Pagina 1 van 2
Naden portieren
Geplaatst: 13.09.2016 - 16:05
door HansEindhovenV70
Hoi,
Ik heb vandaag 2 stuks S90 bekeken. Leuke auto maar toch ook wel wat dingen die tegenvallen. Ik ben niet extreem groot maar met 1.87 zit je achter al tegen het dak...dat zal bij de V90 wel beter gaan worden. Verder vind ik de dorpel in het midden achter echt enorm, veel groter en breder dan bij de v70, Met 3 personen lijkt mij dit niet comfortabel zitten.
Verder viel het me ook bij deze auto's op hoe slordig deuren afgehangen zijn. Als je kijkt naar naden en bijvoorbeeld het doorlopen van de chromen strip onder de ramen zie je bijvoorbeeld zo 2 mm verschil in hoogte. Denk dat ze dat als marge hebben

Dit is bij andere Volvo's ook zo... als je erop let is het erg storend, gelukkig wel meestal eenvoudig zelf op te lossen. Zou dit nog steeds allemaal handmatig gebeuren in de fabriek?
Veel mensen vinden de achterkant in het echt mooier, ik juist lelelijker, moet erbij denken aan de achterkant van het laatste type Ford Scorpio...
Hans
Re: Naden portieren
Geplaatst: 13.09.2016 - 16:15
door caterham
Zowel de S90 als de V90 komen naar mijn beleving beter over in een donkere kleur. Bij de dealer was ik niet echt onder de indruk van de wagen. De V90 heb ik inmiddels in donkerblauw gezien. Deze staat binnen bij de importeur. Het heeft in ieder geval m'n interesse gewekt.
Re: Naden portieren
Geplaatst: 13.09.2016 - 21:18
door Volvo-Cees
Die bult in het midden was mij ook al opgevallen ja, voor een derde passagier niet echt comfortabel. Bij de introductie in Beesd zeiden dat dit kwam om dat hij ook als T8 leverbaar wordt, en die ruimte is dan nodig voor de accu's..
Qua hoofdruimte achter scheelt of de auto een schuif/kanteldak heeft.
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 08:43
door jvov60
HansEindhovenV70 schreef:
...
Verder viel het me ook bij deze auto's op hoe slordig deuren afgehangen zijn. Als je kijkt naar naden en bijvoorbeeld het doorlopen van de chromen strip onder de ramen zie je bijvoorbeeld zo 2 mm verschil in hoogte. Denk dat ze dat als marge hebben

Dit is bij andere Volvo's ook zo... als je erop let is het erg storend, gelukkig wel meestal eenvoudig zelf op te lossen. Zou dit nog steeds allemaal handmatig gebeuren in de fabriek?
...
Niet te geloven. Is dat nog steeds zo erg? En dan willen ze premium meedoen...
Oplossen bij de dealer is niet altijd mogelijk. Heb je een hele goede dealer voor nodig en soms zijn de strips scheef of te hoog geplakt en lukt afstellen niet.
Deuren afstellen is een drama. Heb ik met mijn V60 ondervonden.
Ik had interesse in een V90, maar die interesse is nu weer weg...
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 09:08
door BendW
Als ze met de premium wagens willen mee doen moeten ze letten op kleinste details en geen steken laten vallen op gebied van afwerking...Is zonde om zo een mooie wagen te maken en hem dan niet tot in de puntjes af te werken,in deze prijs klasse moet de afwerking gewoon top zijn...
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 11:40
door Walter
jvov60 schreef:
HansEindhovenV70 schreef:
...
Verder viel het me ook bij deze auto's op hoe slordig deuren afgehangen zijn. Als je kijkt naar naden en bijvoorbeeld het doorlopen van de chromen strip onder de ramen zie je bijvoorbeeld zo 2 mm verschil in hoogte. Denk dat ze dat als marge hebben

