Pagina 1 van 3
welk model v70
Geplaatst: 16.08.2006 - 14:54
door wimwerf
Hallo Volvo rijders...
Voor een V70 (2001 en jonger)....is een 140pk/170pk uitvoering de moeite waard met zo'n zware auto...waarom wel/waarom niet...
Of toch maar liever voor een turbo model gaan...
U mening graag en/of u ervaring..
Mvg
Wim
Geplaatst: 16.08.2006 - 14:56
door bart simpson
140pk is al adekwaat
Geplaatst: 16.08.2006 - 15:02
door drowel
140 is in princiepe al meer dan genoeg om die auto goed op gang te helpen. Die 30 pk's die je meer krijgt in de 170 PK zijn gewoon ideaal bij het inhalen van andere auto's, of het trekken van een caravan. Je hebt ze maar, altijd wat vermogen extra over.
Geplaatst: 16.08.2006 - 15:04
door bart simpson
drowel schreef:140 is in princiepe al meer dan genoeg om die auto goed op gang te helpen. Die 30 pk's die je meer krijgt in de 170 PK zijn gewoon ideaal bij het inhalen van andere auto's, of het trekken van een caravan. Je hebt ze maar, altijd wat vermogen extra over.
In het 1e gevall zijn ze idd bruikbaar, in het 2e geval niet
Geplaatst: 16.08.2006 - 15:09
door drowel
heeft de 170 geen hoger koppel dan?
Geplaatst: 16.08.2006 - 15:19
door bart simpson
drowel schreef:heeft de 170 geen hoger koppel dan?
10Nm bij 800 t/min meer
Geplaatst: 16.08.2006 - 15:23
door drowel
bart simpson schreef:drowel schreef:heeft de 170 geen hoger koppel dan?
10Nm bij 800 t/min meer
scheelt inderdaad zo weinig, dat je daarmee neit opeens een carvan kan trekken, puntje voor Bart! :thumbright:
Geplaatst: 16.08.2006 - 16:07
door wimwerf
Dus 140/170 is meer dan genoeg voor een 1550kilo zware auto?
Geplaatst: 16.08.2006 - 16:28
door NOS
genoeg, maar een turbootje is leuker

Geplaatst: 16.08.2006 - 17:42
door Hans
't Gaat er niet om wat leuker is, maar wat genoeg is...tuurlijk wordt het steeds leuker naarmate het pk pakhuis groter wordt.
Wat ik wel begrijp van m'n buurman met een S60 140 pk, is dat hij 'm wat aan de flauwe kant vindt. Ik zou ook 170pk kiezen, als je de keus hebt.
Geplaatst: 16.08.2006 - 21:10
door NOS
140pk zal natuurlijk niet overhouden, maar langzaam ben je nou ook weer niet....
Geplaatst: 16.08.2006 - 21:22
door Gast
drowel schreef:heeft de 170 geen hoger koppel dan?
Nauwelijks
En het "extra" vermogen begint pas na 4500 t/min.
Maarja als de prijzen gelijk zijn en de auto's verder gelijk aan elkaar, zou ik ook gaan voor de 170 pk.
Geplaatst: 16.08.2006 - 21:22
door NOS
of 140pk en chippen
Geplaatst: 16.08.2006 - 23:27
door MartinG
Heb zelf ook voor de keus gestaan, maar ben voor de 170pk gegaan. Om 2 redenen:
- het is een automaat, dit schijnt wat langzamer te zijn dan schakel, maar dan wordt het weer gecompenseerd door 170pk
- om sneller uit bepaalde gevaarlijke verkeerssituaties te kunnen komen of juist te ontlopen (ontrijden eigenlijk). Heb ook motor gereden, en daar leer je om soms met een beetje extra gas gevaarlijke situaties te ontlopen.
Geplaatst: 17.08.2006 - 10:04
door nauticbluepearl
Ik heb v70 170 pk en ik zou geen pk willen missen.
Bart heeft wel een punt dat de pk's hoog in de toeren te vinden zijn, en dat het door later(hogere rpm) instorten van koppelkromme ipv een hogere koppelkromme gehaald is.
(Wat deste meer aangeeft dat de 140 pk een moedwillig geknepen 170 pk is)
Geplaatst: 17.08.2006 - 10:35
door Hans
Dus als die 140pk substantieel goedkoper is, zou het chippen ervan een goede overweging zijn??
Geplaatst: 17.08.2006 - 10:53
door bart simpson
hans anesthesie schreef:Dus als die 140pk substantieel goedkoper is, zou het chippen ervan een goede overweging zijn??
als je hem dan de karakteristiek meegeeft van een 170pk heb je feitelijk nog weinig gewonnen, het koppel mag dan 240Nm worden maar wel bij een hoger toerental, los nog van die garantieproblematiek.
Geplaatst: 17.08.2006 - 12:20
door Hans
Het was maar een gedachtespinsel....
Voor serieus koppel zoek ik wel een D5. Maar omdat mijn jaarkilometrage op het randje zit....
Geplaatst: 17.08.2006 - 12:51
door Richard
Als ik dat zo lees is dus de 170 pk een goede oplossing

Geplaatst: 17.08.2006 - 15:21
door Hans
Lijkt mij ook...of een turbo :roll: