Pagina 1 van 1

V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 15.09.2016 - 23:50
door rstoel
Ha allemaal,

Hopelijk ben ik binnenkort ook een Volvo-rijder en wil ik daarna nooit meer wat anders. Maar daarover toch een vraag. Bij mijn onderhoudsgarage besprak ik dat ik een V50 1.6 D2 zou willen, waarna hij een beetje moeilijk keek en over de turbo begon. Nu heb ik her en der gelezen dat die kuren kan geven, maar dat een motorupdate ergens in 2009 verbetering heeft gebracht. Kennen jullie deze verhalen en kan ik betrekkelijk veilig een V50 1.6 D2 uit 08-2010 aanschaffen?

Alvast dank voor het meedenken!

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 16.09.2016 - 08:12
door Apox
elk mechanisch onderdeel kan falen...
Maar die zijn redelijk veilig om te kopen als hij een correct onderhoud historiek heeft.
Geef anders eens km-stand enz
Misschien in garage historiek vragen?

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 16.09.2016 - 09:10
door rstoel
Hij staat nu op ongeveer 180.000
De onderhoudshistorie ga ik inderdaad opvragen!

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 16.09.2016 - 09:28
door Longone
Dealeronderhoud zegt helemaal niets als de berijder de auto afgeragd heeft.

Mijn eigen V40 D2 uit 2012 gaat er tussen de 175-200k uit omdat er dan vaak van die neuzeldingen aankomen en daar heb ik geen zin in.

Da's ook de reden dat leasemaatschappijen de auto's met die kilometerstanden terughalen.

Als je hem toch wilt kopen zou ik in ieder geval de officiele Volvo inspectie van 99 Euro (of zo) aanraden ...

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 16.09.2016 - 12:43
door Apox
zegt idd niks over de chauffeur. Maar dan weet je wel of hij roetfilter heeft gehad op 120.000km. Dat de onderhouden zijn gerespecteerd (slugde vorming) en dat hij onderhoud 180.000km heeft gehad met eolys en brandstoffilter

Als je een volledige historiek krijgt; weet je ook alle onderdelen die vervangen zijn geweest.
Officiele inspectie is idd aan te raden. Dan wordt deze historiek ook bekeken.

Vraag dan de foutcodes; verschildrukgrafiek en batterijtest met pico.(dan heb je meteen alternator, starter en batterijtest bij handen.)
Dat zou ik doen. waarschijnlijk is da niet gratis, mensen zullen ook moeten eten he...

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 17.09.2016 - 00:08
door Red-Dragon
Apox schreef: zegt idd niks over de chauffeur. Maar dan weet je wel of hij roetfilter heeft gehad op 120.000km. Dat de onderhouden zijn gerespecteerd (slugde vorming) en dat hij onderhoud 180.000km heeft gehad met eolys en brandstoffilter
Ware het niet dat een D2 geen vervangingsinterval voor het roetfilter meer heeft, en dat er ook geen eolys reservoir meer aanwezig is...

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 17.09.2016 - 18:44
door Apox
heb het is opgezocht en de D2 was wel al in 2010 beschikbaar. Dacht dat het vanaf 2011 was.
thx om te melden...

Schrap roetfilter en eolys, de rest blijft hetzelfde.

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 19.09.2016 - 15:55
door rstoel
Thanks mensen! Ben overstag gegaan en heb 'm aangeschaft voor een mooie prijs. Onderhoudhistoriek zag er goed uit, dus ik hoop op veilige en fijne kilometers met de D2!

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 19.09.2016 - 22:27
door SunMaster
Veel plezier met de Volvo. Moet goed komen. Zelf rij ik sinds kort ook een V50 en bevalt mij prima.

Groeten,
Jaap

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 24.09.2016 - 20:24
door BjornVrijburg
Hier ook een D2, gekocht in december 2015 met 196k op de teller. Nu 223k en hij rijdt nog als een zonnetje. Olie volledig vervangen, vier nieuwe banden eronder en twee riemschijven verder, maar verder nog steeds heel erg tevreden.
Veel rijplezier in jouw V50

Re: V50 D2 uit 2010

Geplaatst: 02.10.2016 - 13:05
door BjornVrijburg
Komen er nog foto's van je bolide?