Dit is bij andere Volvo's ook zo... als je erop let is het erg storend, gelukkig wel meestal eenvoudig zelf op te lossen. Zou dit nog steeds allemaal handmatig gebeuren in de fabriek?
...
Niet te geloven. Is dat nog steeds zo erg? En dan willen ze premium meedoen...
Oplossen bij de dealer is niet altijd mogelijk. Heb je een hele goede dealer voor nodig en soms zijn de strips scheef of te hoog geplakt en lukt afstellen niet.
Deuren afstellen is een drama. Heb ik met mijn V60 ondervonden.
Ik had interesse in een V90, maar die interesse is nu weer weg...
Je citeert een bericht van september dat gaat over de eerste serie auto's. Eerlijker zou het zijn om zelf te gaan kijken bij de V90's die nu in de showroom staan.
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 12:06
door jvov60
Walter schreef:
jvov60 schreef:
HansEindhovenV70 schreef:
...
Verder viel het me ook bij deze auto's op hoe slordig deuren afgehangen zijn. Als je kijkt naar naden en bijvoorbeeld het doorlopen van de chromen strip onder de ramen zie je bijvoorbeeld zo 2 mm verschil in hoogte. Denk dat ze dat als marge hebben

Dit is bij andere Volvo's ook zo... als je erop let is het erg storend, gelukkig wel meestal eenvoudig zelf op te lossen. Zou dit nog steeds allemaal handmatig gebeuren in de fabriek?
...
Niet te geloven. Is dat nog steeds zo erg? En dan willen ze premium meedoen...
Oplossen bij de dealer is niet altijd mogelijk. Heb je een hele goede dealer voor nodig en soms zijn de strips scheef of te hoog geplakt en lukt afstellen niet.
Deuren afstellen is een drama. Heb ik met mijn V60 ondervonden.
Ik had interesse in een V90, maar die interesse is nu weer weg...
Je citeert een bericht van september dat gaat over de eerste serie auto's. Eerlijker zou het zijn om zelf te gaan kijken bij de V90's die nu in de showroom staan.
Juist bij de eerste auto's die de eerste kennismaking zijn van het publiek met de S90/V90 zou het ook perfect moeten zijn. Ik vind het geen excuus.
Ik denk even terug aan mijn eigen auto (zeker niet de eerste V60) waarbij de chromen randen soms een halve centimeter versprongen. Op een auto van €70k...
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 12:14
door BendW
Daar heb je gelijk in...dat het nu de eerste of de laatste is die word gemaakt,je moet krijgen waarvoor je betaald...
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 12:30
door diesel01
Tjee wie heeft hier de azijnfles rond gesproeid.
Het valt mij op de het altijd dezelfde mensen zijn die aan het bashen zijn ruil dat hok dan in en ga naar Audi/BMW/Mercedes met het dito forum.
De S/V90 die bij mijn dealer staan zijn perfect afgehangen en staan er super bij en de dealer is zeer meewerkend.
Vrijdag gaat chefwerkplaats met mijn XC60 uit 2009 aan de gang om er voor te zorgen dat de wervelklep problematiek tot het verleden behoord met een splitpen.
Hoezo niet willen meewerken.
Kwestie van hoe je jezelf opstelt, ik weet namelijk precies hoe mensen reageren wanneer ze roepen "en dat voor een auto van 70K"
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 13:18
door lint
De S/V90 modellen bij mijn dealer zien er prima uit met keurige portiernaden.
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 13:37
door BendW
lint schreef:
De S/V90 modellen bij mijn dealer zien er prima uit met keurige portiernaden.
Zo hoort het ook...

Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 13:56
door Walter
Ik gooi nergens een waardeoordeel op tafel, stel alleen vast dat ik vind dat je die nu geleverde V90's niet kan afrekenen op één of enkele auto's die niet netjes zijn. Zeker als gesteld wordt dat de interesse in een V90 weg is nadat iemand roept dat die een auto gezien heeft die niet goed was. Dat is zoeken naar een zwak excuus
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 14:31
door jvov60
diesel01 schreef:
Tjee wie heeft hier de azijnfles rond gesproeid.
Het valt mij op de het altijd dezelfde mensen zijn die aan het bashen zijn ruil dat hok dan in en ga naar Audi/BMW/Mercedes met het dito forum.
De S/V90 die bij mijn dealer staan zijn perfect afgehangen en staan er super bij en de dealer is zeer meewerkend.
Vrijdag gaat chefwerkplaats met mijn XC60 uit 2009 aan de gang om er voor te zorgen dat de wervelklep problematiek tot het verleden behoord met een splitpen.
Hoezo niet willen meewerken.
Kwestie van hoe je jezelf opstelt, ik weet namelijk precies hoe mensen reageren wanneer ze roepen "en dat voor een auto van 70K"
Tjee, wie kan er hier niet tegen kritiek...
Het zijn gewoon feiten. Heeft niks met een azijnfles te maken.
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 17:13
door valser
Zijn we zo langzamerhand niet een beetje ontzettend verwend met al dat streven naar perfectie. Perfectie slaat dood, in het algemeen. Waar zijn de tijden gebleven dat imperfectie deel uitmaakte van de charme van Franse auto's, en wellicht ook van Volvo's?
Het is toch een volstrekt luxe-product, zo'n auto, dat je er überhaupt in mag rijden.
Deurnaden, get a life denk ik dan. Als de chirurg de naden maar goed legt hè.
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 17:32
door diesel01
jvov60 schreef:
diesel01 schreef:
Tjee wie heeft hier de azijnfles rond gesproeid.
Het valt mij op de het altijd dezelfde mensen zijn die aan het bashen zijn ruil dat hok dan in en ga naar Audi/BMW/Mercedes met het dito forum.
De S/V90 die bij mijn dealer staan zijn perfect afgehangen en staan er super bij en de dealer is zeer meewerkend.
Vrijdag gaat chefwerkplaats met mijn XC60 uit 2009 aan de gang om er voor te zorgen dat de wervelklep problematiek tot het verleden behoord met een splitpen.
Hoezo niet willen meewerken.
Kwestie van hoe je jezelf opstelt, ik weet namelijk precies hoe mensen reageren wanneer ze roepen "en dat voor een auto van 70K"
Tjee, wie kan er hier niet tegen kritiek...
Het zijn gewoon feiten. Heeft niks met een azijnfles te maken.
Ik blijf bij mijn betoog dat je dan heel snel het hok moet inruilen tegen een 25% MB/Audi/BMW.
Ik zou zeggen kijk eens naar je eigen naad, die is ook vast niet heel florissant.

Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 18:07
door BendW
valser schreef:
Zijn we zo langzamerhand niet een beetje ontzettend verwend met al dat streven naar perfectie. Perfectie slaat dood, in het algemeen. Waar zijn de tijden gebleven dat imperfectie deel uitmaakte van de charme van Franse auto's, en wellicht ook van Volvo's?
Het is toch een volstrekt luxe-product, zo'n auto, dat je er überhaupt in mag rijden.
Deurnaden, get a life denk ik dan. Als de chirurg de naden maar goed legt hè.
Het is maar hoe je zelf in elkaar zit,ik wil.dat mijn zaken in orde zijn op alle gebied.Ook ben ik een auto fanaat en wil ik dat mijn wagens er piek fijn bij staan,daar ben ik trots op...Ik zou daar niet mee kunnen leven als mijn sier strips niet mooi aan sluiten of van hoogte verspringen en daar dagelijks moeten tegen aan kijken...
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 18:11
door BlackcurrantV70
Wat ik me dan afvraag is of mensen die zich dood ergeren aan een stripje of een naadje dat niet 100% zit, ze ook zo 100% eigen werk leveren, en als er iemand op hun werk dergelijke kritiek heeft, aanvaarden ze dat dan, of zijn die klagers dan ineens irritante mensen ?
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 18:31
door BendW
Dat is ook weer hoe jezelf in elkaar zit,als je er mee kan leven als je half werk levert,of als je niet met kritiek om kan,dat zijn allemaal persoonlijke zaken...Idereen is verschillend het is maar hoe je het zelf wil...Maar het is beter om naar je zelf te kijken dan je af te vragen hoe andere mensen zijn....Nu ik denk niet dat het gene wat jij je af vraagt iets aan de afwerking van de sier strips gaat veranderen...
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 18:54
door BlackcurrantV70
Oei, een beetje ontwijkend antwoord dit, ik had iets verwacht in de trend van " ja ik heb nog nooit een werk afgeleverd dat slechts 99% perfect was"
Re: Naden portieren
Geplaatst: 11.01.2017 - 19:15
door BendW
Nogmaals,je reactie brengt niks bij aan Hans zijn bevindingen en aanleiding van het openen van dit topic...