Voorstellen C30 1.8 sport

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
luco
Starter

Hallo Volvo liefhebbers,

Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaar van een C30 1.8 sport uit 2009 (wat is mijn modeljaar? Volgens het rdw voor het eerst de weg gezien op 08-01-2009). Nog 500km en dan bereikt de wagen zijn 100.000 km mijlpaal.

De wagen is uitgerust met:

- Origineel bleutooth handsfree
- Lederen bekleding
- Garmin Navi
- 17'' lichtmetaal
- Zonnebrilhouder 8-)
- Bi-Xenon (wat houd dit precies in?)
- High performace sound

Na aankoop heb ik direct een Nordic Light Oak inleg setje op marktplaats weten te vinden en daar is de auto nu mee uitgerust.

De volgende opties wil ik nog inbouwen:

- USB i.p.v. alleen AUX (kan iemand mij hiervoor vertellen welke onderdelen ik nog heb? En wat de kosten daarvan zijn ongeveer?)
- Bekerhouder (iemand er hier nog eentje te koop?)
- Armleuning achterbank (same here, als iemand nog wat heeft liggen :P )
- Bumpers in kleur laten spuiten/exterior styling kit kopen (metallic grijs of een andere leuke kleur)

Hierbij ook een plaatje bij het praatje:

Afbeelding

Eventueel al bedankt voor jullie antwoorden.

Greets,

Luco
lint
Geartronic member

Welkom, leuke C30 uitgezocht en ook al een aantal verbeterpunten op de rol staan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Silver_R
6th Gear member

Welkom.
Neem voor de USB vraag even contact op met VolvoTech.EU.
hvt
5th Gear member

Welkom.
Dat ziet eruit als een mooie C30

Het tiende teken in de Vin code geeft het modeljaar aan.
Zie: vin codes

Voor Volvo audio vragen, Volvotech :Volvotech
Laatst gewijzigd door hvt op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

Welkom.
Bi-Xenon: in de Xenonlamp zit een schermpje dar wegklapt als je grootlicht inschakelt.
Zodoende functioneert één Xenon lamp voor zowel dimlicht als grootlicht.
Overigens heb je ook nog halogeen grootlicht lampen om bij uitgeschakelde verlichting te kunnen seinen.

Bij Volvo vindt de modeljaar wisseling vlak voor de zomer plaatst. Jouw auto is dus hoogstwaarschijnlijk een MY2009

Bekerhouder: heb je de console met rolluik, en wil je een bekerhouder in dat vak?
Zo ja, dan heb ik er nog een liggen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
hvt
5th Gear member

Marcnij schreef: Welkom.
Bi-Xenon: in de Xenonlamp zit een schermpje dar wegklapt als je grootlicht inschakelt.
Bij mij draait de lamp omhoog bij inschakelen grootlicht.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
luco
Starter

Welkom.
Zodoende functioneert één Xenon lamp voor zowel dimlicht als grootlicht.
Overigens heb je ook nog halogeen grootlicht lampen om bij uitgeschakelde verlichting te kunnen seinen.

Bij Volvo vindt de modeljaar wisseling vlak voor de zomer plaatst. Jouw auto is dus hoogstwaarschijnlijk een MY2009

Bekerhouder: heb je de console met rolluik, en wil je een bekerhouder in dat vak?
Zo ja, dan heb ik er nog een liggen.
Okee! Hartstikke bedankt voor de uitleg. Ik vond het zo'n geel-achtig licht dus ik wist niet helemaal wat ik ervan moest denken... Bedankt.

Ja ik heb inderdaad een rolluik en daarin zou ik graag een bekerhouder hebben. Oh dat is helemaal mooi, zou ik die eventueel over kunnen nemen?

Luco
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

hvt schreef:
Marcnij schreef: Welkom.
Bij mij draait de lamp omhoog bij inschakelen grootlicht.
Volgens mij heeft jouw V70 reflector lampen i.p.v. projector lampen zoals in de C30 gebruikt worden.
Dat is een heel andere lichttechniek.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
JTC30
3rd Gear member

Zelfde model heb ik ook. Ook een my2009.

Alleen geen bi-xenon qua opties. Heb jij de navigatie het dashboard, of zit hij op een brodit houder?

Voor de USB inbouw heb ik nog wel een offerte liggen. Heb ik even een screenshot van gemaakt en bij het bericht gevoegd..
Lees: ik ben er niet op in gegaan..

Bekerhouder kost €25 of zo bij de dealer, heb hem daar opgehaald. Mooie kar :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
BasG
3rd Gear member

JTC30 schreef: Zelfde model heb ik ook. Ook een my2009.

Alleen geen bi-xenon qua opties. Heb jij de navigatie het dashboard, of zit hij op een brodit houder?

Voor de USB inbouw heb ik nog wel een offerte liggen. Heb ik even een screenshot van gemaakt en bij het bericht gevoegd..

