Pagina 1 van 2

Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 12:32
door Whatever
Vraag over de verlichting van mijn V50-T5 (2009). Hier zijn meerdere Topic's over maar ik kan mijn specifieke niet vinden.

Als ik 's avonds op een onverlichte 4-baans weg rij moet ik snelheid verminderen omdat mijn V50 niet ver genoeg "vooruit kijkt". Ik moet van 130 km/uur terug naar 100 - 110 km/uur. Alleen met groot licht heb ik geen probleem (tegenligger wel). Ik heb Osram H7-55W lampen. Ze staan maximaal naar boven ingesteld.

Nu is het niet zo gek om je snelheid in het donker aan te passen maar met mijn vorige Astra had ik dit probleem niet.

Is dit een V50 kwestie of moet ik naar de oogarts?

Heeft iemand een idee? Zijn er betere H7 lampen? Kan de dealer iets doen?

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 12:43
door Apox
laat de lichten eens regelen en kijk welke lichtsterkte hij aangeeft.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 12:55
door diesel01
Lenzen reinigen, zicht gaat dan stukken verbeteren.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... gen&page=6
Hier zie je de vervuiling die op mijn xenonlenzen zat van de XC.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... n;reinigen

De laatste link is een how to de lampen gedemonteerd kunnen worden bij een C30 maar dat schijnt niet te verschillen met een V50.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 14:48
door Luuk87
Het helpt wel wat om de lenzen schoon te maken inderdaad. Enige echte oplossing voor aanzienlijk meer licht is xenon inbouwen :)

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 14:53
door Kurt1975
Ikzelf heb destijds ook vastgesteld dat de standaard halogeen verlichting in de S40 (2004) weinig opbrengst had (ik kwam uit een S40 van 1999). Vandaar dat ik in de opvolger (V50 in 2006) voor xenon gekozen heb (en nu nog steeds in beide auto's).
De C30/S40/V50/C70 heeft lenzen voor zowel xenon als halogeen.
Mijn ervaring is dat lenzen, in combinatie met halogeen meestal tegenvalt.
Vanaf de vernieuwde 60 serie (te beginnen met de XC60 in 2009) zitten bij halogeen geen lenzen meer bij Volvo. Misschien owv de beperkte lichtopbrengst?
Zoals diesel01 al meegeeft, lenzen reinigen kan al veel verbeteren.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 15:17
door V50 D5
In mijn vorige V50 had ik ook xenon maar twee weken geleden een V50 met halogeen gekocht.
Licht viel me erg tegen en heb er dus Led verlichting in gezet.
Ben er zeer tevreden over.
Ik heb daarom ook een klant review geschreven http://www.hilox.eu/blog/h7-led-dimlich ... antreview/

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 17:38
door Fredhead
Ik vond de lichtopbrengst destijds ook tegenvallen.
Lenzen reinigen en eventueel een setje betere lampen plaatsen zodat het zicht wat beter wordt.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 18:15
door vvmark
V50 D5 schreef: In mijn vorige V50 had ik ook xenon maar twee weken geleden een V50 met halogeen gekocht.
Licht viel me erg tegen en heb er dus Led verlichting in gezet.
Ben er zeer tevreden over.
Ik heb daarom ook een klant review geschreven http://www.hilox.eu/blog/h7-led-dimlich ... antreview/

Ziet er goed uit. Mooi helder licht.
bij xenon hoor je af en toe nog wel es problemen met ruitenwissermotoren en andere electronische problemen. Dit komt dacht ik door de spanningspiek nij het starten van de auto?

Zo te zien werkt ledlamp op dezelfde manier als de gewone halogeenlamp ?
Waarmee je bovengenoemde problemen gok ik niet hebt?

Klopt dit?

Was je je bij jouw auto de canbus modules ook nodig of werkte de verlichting al zonder de canbus modules?

Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met led dimlicht in de v50 ?

