Pagina 1 van 1
v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 01.08.2016 - 23:44
door rocro
Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een betrouwbare volvo v50 diesel uit 2005/2008.
Het lukt me alleen niet de goede keuze te maken tussen een 2.0d of d5.
Wat ik begrijp is een d5 betrouwbaarder als motor maar is deze meestal met een geartronic samen. Is het verstandig om een v50 d5 automaat met 150.000 tot 225.000 te nemen, of toch maar een 2.0d waar de dsitributieriem en roetfilter is vervangen.
Ik hoor graag jullie mening...
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 02.08.2016 - 09:52
door lint
De D5 motor is wel een hele fijne motor, je moet maar eens rijden met de twee verschillende motoren.
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 02.08.2016 - 10:27
door dbosker
ik heb beide gehad, de D5 geniet heel duidelijk de voorkeur.
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 02.08.2016 - 11:05
door Cascarsi
Hoe is de D5 qua ruimte onder de kap? Is er een beetje aan te werken voor een monteur of moet er iedere keer flink gesleuteld worden voordat je ergens bij kunt (alla urquattro bijvoorbeeld)
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 02.08.2016 - 11:44
door rocro
Bedankt voor jullie reacties.
Hoe zit het de betrouwbaarheid van de geartronic in een d5 als deze 170.000 heeft gelopen?
Kun je dan dure reparaties gaan verwachtten?
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 02.08.2016 - 11:51
door Fredhead
Als deze goed is onderhouden kan deze nog een hele tijd mee.
Mijn GT heeft er een ton meer op zitten en daar is niets aan te merken
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 02.08.2016 - 12:25
door Michel84
Duidelijke voorkeur voor de D5, heb ook beide gehad, D5 nu in bezit.
Veel minder kosten aan de D5, relaxed rijden met de Geartronic en veel vermogen als je het nodig bent.
Verbruik van de 2.0D (MY05 zonder roetfilter) is gunstiger, 1 op 20 is te doen.
De D5 Geartronic haalt gemiddeld 1 op 15,5 met redelijke zware rechtervoet...
Maar het rijplezier is met de de dreunende D5 vele malen groter!
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 02.08.2016 - 15:11
door edraket
2.0d is beste een heel fijne motor, maar mist wel de kracht van de D5 is geeft echt meer problemen. Als de automaat nog perfect schakelt kun je er best nog heel lang mee doen, maar als hij dat niet doet kun je zeker kosten verwachten.
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 02.08.2016 - 15:17
door DannyC30D5
Sowieso de D5 Ooit een S40 2,0 D gehad en nu een D5, beide handbak,echt nie te vergelijken.
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 07.08.2016 - 18:56
door 64hansb
Rijdt nu nog een V70XC met automaat. Zorg dat de automaat altijd op tijd gespoelt is anders ben je voor een goede revisie zo €3000 kwijt.
Overweeg de XC in te ruilen voor een V50 2.0 D met handbak.
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 08.08.2016 - 10:52
door t5power
Hier een S40 2.0D zonder roetfilter en EGR + eco tuning naar 170 pk. Vond de standaard 136 pk al vrij goed passen bij de S40 maar nu is het echt een potente combi geworden. Dat een D5 daar een schepje bovenop kan ik me voorstellen, dan heb je wel een monster. Qua keuze vind ik lastig, de 2.0D is waarschijnlijk veel zuiniger en ik gok dat de handbak iets minder onderhoud + problemen zal hebben. Een D5 is daarentegen wel een echte volvo motor, maar onderhoud zal (ook door gebrek aan ruimte) wel duurder zijn. Lastig lastig.
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 09.08.2016 - 07:06
door DannyC30D5
t5power schreef:
Hier een S40 2.0D zonder roetfilter en EGR + eco tuning naar 170 pk. Vond de standaard 136 pk al vrij goed passen bij de S40 maar nu is het echt een potente combi geworden. Dat een D5 daar een schepje bovenop kan ik me voorstellen, dan heb je wel een monster. Qua keuze vind ik lastig, de 2.0D is waarschijnlijk veel zuiniger en ik gok dat de handbak iets minder onderhoud + problemen zal hebben. Een D5 is daarentegen wel een echte volvo motor, maar onderhoud zal (ook door gebrek aan ruimte) wel duurder zijn. Lastig lastig.
Veel zuiniger in handbak zou ik niet durven zeggen.Mijne verbruikt gemiddeld 6 L . Onderhoud vind ikzelf goedkoper ,aan de niet Volvo motor 2,0 gaat veel meer kapot.
Veel betrouwbaarder en veel meer fun...
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 09.08.2016 - 08:12
door t5power
DannyC30D5 schreef:
t5power schreef:
Hier een S40 2.0D zonder roetfilter en EGR + eco tuning naar 170 pk. Vond de standaard 136 pk al vrij goed passen bij de S40 maar nu is het echt een potente combi geworden. Dat een D5 daar een schepje bovenop kan ik me voorstellen, dan heb je wel een monster. Qua keuze vind ik lastig, de 2.0D is waarschijnlijk veel zuiniger en ik gok dat de handbak iets minder onderhoud + problemen zal hebben. Een D5 is daarentegen wel een echte volvo motor, maar onderhoud zal (ook door gebrek aan ruimte) wel duurder zijn. Lastig lastig.
Veel zuiniger in handbak zou ik niet durven zeggen.Mijne verbruikt gemiddeld 6 L . Onderhoud vind ikzelf goedkoper ,aan de niet Volvo motor 2,0 gaat veel meer kapot.
Veel betrouwbaarder en veel meer fun...
6l/100 km is niet slecht, maar jij hebt een C30 die iets lichter is en TS heeft GT op het oog. Dus zal waarschijnlijk uitkomen op 1:15
Denk dat de D5 motor wel robuuster is dan de PSA 2.0D maar ik denk dat met name de 1.6D versies het imago verpest hebben, de 2.0D schijnen niet zo slecht te zijn.
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 09.08.2016 - 10:12
door Longone
Qua rijden is het niet echt een mega-verschil, ik heb beide motoren meer dan 100.000 km gehad, alleen een 2.0D is een Franse PSA motor die 2-3 ton mee kan en een D5 een Volvo motor die 4-5 ton mee kan. Branstofverbruik met mijn lichte rechtervoet is 1:20 versus 1:18.
Re: v50 2.0D vs v50 5D
Geplaatst: 09.08.2016 - 12:17
door Migaddo
Longone schreef:
Qua rijden is het niet echt een mega-verschil, ik heb beide motoren meer dan 100.000 km gehad, alleen een 2.0D is een Franse PSA motor die 2-3 ton mee kan en een D5 een Volvo motor die 4-5 ton mee kan. Branstofverbruik met mijn lichte rechtervoet is 1:20 versus 1:18.
Hoi, Niet helmaal eens met deze stelling, ik heb een 2.0D uit 2004, zonder roetfilter, deze heft inmiddels 465K gelopen, en de motor draait nog prima met voldoende vermogen. Dus ook de PSA motoren doen het prima, zolang je je auto verzorgt.