Pagina 1 van 1

schokken

Geplaatst: 16.08.2006 - 21:51
door groentje
mijn volvo v70 2.5 diesel van eind 2000 schokt behoorlijk in de motor bij het afremmen ( bv. bij een stoplicht )
komt iemand dit bekent voor.
de dealer heeft tot nutoe geen oplossing.

wie o wie weet wat

john

Geplaatst: 17.08.2006 - 13:47
door Woger
Gebeurt dat als je op de motor afremt of echt remt? Ik heb dezelfde auto/motor en ik merk dat dat gebeurt als ik op de motor afrem bij een laag toerental (zo onder de 1500 en stationair). Die van mij heeft 250.000 gelopen dus ik hou het op het kilometrage.

Geplaatst: 17.08.2006 - 20:11
door groentje
hij doet het inderdaat enkel als je afremt op de motor.

dus ik ben niet de enige met dit probleem

de auto van mij zit tegen de 300 000 km aan maar heeft nog garantie bij een volvo dealer.

Geplaatst: 22.08.2006 - 15:27
door bernhard
hallo,
zou het misschien te maken hebben met de stionair afregeling of de dieselpomp? dat hij bijvoorbeeld iets lekt waardoor er een beetje diesel in de cilinder lekt en je dus kleine ontbrandingen krijgt? een motor begint weer diesel in de spuiten als je in de buurt van het stationaire toerental komt. dus vanaf pakweg 1200-1300 toeren. en hij dus begint te schokken? ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk gewoon even logisch na... btw, op internet staan genoeg 2.5d's met meer dan 4 ton dus ze kunnen het wel aan!;)

groeten bernhard

Geplaatst: 22.08.2006 - 17:40
door Firefox
Hallo,

Misschien heb je iets aan deze link. http://www.weetjewel.com/downloadmap/Op ... kkende.pdf


Groetjes,

Roelof

Geplaatst: 22.08.2006 - 21:46
door groentje
hoi roelof

bedankt voor deze link ik ga hiermee toch nog even langs de dealer.

groet John

Geplaatst: 22.08.2006 - 23:44
door Firefox
Hallo John,

Laat je nog even weten hoe het afloopt??

Groetjes,

Roelof

Geplaatst: 23.08.2006 - 08:00
door Woger
Yep, dat wil ik ook wel weten.

Groeten,

Roger

Geplaatst: 30.08.2006 - 21:33
door groentje
dealer vertelde alles al gedaaan te hebben ( update enz. )
ben bij een dieselservice station langs geweest die vertelde dat bij vw/audi
de elektronika wat meer mogelijkheden heeft dan bij volvo
ga eerst maar op vakantie daarna zet ik mijn speurtocht voort

word vervolgt

gr. john

Geplaatst: 01.09.2006 - 23:14
door BertjeB
heb/had dit probleem ook, vandaag naar de dealer geweest en daar softwareupdate gedaan en ook de brandstof inspuiting opnieuw afgesteld.
nu maar kijken wat het geholpen heeft. 8)

greetzzzz Bert.

Geplaatst: 16.09.2006 - 21:26
door Firefox
En Bert, ben nu wel heel erg benieuwd. Heeft het geholpen of is alleen de financiele positie veranderd.......................

Geplaatst: 17.09.2006 - 11:44
door BertjeB
helaas,
kom net terug van mijn vakantie(waar we ternauwernood de tornado's en overstromingen rond Barcelona en Tarragona overleefd hebben)
na ruim 3500 kilometer diverse tolpoortjes, file's etc. kan ik niet anders concluderen dan dat het me niets geholpen heeft! :(
en mijns inziens is het zelfs niets (zelfs niet een beetje) minder geworden.
gelukkig kostte het me ook niets aangezien het nog garantiewerk is maar ik kan het nog steeds niet bevatten dat een auto van dit kaliber, die nieuw ooit meer als 100.000(!) guldens(weet je nog wel? :cry: ) gekost heeft, een probleem als dit heeft.
hoop nog immer op een oplossing.....WIE-O-WIE???

verder moet ik, en mijn vriendin onderschrijft dit, zeggen dat de S80 2.5D een heerlijke reisgezel is!
De uren achter het stuur, waarvan vele in de nacht, heb ik met veel genoegen doorgebracht.
zonder kraken en knarsen na ruim 6 uur achter het stuur uitstappen was voor mij een openbaring!
en met een gemiddelde van 5,8 ltr./100KM. nog eens een zeer net verbruik!
de gehele reis die op de snelwegen meestal boven de 140 km/u gereden is heeft hij geen krimp gegeven geen storingen geen olieverbruik zelfs geen lucht nodig in de bandjes. HULDE!

maar goed dit dus even off-topic..... :wink:

greetzzz Bert.

Geplaatst: 17.09.2006 - 11:58
door BertjeB
Nog even inhakend op het verhaal van firefox, de 2.5 TDI van audi die in mijn auto(en die van vele andere volvo's) ligt kan met VAG-COM uitgelezen en gewijzigd worden.
dus indien de dealer niet geheel bereid is mee te werken aan het experimenteel wijzigen van waarden is dat ook nog een te overwegen optie!

kijk wel uit wat je doet en schrijf alle waarden voor het wijzigen op zodat je altijd weer terug kunt!!!

greetzzzz Bert.