Pagina 1 van 1
Service interval reset niet
Geplaatst: 20.08.2006 - 19:58
door JTB
Ik heb op deze site eens rondgezocht hoe het service interval gereset dient te worden. Op de volgende site heb ik 4 manieren gevonden:
http://www.miketdi.de/x40.htm maar alle 4 deze manieren werken niet. Zijn er nog andere opties of wordt het een ritje naar de echte dealert?
Geplaatst: 20.08.2006 - 20:58
door joost
Heb je een Phase I of een Phase II? Daar zou verschil in kunnen zitten. Bij mij werkte tenminste een van de vier methoden namelijk wel.
Joost
Geplaatst: 20.08.2006 - 21:00
door JTB
uit 1997 is volgens mij altijd phase 1 toch?
Geplaatst: 20.08.2006 - 21:14
door theboz
lukt alleen met tester
Geplaatst: 20.08.2006 - 21:16
door JTB
ok dan gaan we de dealert blij maken
Geplaatst: 20.08.2006 - 21:20
door mvl
Ik heb bovenstaande link niet bekeken, maar ik weet 2 manieren. 1e manier is volgens mij voor de phase 1, tweede manier voor de phase 2. Ik heb zelf een phase 2 en bij mij werkte het. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Phase 1
dagteller knopje indrukken en VASTHOUDEN
auto op contact
knopje vasthouden tot het lampje gaat knipperen en je een piep hoort (10 sec)
knopje loslaten
auto van contact af
klaar
Phase 2
Contactsleutel in positie I
Dagteller knopje indrukken en vasthouden
Contactsleutel in positie II
Knopje vasthouden totdat het servicelampje gaat knipperen
Knopje loslaten
Contactsleutel in positie I
Contactsleutel in positie II
Klaar!
Geplaatst: 21.08.2006 - 08:19
door JTB
Bedankt voor je reactie, maar het werkt helaas niet.
Geplaatst: 18.09.2006 - 13:24
door JaccoV70
Hallo allemaal, ik ben vorige week bij Van der Wulp in Spijkenisse geweest om 4 wielbout afdekkappen te halen voor de LM 6 spaaks velgen.
Ik heb toen gelijk het service lampje laten resetten.
Ondanks dat ik de V40 daar niet heb gekocht hebben ze mij daar gelijk mee geholpen. De kosten voor het resetten waren 0,00 Euro!!!!! hulde!!!
Groeten JaccoV40
Geplaatst: 19.09.2006 - 11:48
door Longone
Voor mijn S40 1.8 model 2000 staat de "officiele" procedure met contactslot en dagteller zelfs op Vadis.
Nog even gekeken voor jouw auto, maar nee, helemaal niets over te vinden ...
Geplaatst: 17.03.2007 - 04:56
door drdre
JTB,hoe heb je het gedaan?
Geplaatst: 20.03.2007 - 22:14
door HenriV40
drdre schreef:JTB,hoe heb je het gedaan?
Hallo DrDre,
Ik heb het volgende gedaan (gevonden op dit forum):
- Contact uit, knopje om dagteller te resetten ingedrukthouden en contact aanzetten zonder de motor te starten (alle controllelampjes gaan branden).
- Zodra het servicelampje gaat knipperen (na plusminus 10 seconden) het dagtellerknopje loslaten.
- Daarna contact uitzetten.
- Et Voila, servicelampje blijft niet meer branden.
Vanzelfsprekend enkel doen wanneer je zeker bent dat je volvo geen servicebeurt nodig heeft
Suck6
Geplaatst: 20.03.2007 - 22:18
door drdre
Nou deze manier lukt ook niet bij me,gaat dit wel met mijne volvo s40 td uit '98?
grtz
Geplaatst: 24.03.2007 - 22:50
door buuntje
ik heb het bij nen v40 ph 2 zo gedaan:
-Contact uit
-Druk de resetknop voor de dagteller in en houdt deze ingedrukt
-Contact aan
-Het servicelampje begint met knipperen wanneer de reset-knop voor de dagteller 10 seconden is ingedrukt
-Laat de reset-knop voor de dagteller binnen 4 seconden los.
-klaar
Geplaatst: 24.03.2007 - 23:28
door drdre
Buuntje bedankt voor je reactie,maar ik heb een s40 phase 1 denk ik (1998) en die manier van jou werkt niet...
Geplaatst: 26.03.2007 - 19:55
door rickbrok
Bij mij brand het lampje waar jullie het over hebben ook (die oranje met dat groene driehoekje toch?) Hij gaat echter pas branden na een paar km. Vreemd, bij de garage hebben ze 'm aan de computer gehangen, maar die geeft geen storingen weer. Kan ik op bovenstaande manier het lampje zonder problemen resetten? Alvast bedankt!
Geplaatst: 29.03.2007 - 20:22
door Alex
Dat is het lampje van de lambda-sensor. De uitlaatgassen zijn bij jou niet in orde, of er gaan metingen verkeerd.
Het service-lampje is SERVICE in het oranje

Geplaatst: 31.10.2007 - 19:00
door thijsvanzwam
rickbrok,
heb je al ontdekt waar het aan lag?
die van mij doet het zelfde...
Geplaatst: 01.11.2007 - 22:21
door Spacelord
thijsvanzwam schreef:rickbrok,
heb je al ontdekt waar het aan lag?
die van mij doet het zelfde...
Het lampje van de lambda-sonde gaat branden als er iets mis is (geweest) met de uitlaatgassen. Deze sonde bevindt zich ergens aan de catalysator/roetfilter.
Bij mijn 850GLE durfde dit lampje aangaan als ik te lang moest starten.
Om te resetten moest ik dan wel naar de dealer, maar voor de rest was er niets mis. Ik wist wat de oorzaak was, dus voor de rest had ik er geen erg in. Als je niet weet wat de oorzaak is, zou ik toch verder op onderzoek gaan.