Kraak / piep in het stuur bij 180 graden rond = opgelost!
Geplaatst: 17.07.2016 - 09:55
Goedemorgen,
Zijn er mensen bekend met het fenomeen dat als je je stuur voor de helft draait en dan terug draait, dit een piep/kraak geluid geeft? Het lijkt net als of het stuur met zijn behuizing ergens tegenaan loopt.
Als ik naar het reservoir kijk dan zit er genoeg vloeistof in.
Soms voelt het ook, bij bijvoorbeeld een rontonde dat je tegendruk krijgt bij het sturen. Net alsof de stuurbekrachtiging dan een beetje tegenwerkt.
Misschien dat een flush helpt, maar misschien zijn er nog andere dingen waar ik eerst naar moet kijken.
=====================================
De oplossing bleek toch iets eenvoudiger te zijn dan gedacht. Met dank aan het forum hier. Bleek dat de rubber manchet waar de stuurstang door het brandschotgaat zo droog te zijn als de ......... De manchet ingespoten met WD40 en probleem was opgelost.
De lekkage van de vloeistof was geen lekkage, maar vermoedelijk knoeien met vullen door de vorige eigenaar.
Zijn er mensen bekend met het fenomeen dat als je je stuur voor de helft draait en dan terug draait, dit een piep/kraak geluid geeft? Het lijkt net als of het stuur met zijn behuizing ergens tegenaan loopt.
Als ik naar het reservoir kijk dan zit er genoeg vloeistof in.
Soms voelt het ook, bij bijvoorbeeld een rontonde dat je tegendruk krijgt bij het sturen. Net alsof de stuurbekrachtiging dan een beetje tegenwerkt.
Misschien dat een flush helpt, maar misschien zijn er nog andere dingen waar ik eerst naar moet kijken.
=====================================
De oplossing bleek toch iets eenvoudiger te zijn dan gedacht. Met dank aan het forum hier. Bleek dat de rubber manchet waar de stuurstang door het brandschotgaat zo droog te zijn als de ......... De manchet ingespoten met WD40 en probleem was opgelost.

De lekkage van de vloeistof was geen lekkage, maar vermoedelijk knoeien met vullen door de vorige eigenaar.
