Pagina 1 van 1
Re: Martin Bril
Geplaatst: 09.09.2016 - 10:04
door wim de jong
off topic, dat wel, maar een feit is wel dat Volvo wel het minste aantal modellen heeft, dus weing keus. ( alleen 40, 60 en 90 zijn er)
Een beetje autofabrikant heeft toch wel keus uit minstens 5 of meer verschillende modellen.
de 40 is veel te klein voor een gezin met 2 of meer kinderen.
de 90 is voor vele te duur, dus als je de 60 niet zo geweldig vindt, ben je weg bij volvo.
dus daarom is het wel een behoorlijk gemis dat de 70 er niet meer is, is toch een hele aardige middenklasser.
Waar blijft de tijd dat je nog kon kiezen uit 5-6 modellen bij volvo? ( 30, 40, 50, 60, 70, en de 80)
Wel jammer hoor.
Ik ben bang dat ik (als de V60 weg gaat en er is niets anders) ook ik een ander merk heb als leswagen, iig geen V90 als leswagen.
Re: Martin Bril
Geplaatst: 09.09.2016 - 10:22
door diesel01
De nieuwe V60 zal wel iets gaan groeien waardoor hij qua binnenmaat tegen de oude V70 schuurt, het gat met de V90 zal dan kleiner zijn en wellicht voor ons ook dé auto worden..
2017 schijnt het jaar te worden van de 60 serie.
Re: Martin Bril
Geplaatst: 09.09.2016 - 11:24
door Hans oet Twent
We sullen gaan sien wat het ons allemaal gaat, kan, mag gaan brengen....... Zolang er maar 1800KG minimaal achter gehangen mag worden......
Re: modellengamma
Geplaatst: 09.09.2016 - 20:31
door V480-S60
Idd. Diesel geeft het al aan. De nieuwe 60 zal groeien, en daarmee de plaats in gaan nemen van de 70.
Re: modellengamma
Geplaatst: 09.09.2016 - 20:56
door OGA244
En n nw 40 wordt ook weer n maatje groter waardoor er n 20 serie onder gaat passen
Re: modellengamma
Geplaatst: 13.09.2016 - 14:47
door Summum
wim de jong schreef:
off topic, dat wel, maar een feit is wel dat Volvo wel het minste aantal modellen heeft, dus weing keus. ( alleen 40, 60 en 90 zijn er)
Een beetje autofabrikant heeft toch wel keus uit minstens 5 of meer verschillende modellen.
de 40 is veel te klein voor een gezin met 2 of meer kinderen.
de 90 is voor vele te duur, dus als je de 60 niet zo geweldig vindt, ben je weg bij volvo.
dus daarom is het wel een behoorlijk gemis dat de 70 er niet meer is, is toch een hele aardige middenklasser.
Waar blijft de tijd dat je nog kon kiezen uit 5-6 modellen bij volvo? ( 30, 40, 50, 60, 70, en de 80)
Wel jammer hoor.
Ik ben bang dat ik (als de V60 weg gaat en er is niets anders) ook ik een ander merk heb als leswagen, iig geen V90 als leswagen.
Volgens mij stel je de zaken iets te negatief voor. Op dit moment zijn er 3 getallenreeksen (40-60-90), waarvan de 60 en de 90 zowel als sedan als estate leverbaar zijn. Daarnaast is er de XC60, die toch echt een op zich zelfstaand model is, ondanks dat hij het getal 60 deelt met de S/V60. Datzelfde geldt feitelijk ook voor de XC90. Kortom, afhankelijk van het al dan niet meetellen van sedan/estate versies zijn er in feite 5-7 modellen om uit te kiezen. En dan laat ik de CC-varianten buiten beschouwing.
De tijd dat er volgens jou nog uit 5-6 modellen bij Volvo gekozen kon worden (30, 40, 50, 60, 70, en de 80) was eigenlijk niet anders. De 40 en 50 waren namelijk niets meer dan een sedan en estate van hetzelfde model. Datzelfde gold voor de S60 en V70N. Dus eigenlijk waren er toen maar 3 modellen.
Ik zie dus niet in welk opzicht de keuze op dit moment beperkter is.
In de toekomst zal het modellenaanbod alleen maar groter kunnen worden, als Volvo de doelstelling wil halen om 800.000 auto's per jaar te verkopen. Bekend is al dat er een XC40 aankomt en ook over een model onder de 40-serie (20-serie?) wordt gespeculeerd. En wordt er ook niet over een full electric model gesproken?
Dat neemt niet weg dat Volvo als kleinere autofabrikant nooit zo'n uitgebreid modellenaanbod zal krijgen als BMW/Mercedes/VAG. Waarbij je je ook kunt afvragen wat bij die merken een echt ander model is of alleen een carrosserievariant. Wat te denken van een 3-serie sedan, touring, GT, Gran coupe, 4-serie coupe/cabrio of X3/X4?