Pagina 1 van 1
motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 15.06.2016 - 17:05
door wvamst
Mijn 2.4. diesel houdt in als ik fel optrek. Er verschijnt op het display motorservice vereist, Wanneer ik de motor uitzet en meteen weer aan verdwijnt "motorservice vereist"en hij houdt niet meer in. Dan bij fiks gasgeven gebeurt er dan niets en dan weer houdt de motor in. Brandstoffilter is vervangen , ik heb meermalen de dure diesel getankt, de turboslang die vol roet zat heeft de garagehouder schoongemaakt, luchtfilter is vervangen en er is een nieuwe magneetkoppelijk ingekomen Maar het euvel van inhouden blijft,
Wie weet wat er aan de hand is?
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 15.06.2016 - 18:41
door BlackcurrantV70
Welk modeljaar is je auto ?
Vanaf MY06 zit er een wervelklep in die wel eens problemen geeft.
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 15.06.2016 - 20:30
door BlackSpider
Je geeft aan dat de turboslang vol met roet zat, is de rest van de airintake + EGR dan ook goed gereinigd?
Zo niet, dan zou het kunnen zijn dat de lucht die door de schone slang komt wellicht ergens anders vuil losmaakt welke door de rest van je airintake tot in het blok wordt meegenomen. Als je slang al vol met roet zat, dan kan je er vanuit gaan dat er meer vervuiling is.
Mijn advies zou zijn, eerst uitlezen! En wellicht alvast even je luchtmassameter reinigen met een daarvoor bestemd middel, geen remmenreiniger. Wellicht dat je LMM de oorzaak is.
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 15.06.2016 - 20:52
door wvamst
mijn Volvo is van bouwjaar 2004
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 15.06.2016 - 22:59
door Fredhead
Rookt hij ook flink bij het inhouden?
Zou ook nog de intercooler kunnen zijn.
Maar met uitlezen weet je meer.
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 16.06.2016 - 12:06
door JeroenSpock
Ook modeljaar 2004, met Euro 3 motor? of was die nou tot 2005 geleverd...
Mijn D5 deed net zoiets, en doet het trouwens weer.
Het probleem verdween nadat ik 2 uur lang 100km/u gereden heb met 1000kg aanhanger achter de auto. Constant een verbruik van rond de 10-11 l/100km, dus hij heeft goed gewerkt.
Waarschijnlijk is al het vuil wat in de motor zat daarmee los gekomen, het inhouden en de dipjes die ik had waren weg.
Nu komen ze langzaam weer terug, ik rijd normaal gesproken vrij rustig.
Misschien nog even een cleaner van
Bardahl proberen?
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 16.06.2016 - 20:53
door 1-wiel
TURBODRUK regelventiel vervangen en je klacht is weg...
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 17.06.2016 - 09:08
door BlackSpider
1-wiel schreef:
TURBODRUK regelventiel vervangen en je klacht is weg...
Dan zou je dit tijdens het uitlezen moeten tegen komen, tevens bij een D5 euro3 (daar hebben we het toch over?) komt dit niet heel vaak voor, kan wel, maar niet heel voor de hand liggend als de TS aangeeft dat zijn turbo slang dicht zat met roet, dan is er ergens spraken van een niet opgeloste grondoorzaak.
Is de auto inmiddels uitgelezen?
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 17.06.2016 - 11:04
door SuperKnutsel
Ik heb er nog 2 liggen
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 21.06.2016 - 09:45
door wvamst
vervolg S60 motorservice vereist:
alles is schoongemaakt en magneetklep is vervangen,,, hij rijdt goed en trekt weer snel op,maar snel gasgeven in zijn 3e versnelling dus boven de 3000 toeren leidt tot inhouden en motorservice vereist. en hij houdt in, en contact uit en weeraan en niets aan de hand....
weer in 3e versnelling boven 3000 toeren dan weer het probleem ?????
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 21.06.2016 - 10:11
door BlackSpider

Welke foutmeldingen? en wat is er/ hoe is het schoongemaakt?
En...waarom de magneetklep vervangen??

Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 27.06.2016 - 10:21
door wvamst
na alle schoonmaakwerkzaamheden en vervanging magneetklep en na flinke ritten gemaakt te hebben zijn er geen problemen meer.
Re: motor houdt in Motorservice vereist
Geplaatst: 27.06.2016 - 23:08
door BlackSpider
Maar wat was er dan met de magneetklep? Ik snap die combi nog steeds niet echt hahaha:)
Of bedoel je de EGR klep?