Nokia CK-7W met originele mic+speaker installeren

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Venderwel
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 25.10.2006 - 13:33
Locatie: Aldeboarn

Goedemorgen,

In mijn Volvo V70 uit 2002 wil ik een Nokia CK-7w bluetooth carkit installeren. Mijn auto heeft de telefoonmodule in het dashboard, handset in de armleuning), microfoon in de spiegel en speaker in de hoofdsteunn. De eerste gaan er uit, de laatste 2 wil ik het liefst behouden en gebruiken met de Nokia.

Voor de speaker moet ik nog even kijken welke connector ik tegenkom onder de stoel, de microfoon heeft in de a stijl de connector zoals hieronder en zit daarmee vast aan een kabelboom. Als ik het goed gezien heb, maar correct me if I'm wrong, komt deze kabel acter de telefoonmodule uit in de grote groene connector.
Nu kan ik daar de kabels doorknippen en deze aan een jackplug knopen, maar dat doe ik liever niet.
Weet iemand of er een verloopstekkker is van de connector in onderstaande foto naar jack, of eventueel din? Weet iemand toevallig ook de benaming van onderstaande connector?

Afbeelding
Hapee
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 10.10.2008 - 20:54

Voor zover ik weet werkt op een CK-7W alleen een Nokia microfoon. Schijnt iets met impedantie o.i.d. te maken te hebben. Maar waarom anno 2016 een CK-7W inbouwen???
V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
Venderwel
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 25.10.2006 - 13:33
Locatie: Aldeboarn

Waarom niet?? Voor een prikkie kunnen kopen, werkt allemaal prima, heeft alle functies die ik nodig heb!

Dat van de microfoon wist ik niet. Niet heel erg, dan leg ik die gewoon aan, maar dan kost het me iets meer werk.
Hapee
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 10.10.2008 - 20:54

Hou er wel rekening mee dat moderne, hedendaagse smartphones een ander bluetooth protocol hebben dan in de tijd van de CK-7W. Niet elke telefoon zal er op werken.
V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”