Pagina 1 van 2
Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 15.09.2016 - 20:59
door rpeeters
In 2009 kocht ik voor het eerste een volvo; ik had gekozen voor een XC60 drive.
Hier een overzicht van alle kwaliteitsproblemen met deze auto:
- op 1 jaar: stof onder ingebouwde kinderverhogers scheurde - vervangen onder garantie
- op 1,5 jaar: t-tec bekleding op de zitting van bestuurdersstoel begon breuken te krijgen - volgens volvo slechte serie en vervangen onder garantie
- op 3,5 jaar zelfde probleem met t-tec bekleding - garantietermijn is voorbij, direct contact met volvo geeft geen oplossing; kost 600€
- op 5 jaar melding CWS-system service vereist + driver alert system service bereikt - module voor afstandscontrole defekt; kost 1200€
- op 6,5 jaar wist de navigator elke start de instellingen (2d weergave, schaal, ...); niet laten herstellen
Extra onderdelen buiten standaard onderhoud - normaal gezien leeftijd en km (280000km)
- op 6 jaar koppeling vervangen - 1300€ (bij een gewone garagist, bij volvo 2400€)
- op 6,5 jaar motor luchtregelklem turbo defekt - volledig turbogedeelte moet vervangen worden, motor is afzonderlijk verkrijgbaar- 900€
- op 7 jaar airco defekt - nog niet hersteld
Als ik dit vergelijk met mijn vorige wagen (een mitsubishi outlander) zijn er toch redelijk veel kwaliteitsproblemen met volvo, waar volvo zelf zich blijkbaar niet aan stoort.
Wat is jullie ervaring op kwaliteitsvlak?
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 15.09.2016 - 21:50
door dbosker
ik begrijp je frustratie, maar het is geen mooie binnenkomer.
Je eerste post, zonder voor te stellen en dan gelijk de klaagzang (al dan niet terecht) afsteken op een forum van Volvo liefhebbers. Wat is het doel dezes vraag ik me dan af (behalve waarschijnlijk frustratie van je af te schrijven)?
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 09:46
door Hans oet Twent
rpeeters,
Tja........ Geluk koop je er niet bij. En ik heb nieuws voor je, bij welk willekeurig ander merk ook niet. Je wilt niet weten wat voor een ellende er bij de andere merken voor komt. Er gaat geen enkel merk vrij uit zonder enige klachten en dito extra kosten. Hoe vaak zie je geen Funkelnagel Neue Tesla achterop de afsleper staan? Auto's, vaak de stads autootjes, waar de simpele techniek in zit doen het nagenoeg altijd. Gratisch autorijden lukt niet.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 10:08
door JeroenSpock
Hans oet Twent schreef:Hoe vaak zie je geen Funkelnagel Neue Tesla achterop de afsleper staan?
Omdat de accu leeg is waarschijnlijk? Menselijk fout
Van de XC60, valt nog mee toch? Arico gaat een keer stuk, bekleding kan kapot door je broek of vaak in en utistappen, koppeling moet je maar net geluk mee hebben.
Dat elektronica dingetje ken ik niet, maar ook daar, alles kan kapot.
Ik zou zeggen vergelijk het eens met een 'premium' auto van 2009.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 11:14
door mga1600
Mijn zoon en schoonzus rijden in een bmw320d, dus een auto van een zgn. "Premium merk". Die auto is nu 240000 km oud, altijd bij de dealer in onderhoud geweest, ziet er nog als nieuw uit, maar er is alleen al het afgelopen halfjaar voor 5000 euro aan gerepareerd en nu zijn er weer grote (lees erg dure) problemen. De dealer zegt doodleuk: tsja....dat is ook wel een heel erg hoge Kilometerstand voor dit type auto, advies: niets meer aan doen en een andere kopen.......
I rest my case.....
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 11:52
door caterham
Wellicht een andere dealer zoeken of een specialist?
Zonder gekheid. Ik heb 3 BMW's gereden. Allemaal een jaren in bezit gehad. Kwam er een nieuwe, bleef de oude erbij. Al die BMW's zijn tot ongeveer 3 ton gebruikt en inderdaad ogen ze dan nog letterlijk als nieuw. Zo degelijk voelt een Volvo simpelweg niet.
