59
door Tukker999
@Paul
Als je dan verkoopt, dan ben ik benieuwd hoe ze de berekening doen bij de belastingdienst.
Voorbeeld: De mijne is van 12-2013
Wanneer hoef ik geen KIA en MIA meer terug te betalen.
- Vanaf 01-2018 (=5 kalenderjaren)
- Vanaf 12-2013 (= 5 jaar op datum)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 14:33
door Paul
Stel verkoop hem nu, doe ik het 2 jaar te vroeg, maar maakt niet uit hoeveel jaar/maanden volgens mij is het gewoon 28%/ (of 36?) van de verkoopprijs excl btw wat je moet desinvesteren (even uit mijn hoofd)

Verder is dan de enige optie een full electric NIEUW te kopen, dan heb je weer MIA tot 50k euro waarde aanschaf.

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 19:07
door Jaromir
Je kan em beter oprijden.
Ik schrok van de restwaarde na 3 jaar, terwijl de auto nog helemaal up2date is, in topstaat en een actuele uitstraling. Zoveel zal de restwaarde niet zakken als je na 3 jaar nog 1 of 2 jaar langer doorrijdt

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 20:18
door Autozoeker
HeinvdW schreef: @Paul
Als je dan verkoopt, dan ben ik benieuwd hoe ze de berekening doen bij de belastingdienst.
Voorbeeld: De mijne is van 12-2013
Wanneer hoef ik geen KIA en MIA meer terug te betalen.
- Vanaf 01-2018 (=5 kalenderjaren)
- Vanaf 12-2013 (= 5 jaar op datum)

Heeft iemand hier ervaring mee?
hangt af van moment dat je de verplichting bent aangegaan. een my13 heb je ws in 2012 besteld? ze tellen per kalender jaar. dus in 2012 besteld, dan kan je per 1-1-2017 zonder desinvestering er vanaf.

Re: Export PIH

Geplaatst: 30.05.2016 - 20:21
door Paul
Dacht ik ook maar had het nog niet uitgezocht, maar inderdaad in november 2012 besteld, tsjee wat een tijd geleden man!

Re: Export PIH

Geplaatst: 31.05.2016 - 12:19
door DonLeo
Ik denk dat ik mijn PIH tezijnertijd uit de zakelijke sfeer haal en privé lekker doorrijd.