Beste forummers,
Vorige week heb ik mijn V70 Classic ingeruild op een 2003 exemplaar en bij het inruimen van de auto en een verkennend rondje onder de motorkap kwam ik erachter dat de accu achterin zit... Op zich geen probleem, maar ik vraag me nu wel af als ik iemand wil helpen met startkabels, of zelf even een slinger nodig heb waar ik die kabels kan aankoppelen? Zit er ergens voorin de auto nog een 'pluspool'? En waar kan ik het beste de minkabel aanhangen?
Het instructieboekje rept er volgens mij niet over en op internet kon ik het ook niet zo 1-2-3 vinden.
mvg
Eric
Waar de startkabels aankoppelen....
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Mijn vriendin belde mij een keer, toen ze een collega met een lege accu zou helpen, dat we geen accu hadden.
Ze hadden verbaasd staan kijken onder de kap.
Als je voor de auto staat zit er rechts een plus-punt.
Zit onder een plastic kapje met een plus erop.
Min moet je zelf uitzoeken, zitten wel ergens een boutjes in het chassis.
Mijn bedrijfsbus overstarten doe ik altijd liever rechtstreeks vanaf de accu.(Vergeet de binnenverlichting wel eens)
Maar sluit hem bij de bus wel aan op de plus-punt en chassis onder de kap.
Ik weet zo niet eens waar de accu zit, volgens mij onder de vloer in de cabine.
Ze hadden verbaasd staan kijken onder de kap.
Als je voor de auto staat zit er rechts een plus-punt.
Zit onder een plastic kapje met een plus erop.
Min moet je zelf uitzoeken, zitten wel ergens een boutjes in het chassis.
Mijn bedrijfsbus overstarten doe ik altijd liever rechtstreeks vanaf de accu.(Vergeet de binnenverlichting wel eens)
Maar sluit hem bij de bus wel aan op de plus-punt en chassis onder de kap.
Ik weet zo niet eens waar de accu zit, volgens mij onder de vloer in de cabine.
Laatst gewijzigd door hvt op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20935
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb twee dikke bouten onder de motorkap: een goed aangegeven plus en een massapunt. En die mag ik dan gebruiken om starthulp te verlenen. Of zelf hulp te krijgen natuurlijk ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8419
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
V70N en S60: Plus van de grote plus onder het plastic kapje bij de zekeringkast onder de motorkap. Min bij het hijsoog van de motor.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2197
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Misschien een wat late reactie......en het is niet aan de orde bij deze weagen, maar:
Bij een start/stop uitvoering, moet je uitkijken hiermee.
De minpool van de accu is NIET verbonden met het chassis van de wagen.
Ertussen zit een klein kastje die zowel de laadstroom, als de ontlaadstroom meet.
Bij een start/stop uitvoering, moet je uitkijken hiermee.
De minpool van de accu is NIET verbonden met het chassis van de wagen.
Ertussen zit een klein kastje die zowel de laadstroom, als de ontlaadstroom meet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19