Heb de nieuwe S90 gereden, de V90 heb ik in gezeten in Beesd en zo ook in een aantal 5 series nu ik zonder auto zit. Vormgeving en imago kun je over twisten, maar kwa degelijkheid voelt het uitloopmodel van de 5 nogsteeds zoveel beter dan een gloednieuwe V90. Als je je bedenkt dat ook die wagens nu geleverd worden in uitvoeringen tot wel 100.000 euro vind ik sommige punten eigenlijk niet kunnen.
BMW betere kwaliteit dan een Volvo? Gevoelsmatig wel. Mooi is ook dat je voor 700 euro de eerste 100.000 km aan onderhoud kunt inkopen en voor 200 euro je garantie uitbreidt tot 5 jaar. Dat geeft vertrouwen.
Alle auto's kunnen verder stuk. Ik heb pech gehad met een V70 die ze pas hebben moeten innemen. Diezelfde problemen hoor je overal.
Koppeling is overigens gewoon een normaal slijtage onderdeel. Daar kun je je wagen niet op afrekenen. Hooguit jezelf als dat te snel slijt. Ik hoor nog weleens mensen wegrijden waarvan ik denk dat ze beter af zijn met een automaat.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 12:39
door diesel01
caterham schreef:
Koppeling is overigens gewoon een normaal slijtage onderdeel. Daar kun je je wagen niet op afrekenen. Hooguit jezelf als dat te snel slijt. Ik hoor nog weleens mensen wegrijden waarvan ik denk dat ze beter af zijn met een automaat.
Sterker nog dergelijke auto's moeten uitsluitend met automaat gereden worden..
Ik zie mensen in lease gebakjes poken alsof er geen morgen is, ben zeer content met mijn 2e GT en nee ik ben nog geen 40.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 12:47
door V70/2.4D/2003
Ik lees niets bijzonders. De genoemde bekleding is niet de beste, dat is (algemeen) bekend en netjes onder garantie opgelost, ergo: niet zeuren en de volgende keer leer nemen.
En al het andere? Reguliere zaken waar ik ook niet van onder de indruk geraak. Met daarbij de opmerking dat de koppeling een slijtagedeel is en, al naar gelang van de kwaliteit waarmee de bestuurder die weet te bedienen, ooit eens af zal zijn. Sommigen lukt dat binnen een ton, anderen rijden er vrolijk een half miljoen kilometers mee zonder problemen.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 13:32
door OGA244
Neem dan het altijd zo bejubelde VAG eens, 1.2 TSi, 1.4TSi, hebben vrijwel allemaal distributiekettingproblemen, 1.8 en 2.0 TFSi motoren hebben allemaal last van excessief olieverbruik, alle soorten DSG bakken gaan regelmatig stuk.
Bij BMW E46 series de achterassen die losscheuren van de carosserie...
Het valt wel mee bij Volvo
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 14:33
door gose91
Welkom op het forum, meneer Peeters!
Welke uitvoering is het? Fijne motor? Fotootje misschien?
Dat je zo weinig storingen hebt in zeven jaar en toch klagen.
Als een auto een stilstaande installatie in een hoek van een gebouw was geweest, had het misschien nog veel geweest.
Helaas is een Volvo ook een complex automobiel aan het worden, dus als er iets stuk gaat kost het gelijk wat.
Volgende keer een twintig jaar auto achtklepper kopen, dan kan je hem elke keer voor een habbekrats weer oplappen.
Goedemiddag!
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 14:51
door Tsjemp
Jammer dat het forum geen "like" knop heeft.

Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 17:02
door BlackSapphire
Het is altijd balen dat je auto niet helemaal het onverwoestbare product is wat je had gedacht. Je ziet, ik leef met je mee.
Anderzijds: zo op het forum binnenkomen om je ga te spuien werkt op mij niet zo plezierig.
Ik heb eens Passat gereden en de distributieriem knapte na 80000 km. Vele eurootjes moeten pinnen toen. 't Kan verkeren. Zelfs met een Volvo.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 16.09.2016 - 21:14
door Msuidgeest
Kunnen we over gaan tot de orde van de dag?

Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 19.09.2016 - 09:44
door Hans oet Twent
caterham schreef:BMW betere kwaliteit dan een Volvo? Gevoelsmatig wel.
Nou ik denk wel dat je hier een punt hebt. BMW is wel echte een Fahrers auto. Qua materiaal gebruik is het wel net ff wat beter, professioneler, heeft net allemaal iets meer body. En toch als ik de 'echte' BMW rijder spreek, dan geeft hij ook aan dat de kwaliteit van nu niet meer kan tippen aan de kwaliteit van jaren geleden. Ook bij het merk uit Bayern wordt het anders.
Net als bij de productie van papier... gewoon een paar gram minder aan vezels erin stoppen en niemand die het merkt.... En zo gaat het overal.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 19.09.2016 - 10:26
door NielsPHEV
vroeger was alles beter, zegt men
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 19.09.2016 - 10:27
door Msuidgeest
Hou maar op. TS is hier sinds het plaatsen van zijn bericht niet meer geweest ...
Komt soms vaker voor.
BMW beter dan Volvo? Ik rij pas een klein jaar BMW en dat is voorlopig geen vergelijk na 5 Volvo's in 17 jaar tijd. Ben er wel blij mee en (afkloppen) de kosten vallen nog mee.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 19.09.2016 - 10:31
door dbosker
dbosker schreef:
ik begrijp je frustratie, maar het is geen mooie binnenkomer.
Je eerste post, zonder voor te stellen en dan gelijk de klaagzang (al dan niet terecht) afsteken op een forum van Volvo liefhebbers. Wat is het doel dezes vraag ik me dan af (behalve waarschijnlijk frustratie van je af te schrijven)?
dus ...... frustratie over de schutting gooien en weg wezen blijkbaar.
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 19.09.2016 - 10:41
door NielsPHEV
forum therapie
Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 19.09.2016 - 10:48
door caterham
Hans oet Twent schreef:Net als bij de productie van papier... gewoon een paar gram minder aan vezels erin stoppen en niemand die het merkt.... En zo gaat het overal.
80 grams papier is 80 grams papier. Daar valt weinig aan te sjoemelen.

Re: Volvo = kwaliteit?
Geplaatst: 19.09.2016 - 12:12
door ex-Mooseman
Los van het feit dat de TS zich hier niet uitgebreid heeft voorgesteld, en meteen maar zijn gal spuugt, kan ik me toch ook aansluiten bij de klachten over de ondermaatse T-Tec-bekleding.
Ik heb die als optie gekozen, destijds. Na een kleine twee jaar, en om en bij de 70k, is de rugleuning (onder garantie) vervangen geweest. Een jaar later was de bekleding van de zijkant van de zitting helemaal gekraakt. Ook vervangen, maar met factuur. En nu is het opnieuw de bolster van de rugleuning, waar de bovenlaag een scheur van meer dan 10 cm vertoont (bijna 140.000 kilometer). Opnieuw geen garantie meer mogelijk.
1) ofwel moet de dealer dit direct afraden, als men weet dat die T-Tec bagger is.
2) ofwel moet Volvo maar de gevolgen dragen voor de ondermaatse kwaliteit die men levert.
Je kan nu komen aandraven en zeggen dat ik niet de pauper moest uithangen, en meteen maar leder moest gekozen hebben. Misschien wel waar, maar totaal naast de kwestie : een zetelbekleding (leder, stof, kunstleder, T-Tec,...) mag niet kapot gaan na amper 70.000 km, en zou het toch een groot stuk van een normaal auto-leven moeten kunnen uitzingen.
Een stoel dient om in te gaan zitten, niet om naar te kijken.
Reactie van de garage: je moet dat wel verzorgen. Leder moet gevoed worden.
Los van het feit dat mijn auto's tot in de puntjes verzorgd worden, en het interieur een volledige verzorging (inclusief dressing/voeding van alle plastics en andere gladde oppervlaktes) : T-Tec is nog altijd kunststof, dacht ik.