Distributie riem V70 uit 2010 gebroken: suggesties?
Geplaatst: 12.09.2016 - 22:31
Sinds vele jaren ben ik een heel tevreden Volvo V70 rijder. Eerst een Volvo uit 2006, mee gereden van 2009 - 2013 tot 489.000 op te teller daarna verkocht. Nu rijd ik mijn huidige V70 uit 2010 die ik sinds 2013 heb en waar nu 351.000 op de teller heb. Een heerlijke auto!
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk is helaas de multiriem gebroken die tussen de distributieriem / krukaspolie gekomen. Ondanks dat ik geen mechanisme geluid heb gehoord staat de motor niet meer ‘ op tijd’ en lijkt het lastig deze te repareren. Ontzettend zonde want de distributieriem zou bij de beurt over 5.000 km worden vervangen.
Het repareren lijkt een lastige en dure klus, daarom zie ik 2 opties
Ideeën graag mailen: otto.lagemaat@gmail.com
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk is helaas de multiriem gebroken die tussen de distributieriem / krukaspolie gekomen. Ondanks dat ik geen mechanisme geluid heb gehoord staat de motor niet meer ‘ op tijd’ en lijkt het lastig deze te repareren. Ontzettend zonde want de distributieriem zou bij de beurt over 5.000 km worden vervangen.
Het repareren lijkt een lastige en dure klus, daarom zie ik 2 opties
- 1. een reviesimotor kopen en die erin plaatsen: D5244T14. Vraag: Ken je in je omgeving iemand die zo’n revisiemotor heeft of heb je wellicht een goed adres?
2. de auto in de huidige staat verkopen.Vraag: Wie heeft interesse in mijn V70 uit 2010 te kopen? In zeer nette staat: 97-KZD-1 (V70 Momentum, Oyster Grey met Beige Leer, en navi, Handbak 6 versnelling) . Alle beurten gehad, deels bij de dealer, deels bij Volvo specialist Huijsmans auto in steenbergen.
Ideeën graag mailen: otto.lagemaat@gmail.com