Oplossing foutmelding dimlicht defect
Geplaatst: 22.08.2016 - 11:31
Vorig jaar heb ik een set originele xenon lampen >MY2005 (adaptief) gekocht en ingebouwd in onze V70n (MY2001). Deze vakantie had ik eindelijk tijd om te klussen zodat die hatelijke dimlicht defect melding icm oranje driehoekje verdwijnt. De xenon lampen zijn nl lager in wattage waardoor de BC denkt dat er een lamp kapot is.
Als je zoekt in dit forum en op het www dan wordt vaak de oplossing van het doorboren van de shunt aangedragen:
Doorboren shunt link
Omdat dit toch wat dubieus lijkt heb ik lang gezocht en kwam ik de volgende oplossing tegen:
Link VolvoXC forum
Hierbij wordt in de CEM een draadje naar de shunt op een andere positie gezet, waardoor het xenon-deel van de shunt wordt gebruikt ipv het halogeen deel. Ik heb geen foto's gemaakt van mijn werkje, maar het is redelijk simpel:
Eerst de afdekplaat onder het stuurwiel verwijderen met twee torx-schroeven.
Dan de CEM loshalen; zit rechts met een beugel die je moet losduwen vastgeklikt en komt dan helemaal naar beneden.
Met een klein schroevendraaiertje kan je de kabel losklikken uit de CEM en op de positie ernaast vastklikken.
Alles monteren en weer klaar!
Voor de zekerheid had ik de accu losgekoppeld, wat bijna net zoveel werk was......
Hopelijk hebben meer mensen profijt van deze aanpassing.
Als je zoekt in dit forum en op het www dan wordt vaak de oplossing van het doorboren van de shunt aangedragen:
Doorboren shunt link
Omdat dit toch wat dubieus lijkt heb ik lang gezocht en kwam ik de volgende oplossing tegen:
Link VolvoXC forum
Hierbij wordt in de CEM een draadje naar de shunt op een andere positie gezet, waardoor het xenon-deel van de shunt wordt gebruikt ipv het halogeen deel. Ik heb geen foto's gemaakt van mijn werkje, maar het is redelijk simpel:
Eerst de afdekplaat onder het stuurwiel verwijderen met twee torx-schroeven.
Dan de CEM loshalen; zit rechts met een beugel die je moet losduwen vastgeklikt en komt dan helemaal naar beneden.
Met een klein schroevendraaiertje kan je de kabel losklikken uit de CEM en op de positie ernaast vastklikken.
Alles monteren en weer klaar!
Voor de zekerheid had ik de accu losgekoppeld, wat bijna net zoveel werk was......
Hopelijk hebben meer mensen profijt van deze aanpassing.