Dan doe ik het maar alleen...
Geplaatst: 25.06.2016 - 14:00
Dag allen!
Jullie hebben mij vast al vaker hier op het forum gezien, heb al een aantal keren vragen gesteld over de Amazon van mijn vader.
Mijn vader en ik hadden als doel gesteld de oude dame op haar 50ste jaar (27-07-2016) weer helemaal opgeknapt te hebben.
Sinds 2011 stond ze eigenlijk in de garage, omdat de automaat niet meer verder schakelde dan de eerste versnelling.
Afgelopen november is mijn vader helaas plotseling overleden en voor mij is het halen van de deadline een manier om hem te eren.
Ongeveer een maan geleden startte ze na 10 seconde in een jaar tijd, dus ik was erg trots, de eerste stap was gezet! Helaas liep na 5 minuten alle koelvloeistof over de grond Conclusie: de waterpomp had het begeven. Dus ik heb met behulp van het haynes boek de waterpomp gedemonteerd (vond ik spannend, maar erg leuk).
Ik kwam er achter dat het de O ring was die in de pomp zat en wilde de pomp uit elkaar halen. Helaas brak de borgpen direct af en moest ik een hele nieuwe pomp kopen.
Op zich geen nood aan de man, want ze zijn niet zo duur.
De volgende dag de pomp geïnstalleerd en ze liep als een zonnetje. Een leuke bijkomstigheid was dat ze op de oprijlaan gewoon schakelde! Ik helemaal blij!
De dag erop heb ik haar gereden naar Gerard Kramer Klassiekers in Wolvega, waar ze voor de apk ging voor het eerst sinds 2010. Het was een heerlijk en spannend ritje maar we hebben het gewoon gehaald!
Vorige week bericht gehad dat de apk in orde was, maar dat de remmen wel allemaal uit elkaar moesten. Bij het ophalen vorige week vrijdag ook een offerte gekregen voor laswerkzaamheden en ik was blij verrast. Gelijk op zondag weer teruggebracht! Helaas was de rit zondag een domper weer niet doorschakelen en in de eerste versnelling maar naar de garage. Eindelijk kon ik ze laten zien wat we nu bedoelde! Niet dus, want 1 km voor de garage boem 2 en daarna 3 en de versnellingsbak werkte alsof er zowaar nooit wat mee was haha.
In ieder geval gaan ze een nieuwe thermostaat plaatsen op mijn verzoek en naar de automaatbak kijken. Wat betreft de thermostaat, volgens mij blijft hij open? staan, want met stationair toerental is de motortemperatuur precies in het midden en als de motor op toeren komt daalt de temperatuur totaal omlaag. Wat betreft de automaat, vermoed ik dat het met de kickdown kabel te maken heeft. Ik heb op internet veel gelezen dat als deze blijft hangen dat de bak niet verder schakelt en als deze gesmeerd wordt dat dit probleem is verholpen. Ik hoop dat dit het is in ieder geval, anders zal ik naar een automaatspecialist moeten.
Ik ben voor nu in ieder geval heeeeel erg blij dat alle roest wordt aangepakt en wacht met smart op het moment dat ik de dame kan halen Ik zal hieronder nog wat foto's plaatsen en een youtube linkje!
Bedankt voor het lezen!
Olivier-Bas Meijer
Youtube filmpje is van 2013
Jullie hebben mij vast al vaker hier op het forum gezien, heb al een aantal keren vragen gesteld over de Amazon van mijn vader.
Mijn vader en ik hadden als doel gesteld de oude dame op haar 50ste jaar (27-07-2016) weer helemaal opgeknapt te hebben.
Sinds 2011 stond ze eigenlijk in de garage, omdat de automaat niet meer verder schakelde dan de eerste versnelling.
Afgelopen november is mijn vader helaas plotseling overleden en voor mij is het halen van de deadline een manier om hem te eren.
Ongeveer een maan geleden startte ze na 10 seconde in een jaar tijd, dus ik was erg trots, de eerste stap was gezet! Helaas liep na 5 minuten alle koelvloeistof over de grond Conclusie: de waterpomp had het begeven. Dus ik heb met behulp van het haynes boek de waterpomp gedemonteerd (vond ik spannend, maar erg leuk).
Ik kwam er achter dat het de O ring was die in de pomp zat en wilde de pomp uit elkaar halen. Helaas brak de borgpen direct af en moest ik een hele nieuwe pomp kopen.
Op zich geen nood aan de man, want ze zijn niet zo duur.
De volgende dag de pomp geïnstalleerd en ze liep als een zonnetje. Een leuke bijkomstigheid was dat ze op de oprijlaan gewoon schakelde! Ik helemaal blij!
De dag erop heb ik haar gereden naar Gerard Kramer Klassiekers in Wolvega, waar ze voor de apk ging voor het eerst sinds 2010. Het was een heerlijk en spannend ritje maar we hebben het gewoon gehaald!
Vorige week bericht gehad dat de apk in orde was, maar dat de remmen wel allemaal uit elkaar moesten. Bij het ophalen vorige week vrijdag ook een offerte gekregen voor laswerkzaamheden en ik was blij verrast. Gelijk op zondag weer teruggebracht! Helaas was de rit zondag een domper weer niet doorschakelen en in de eerste versnelling maar naar de garage. Eindelijk kon ik ze laten zien wat we nu bedoelde! Niet dus, want 1 km voor de garage boem 2 en daarna 3 en de versnellingsbak werkte alsof er zowaar nooit wat mee was haha.
In ieder geval gaan ze een nieuwe thermostaat plaatsen op mijn verzoek en naar de automaatbak kijken. Wat betreft de thermostaat, volgens mij blijft hij open? staan, want met stationair toerental is de motortemperatuur precies in het midden en als de motor op toeren komt daalt de temperatuur totaal omlaag. Wat betreft de automaat, vermoed ik dat het met de kickdown kabel te maken heeft. Ik heb op internet veel gelezen dat als deze blijft hangen dat de bak niet verder schakelt en als deze gesmeerd wordt dat dit probleem is verholpen. Ik hoop dat dit het is in ieder geval, anders zal ik naar een automaatspecialist moeten.
Ik ben voor nu in ieder geval heeeeel erg blij dat alle roest wordt aangepakt en wacht met smart op het moment dat ik de dame kan halen Ik zal hieronder nog wat foto's plaatsen en een youtube linkje!
Bedankt voor het lezen!
Olivier-Bas Meijer
Youtube filmpje is van 2013