Lichte ratel
Geplaatst: 04.06.2016 - 17:55
LS,
Sinds twee weken ben ik de eigenaar van een Volvo S40 D3 Geartronic met 127000 op de teller.
De auto bevalt goed tot nog toe.
Echter, hogere snelheden is een heel licht geratel te horen en ook heel lichtelijk te voelen.
Het lijkt ook heel langzaam toe te nemen.
Ik vraag me af wat het kan zijn. Het volgende volgens mij in ieder geval niet:
- banden (zijn gloednieuw)
- de auto is al uitgelijnd
- Voorremschijven en blokken zijn vandaag vervangen (schijf krom, nog door verkoper gedaan)
Ik heb zelf al gekeken of de wielbouten misschien loszitten. Hierbij viel me op dat ze allemaal wat speling hebben. Toch kan ik ze niet eenvoudig los draaien. Misschien niet raar als het bouten met een geintegreerde kap zijn, maar dat kan ik niet terugvinden. Ik heb overigens deze bouten http://s.ecrater.com/stores/80294/52153 ... 80294b.jpg in combinatie met serapis velgen.
Het viel mij ook op dat de bijgeleverde wielsleutel bijna geen grip op de bouten had.
Dus vraag 1: klopt het dat deze wielbouten altijd los lijken te zitten?
En vraag 2: wat kan het ratelend geluid anders veroorzaken?
Ik hoor het graag.
Groet,
Ruud
Sinds twee weken ben ik de eigenaar van een Volvo S40 D3 Geartronic met 127000 op de teller.
De auto bevalt goed tot nog toe.
Echter, hogere snelheden is een heel licht geratel te horen en ook heel lichtelijk te voelen.
Het lijkt ook heel langzaam toe te nemen.
Ik vraag me af wat het kan zijn. Het volgende volgens mij in ieder geval niet:
- banden (zijn gloednieuw)
- de auto is al uitgelijnd
- Voorremschijven en blokken zijn vandaag vervangen (schijf krom, nog door verkoper gedaan)
Ik heb zelf al gekeken of de wielbouten misschien loszitten. Hierbij viel me op dat ze allemaal wat speling hebben. Toch kan ik ze niet eenvoudig los draaien. Misschien niet raar als het bouten met een geintegreerde kap zijn, maar dat kan ik niet terugvinden. Ik heb overigens deze bouten http://s.ecrater.com/stores/80294/52153 ... 80294b.jpg in combinatie met serapis velgen.
Het viel mij ook op dat de bijgeleverde wielsleutel bijna geen grip op de bouten had.
Dus vraag 1: klopt het dat deze wielbouten altijd los lijken te zitten?
En vraag 2: wat kan het ratelend geluid anders veroorzaken?
Ik hoor het graag.
Groet,
Ruud