Hoi allen,
De tank-klep reageert af en toe niet op het ver- en ontgrendelen van de auto. Nu heb ik de multimeter even op de stekker gezet met het volgende resultaat:
Bij het ontgrendelen krijg ik netjes 12 volt te zien. Het motortje reageert dan ook.
Bij het vergrendelen krijg ik 0,0xxx volt te zien. Het motortje doet niets.
Zou bij het vergrendelen ook 12 volt te zien moeten zijn? Hebben jullie ideeën waar dit aan kan liggen?
Hoor het graag.
Gr.
Diesel klep
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2412
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Brandstofklep vergrendeld (normaal gesproken) pas na ca. 10 min. (Zodat je kan tanken met vergrendelde auto) Als ik het goed heb is dat (door dealer/met VIDA) te wijzigen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27529
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Klopt inderdaad, is 7 minuten.
Als het klepje open blijft na zeg een kwartier is het motortje niet meer in orde.
Dit is een kwaaltje dat vaker voor komt.
Als het klepje open blijft na zeg een kwartier is het motortje niet meer in orde.
Dit is een kwaaltje dat vaker voor komt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2412
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Zat't nog ff op te zoeken, in mijn instructie boekje staat 10 min., maar of dat exact klopt heb ik nog nooit getimed.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Cryonic90
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 23.10.2013 - 20:54
Ik had hetzelfde probleem (bijna dan), die van mij bleef op slot en ging niet meer open.
Ik heb toen het motortje eruit gehaald en alles even netjes schoon gemaakt (incl motortje zelf) en daarna geen problemen meer gehad.
Ik heb toen het motortje eruit gehaald en alles even netjes schoon gemaakt (incl motortje zelf) en daarna geen problemen meer gehad.
Volvo V70 Summum uit 2006 
2.5T Benzine 210 pk
CFE met firmware 9.62 beta
GROM USB2P met MDC firmware

2.5T Benzine 210 pk
CFE met firmware 9.62 beta
GROM USB2P met MDC firmware
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 28.12.2012 - 18:01
Allen bedankt voor jullie reacties. Ik wist niet dat hier een vertraging in zat.
Ik heb de multimeter zojuist even 10 min aan laten staan na het op slot zetten, na exact 10 min kwam er 12 volt op te staan. Omdat hij bij zowel vergrendelen als ontgrendelen 12 volt geeft maak ik op dat het motortje inderdaad stuk is. Ik ga op zoek naar een vervanger.
Bedankt!
Ik heb de multimeter zojuist even 10 min aan laten staan na het op slot zetten, na exact 10 min kwam er 12 volt op te staan. Omdat hij bij zowel vergrendelen als ontgrendelen 12 volt geeft maak ik op dat het motortje inderdaad stuk is. Ik ga op zoek naar een vervanger.
Bedankt!
S60 D5 2005
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 25.05.2006 - 19:28
- Locatie: Achter de zeeuwse duinen
Stond laatst ook aan de pomp met een klepje wat niet open ging. Even via de kofferbak het pennetje een zetje gegeven. Maar met de vakantie in aantocht (volle kofferbak) heb ik het toch maar even opgelost.
Het nokje waar het pennetje invalt is van kunststof, dus kniptang erin en weg ermee.
Het nokje waar het pennetje invalt is van kunststof, dus kniptang erin en weg ermee.
Marco.
V70 2.5 - S60 D5
V70 2.5 - S60 D5
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik lees ook wel dat het kunststof tandwieltje aan het motortje kapot draait, dus niet eens de motor zelf.
De mijne doet het nog wel, maar ik heb de kabel er af gehaald. Bij het tanken doe ik zelf die pen even naar voren en achteren, maar ja dan moet je wel elke keer bij de pomp via de kofferbak je klepje van het slot doen.
De mijne doet het nog wel, maar ik heb de kabel er af gehaald. Bij het tanken doe ik zelf die pen even naar voren en achteren, maar ja dan moet je wel elke keer bij de pomp via de kofferbak je klepje van het slot doen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Had onlangs ook het probleem, willen tanken maar klepje niet open willen, ook motor uitelkaar een contact pin een klein beetje verbogen zodat deze wat strakker zat, en werkt weer.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel