Middenconsole en handgrepen, welke kleur?

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Hallo allen!

Aangezien ik een beetje klaar was met mijn gedeukte alu interieurset in de V50 heb ik alles gewrapt. Zag er in eerste instantie netjes uit, totdat alles op de handvaten weer loslaat in de hoeken.
Nu heb ik dus een kunstof set gekocht via MP. Dit moet zo luxe mogelijk worden zodat niet te zien is dat het kunstof is. Ik wil het laten lijken op de donkergrijze alu variant. Is er iemand die daar een duidelijke foto van heeft? Of heeft iemand andere suggesties?

Thx alvast!

Martijn
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

MartijnAbel schreef: Hallo allen!

Aangezien ik een beetje klaar was met mijn gedeukte alu interieurset in de V50 heb ik alles gewrapt. Zag er in eerste instantie netjes uit, totdat alles op de handvaten weer loslaat in de hoeken.
Nu heb ik dus een kunstof set gekocht via MP. Dit moet zo luxe mogelijk worden zodat niet te zien is dat het kunstof is. Ik wil het laten lijken op de donkergrijze alu variant. Is er iemand die daar een duidelijke foto van heeft? Of heeft iemand andere suggesties?

Thx alvast!

Martijn
Het oude aluminium handvat meenemen naar een zaak die spuitbussen verkoopt/maakt ( als je het zelf gaat doen ) anders dit stuk meenemen naar een spuiter, denk er wel om als je het zelf gaat doen als je kunststof gaat schuren er gauw strepen in schuurt en een kunststof hecht primer er eerst op zet. O-)
Of een een darkwood set, zo als in mijn auto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Thx voor je reply! Helaas heb ik de licht alu kleur terwijl ik nu naar de donkere alu kleur wil. Heb zelf een aantal jaren in de autolakken gezeten, dus de kneepjes van het spuiten/schuren heb ik zeker :-D
Kunstof hechtprimer hoeft niet, aangezien ze af fabriek al gespoten zijn.
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Vincent84
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.05.2010 - 19:55
Contacteer:

Allereerst sorry voor het reanimeren van dit oudere topic. De reden waarom is dit:

Sinds een week of wat heb ik een Volvo S40 (Sport) uit 2007. De auto ziet er aan de buitenkant nog super uit, van binnen ook wel afgezien van een paar kleine beschadigen aan het midden console en los daarvan twee compleet gehavende deurgrepen. Nu heb ik even gekeken op vstore.nl. Daar bied men nieuwe originele panelen aan. Nu vind ik het moeilijk om te kiezen welke kleur ik het mooiste vind, ik neig naar notenhout... De foto's op de betreffende website helpen mij niet bepaald in het maken van een keuze. Zijn er mensen die foto's willen posten van hun interieur waar duidelijk(er) op te zien is hoe die kleur van hun middenconsole (en evt deurpaneel) afsteekt tegen de rest van het interieur?

Mijn dank zou groot zijn!
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Vincent84 schreef: Allereerst sorry voor het reanimeren van dit oudere topic. De reden waarom is dit:

Sinds een week of wat heb ik een Volvo S40 (Sport) uit 2007. De auto ziet er aan de buitenkant nog super uit, van binnen ook wel afgezien van een paar kleine beschadigen aan het midden console en los daarvan twee compleet gehavende deurgrepen. Nu heb ik even gekeken op vstore.nl. Daar bied men nieuwe originele panelen aan. Nu vind ik het moeilijk om te kiezen welke kleur ik het mooiste vind, ik neig naar notenhout... De foto's op de betreffende website helpen mij niet bepaald in het maken van een keuze. Zijn er mensen die foto's willen posten van hun interieur waar duidelijk(er) op te zien is hoe die kleur van hun middenconsole (en evt deurpaneel) afsteekt tegen de rest van het interieur?

Mijn dank zou groot zijn!
Mijn V50 van 2004
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

snorremans schreef:
Vincent84 schreef: Allereerst sorry voor het reanimeren van dit oudere topic. De reden waarom is dit:

Sinds een week of wat heb ik een Volvo S40 (Sport) uit 2007. De auto ziet er aan de buitenkant nog super uit, van binnen ook wel afgezien van een paar kleine beschadigen aan het midden console en los daarvan twee compleet gehavende deurgrepen. Nu heb ik even gekeken op vstore.nl. Daar bied men nieuwe originele panelen aan. Nu vind ik het moeilijk om te kiezen welke kleur ik het mooiste vind, ik neig naar notenhout... De foto's op de betreffende website helpen mij niet bepaald in het maken van een keuze. Zijn er mensen die foto's willen posten van hun interieur waar duidelijk(er) op te zien is hoe die kleur van hun middenconsole (en evt deurpaneel) afsteekt tegen de rest van het interieur?

Mijn dank zou groot zijn!
Mijn V50 van 2004, kan zijn dat je net het ge upgrade model 2007 hebt dan is er geen notenhout maar licht eiken
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

snorremans schreef:
snorremans schreef:
Vincent84 schreef: Allereerst sorry voor het reanimeren van dit oudere topic. De reden waarom is dit:

Sinds een week of wat heb ik een Volvo S40 (Sport) uit 2007. De auto ziet er aan de buitenkant nog super uit, van binnen ook wel afgezien van een paar kleine beschadigen aan het midden console en los daarvan twee compleet gehavende deurgrepen. Nu heb ik even gekeken op vstore.nl. Daar bied men nieuwe originele panelen aan. Nu vind ik het moeilijk om te kiezen welke kleur ik het mooiste vind, ik neig naar notenhout... De foto's op de betreffende website helpen mij niet bepaald in het maken van een keuze. Zijn er mensen die foto's willen posten van hun interieur waar duidelijk(er) op te zien is hoe die kleur van hun middenconsole (en evt deurpaneel) afsteekt tegen de rest van het interieur?

Mijn dank zou groot zijn!
Mijn V50 van 2004, kan zijn dat je net het ge upgrade model 2007 hebt dan is er geen notenhout maar licht eiken
Dat is er ook in heel donker, tegen het zwarte aan.
Edit: dat lijkt voorbehouden te zijn aan de C70 (andere portiergrepen, console zal wel passen)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Vincent84
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.05.2010 - 19:55
Contacteer:

Moet zeggen dat dat wel mooi oogt, jammer alleen dat de deurgrepen in dat geval een andere kleur zouden moeten worden... ;(
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Vincent84 schreef: Moet zeggen dat dat wel mooi oogt, jammer alleen dat de deurgrepen in dat geval een andere kleur zouden moeten worden... ;(
Zijn in complete sets te kopen, het enigste waar je op moet letten is of je het oude model ( 2004 - 2007 ) of het nieuwe model ( 2008 - 2013 ) hebt, de deur grepen zullen wel passen maar de middenconsole niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
Vincent84
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.05.2010 - 19:55
Contacteer:

Bedankt voor de info! Ik zal even checken of ik kan zien wanneer die van mij van de band is gelopen. Als iemand nog plaatjes heeft waar totaal andere kleuren op te zien zijn dan houd ik mij aanbevolen, dit te vergelijking!
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Vincent84 schreef: Bedankt voor de info! Ik zal even checken of ik kan zien wanneer die van mij van de band is gelopen. Als iemand nog plaatjes heeft waar totaal andere kleuren op te zien zijn dan houd ik mij aanbevolen, dit te vergelijking!
Als je rondom je armsteun en bekerhouders/opbergvak ook een decor paneel hebt, dan heb je het facelift model, anders het pre-facelift.
De houtblook decor panelen zoals op de foto van snorremans is aleeen op de pre-facelift geleverd. Daarvoor bestaat dus geen decor paneel voor rond de armsteun.
Ik dacht dat de panelen van het facelift model wėl op een pre-facelift passen. Je houdt dan alleen het paneel voor rond de armsteun over.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Vincent84
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.05.2010 - 19:55
Contacteer:

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik de pre-facelift uitvoering heb, rond de armsteun/bekerhouders is alles gewoon zwart. Ik kan tot nu toe alleen ontdekken dat ie op 27 sept 2007 voor het eerst op kenteken is gezet.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Marcnij schreef:
Vincent84 schreef: Bedankt voor de info! Ik zal even checken of ik kan zien wanneer die van mij van de band is gelopen. Als iemand nog plaatjes heeft waar totaal andere kleuren op te zien zijn dan houd ik mij aanbevolen, dit te vergelijking!
Als je rondom je armsteun en bekerhouders/opbergvak ook een decor paneel hebt, dan heb je het facelift model, anders het pre-facelift.
De houtblook decor panelen zoals op de foto van snorremans is aleeen op de pre-facelift geleverd. Daarvoor bestaat dus geen decor paneel voor rond de armsteun.
Ik dacht dat de panelen van het facelift model wėl op een pre-facelift passen. Je houdt dan alleen het paneel voor rond de armsteun over.
Klopt helemaal wat je zegt, facelift watervalconsole en handgrepen passen perfect(en zo nog legio onderdelen :P ). je gaat alleen het middelse gedeelte overhouden(rond de armsteun e.d.)
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Vincent84
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.05.2010 - 19:55
Contacteer:

Op volvotech kun je het middelste gedeelte afzonderlijk bestellen, dat scheelt weer, dan hoef ik niet de moeite te nemen om die mee te bestellen 8-)
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Vincent84 schreef: Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik de pre-facelift uitvoering heb, rond de armsteun/bekerhouders is alles gewoon zwart. Ik kan tot nu toe alleen ontdekken dat ie op 27 sept 2007 voor het eerst op kenteken is gezet.

Het verschil is gemakkelijk aan de buitenkant van de auto te zien of je pre-facelift hebt of niet, bij een pre-facelift heeft je achterlicht een horizontale achteruitrij verlichting en bij de facelift zit de achteruitrijverlichting onder in de hoek tegen de kofferklep aan.

Ter verduidelijking bijgaande foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
Vincent84
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.05.2010 - 19:55
Contacteer:

Oke dan heb ik de oude uitvoering, bij mij is het achteruitrijd licht een horizontale streep. Zie foto.

Ik heb overigens de middenconsole en deurgreep panelen besteld. De eiken houten uitvoering. Vind dat lichte toch wel mooi t.o.v. het zwarte interieur... Wanneer alles erin zit zal ik wat foto's maken en ze hier posten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Vincent84 schreef: Oke dan heb ik de oude uitvoering, bij mij is het achteruitrijd licht een horizontale streep. Zie foto.

Ik heb overigens de middenconsole en deurgreep panelen besteld. De eiken houten uitvoering. Vind dat lichte toch wel mooi t.o.v. het zwarte interieur... Wanneer alles erin zit zal ik wat foto's maken en ze hier posten.
Dan hoop ik voor je dat het past, het licht eiken is alleen van na de face lift.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

snorremans schreef:
Vincent84 schreef: Oke dan heb ik de oude uitvoering, bij mij is het achteruitrijd licht een horizontale streep. Zie foto.

Ik heb overigens de middenconsole en deurgreep panelen besteld. De eiken houten uitvoering. Vind dat lichte toch wel mooi t.o.v. het zwarte interieur... Wanneer alles erin zit zal ik wat foto's maken en ze hier posten.
Dan hoop ik voor je dat het past, het licht eiken is alleen van na de face lift.
Gaat gewoon passen hoor, alleen het deel van de middenconsole niet, maar die heeft hij als het goed is niet mee besteld.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Vincent84
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.05.2010 - 19:55
Contacteer:

Nee inderdaad, heb alleen de middenconsole (waar de radio e.d. inzit) en de handgrepen voor de deuren besteld.
Gebruikersavatar
Vincent84
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.05.2010 - 19:55
Contacteer:

Whoohoo! Vandaag zijn de panelen afgegeven bij mijn buren. Na het werk ze snel opgehaald en in tijd van 5 kwartier alles erin zitten! (Voorafgaand wel eerst goed op youtube gekeken hoe het werkt).

Super happy met het resultaat :love:

Bij deze hoe het eruit ziet:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”