Bij Volvotech veel goedkoper, en meer mogelijkheden...
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
JTC30
3rd Gear member

Ik zie geen USB mogelijkheden bij Volvo Tech voor de c30?
Alleen een bluetooth a2dp oplossing ipv aux.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
vvmark
2nd Gear member

JTC30 schreef: Zelfde model heb ik ook. Ook een my2009.

Mooie auto idd. Met 5 deuren en een grotere kofferbak had er ook hier 1 voor de deur gestaan. ;)

Ik heb hem wel in laten bouwen ( wel voor 150 tot 200 euro minder, exacte prijs weet ik zo niet meer). daarnaast heb ik ook de a2dp oplossing van volvotech in laten bouwen , maar in de praktijk gebruik 85% van de tijd de ipod/ usb aansluiting, omdat je die via de middenconsole en het stuur kunt bedienen.
Alleen voor muziek die ik niet offline op spotify heb staan gebruik af en toe mijn mobiel via de a2dp oplossing.

Nog een mooie toevoeging is trouwens de zonnebril houder op de plek van de linkerhandgreep ( aan het plafond).
Laatst gewijzigd door vvmark op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
luco
Starter

Bekerhouder kost €25 of zo bij de dealer, heb hem daar opgehaald. Mooie kar
Zo dat is serieus geld! Dat vind ik het misschien niet helemaal waard. Misschien kan ik op een sloop wel wat vinden. Van een V50 en S40 zou ook moeten passen toch? Ja die van volvotech gaat in de AUX port van de auto, en dit betekend dat ik hem niet kan besturen vanaf het stuur, en dit is voor mij toch een must...

Ik heb een Garmin houder op het dashboard. Niet de degelijkste navigatie maar voor mij prima.
Mooie auto idd. Met 5 deuren en een grotere kofferbak had er ook hier 1 voor de deur gestaan.

Ik heb hem wel in laten bouwen ( wel voor 150 tot 200 euro minder, exacte prijs weet ik zo niet meer). daarnaast heb ik ook de a2dp oplossing van volvotech in laten bouwen , maar in de praktijk gebruik 85% van de tijd de ipod/ usb aansluiting, omdat je die via de middenconsole en het stuur kunt bedienen.
Alleen voor muziek die ik niet offline op spotify heb staan gebruik af en toe mijn mobiel via de a2dp oplossing.

Nog een mooie toevoeging is trouwens de zonnebril houder op de plek van de linkerhandgreep ( aan het plafond).
Bedankt voor je info, heb je daar nog een factuur/onderdeel nummers van? Dan kan ik wat exacter gaan zoeken op de sloop. Voor nu gewoon een oldschool CD-boek in het dashbaord kastje... en dat heeft ook wel wat ;)

De zonnebrilhouder heb ik via marktplaats op de kop getikt ja, staat erg netjes en is een handige toevoeging :)
vvmark
2nd Gear member

luco schreef:

Bekerhouder kost €25 of zo bij de dealer, heb hem daar opgehaald. Mooie kar
Zo dat is serieus geld! Dat vind ik het misschien niet helemaal waard. Misschien kan ik op een sloop wel wat vinden. Van een V50 en S40 zou ook moeten passen toch? Ja die van volvotech gaat in de AUX port van de auto, en dit betekend dat ik hem niet kan besturen vanaf het stuur, en dit is voor mij toch een must...

Ik heb een Garmin houder op het dashboard. Niet de degelijkste navigatie maar voor mij prima.
Mooie auto idd. Met 5 deuren en een grotere kofferbak had er ook hier 1 voor de deur gestaan.

Bedankt voor je info, heb je daar nog een factuur/onderdeel nummers van? Dan kan ik wat exacter gaan zoeken op de sloop. Voor nu gewoon een oldschool CD-boek in het dashbaord kastje... en dat heeft ook wel wat ;)

De zonnebrilhouder heb ik via marktplaats op de kop getikt ja, staat erg netjes en is een handige toevoeging :)
Onderdelen zou idd kunnen, maar je moet de set daarna nog wel effe in laten leren bij de dealer.
Die nummers enz heb ik zo niet, omdat ik bij de aankoop van de auto dit erbij heb gekocht, maar misschien heb je hier wat aan:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=659052

http://accessories.volvocars.com/en-ru/ ... 49472/2009

Bij Mp3 op de ipod en en usb stick kun je wel via je stuur naar het volgende nummer zappen.
Bij spotify op de ipod werkt dat alleen via draaiknop rechts boven op de waterval.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
luco
Starter

Oke bedankt voor de informatie! ik zal het even gaan uitzoeken....

Afgelopen week R-design spiegelkappen gemonteerd! :bandit:
Afbeelding

Iemand enig idee waar in een exterior styling kit tweedehands kan aanschaffen?

Volgende week wordt mijn achterruit geblindeerd, de zijruiten (achter) heb ik zelf al gedaan. Heeft één van jullie dat ook laten doen? En zo ja, wat kostte dat?

Grzzz
Laatst gewijzigd door luco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “C30”