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 30.09.2016 - 18:35
door MartijnAbel
vvmark schreef:
V50 D5 schreef: In mijn vorige V50 had ik ook xenon maar twee weken geleden een V50 met halogeen gekocht.
Licht viel me erg tegen en heb er dus Led verlichting in gezet.
Ben er zeer tevreden over.
Ik heb daarom ook een klant review geschreven http://www.hilox.eu/blog/h7-led-dimlich ... antreview/

Ziet er goed uit. Mooi helder licht.
bij xenon hoor je af en toe nog wel es problemen met ruitenwissermotoren en andere electronische problemen. Dit komt dacht ik door de spanningspiek nij het starten van de auto?

Zo te zien werkt ledlamp op dezelfde manier als de gewone halogeenlamp ?
Waarmee je bovengenoemde problemen gok ik niet hebt?

Klopt dit?

Was je je bij jouw auto de canbus modules ook nodig of werkte de verlichting al zonder de canbus modules?

Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met led dimlicht in de v50 ?
Het probleem met de halogeenverlichting in de V50/S40 is dat de projectoren afbladderen aan de binnenkant. Heb inmiddels meerdere door de handen gehad. Allemaal hetzelfde probleem. Ik heb uiteindelijk gekozen boor xenon met een aparte massadraad naar de accu en het uit laten schakelen van de DRL bij de dealer. Dan zouden de problemen met WMM en CEM niet naar voren moeten komen.

Als je gaat kiezen voor xenon, kies dan voor een kit die je ombouw naar D2S meteen regelt. Dus andere projectoren, heldere lenzen etc. Dan heb je het beste beeld.
Zal deze week even een foto maken van het lichtbeeld van de xenon. Mijn setje komt van retrofitlab.com

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 01.10.2016 - 11:07
door Whatever
Bedankt voor jullie adviezen / genoemde links en waarschuwingen. Met zulke aanknopingspunten kom ik zeker verder.

Ik ga beginnen met de simpelste en goedkoopste tip; het reinigen van de lenzen. Ik ga er ook nieuwe H7 lampen inzetten.

Als dat onvoldoende effect heeft komt Xenon of LED verlichting aan de beurt.

Met groet,
Arjen.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 01.10.2016 - 16:51
door MartijnAbel
Whatever schreef: Bedankt voor jullie adviezen / genoemde links en waarschuwingen. Met zulke aanknopingspunten kom ik zeker verder.

Ik ga beginnen met de simpelste en goedkoopste tip; het reinigen van de lenzen. Ik ga er ook nieuwe H7 lampen inzetten.

Als dat onvoldoende effect heeft komt Xenon of LED verlichting aan de beurt.

Met groet,
Arjen.
Tip van flip, demonteer je projectoren. Kun je er vele malen beter bij. Hou er rekening mee dat de minst niet bijster groot gaat zijn. Zie je bij demontage meteen al dat de chromen coating verbrand is in de reflectorenz dan heeft schoonmaken van de lenzen sowieso bijster weinig zin(spreek uit ervaring).
Ik zou dan, in geval van bovenstaand, kiezen voor een goede andere oplossing.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 03.10.2016 - 11:50
door V50 D5
vvmark schreef:
V50 D5 schreef: In mijn vorige V50 had ik ook xenon maar twee weken geleden een V50 met halogeen gekocht.
Licht viel me erg tegen en heb er dus Led verlichting in gezet.
Ben er zeer tevreden over.
Ik heb daarom ook een klant review geschreven http://www.hilox.eu/blog/h7-led-dimlich ... antreview/

Ziet er goed uit. Mooi helder licht.
bij xenon hoor je af en toe nog wel es problemen met ruitenwissermotoren en andere electronische problemen. Dit komt dacht ik door de spanningspiek nij het starten van de auto?

Zo te zien werkt ledlamp op dezelfde manier als de gewone halogeenlamp ?
Waarmee je bovengenoemde problemen gok ik niet hebt?

Klopt dit?

Was je je bij jouw auto de canbus modules ook nodig of werkte de verlichting al zonder de canbus modules?

Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met led dimlicht in de v50 ?
Klopt, deze problemen wilde ik ook niet.
Ik heb wel canbus kabels nodig, waarbij je aan moet geven dat ze voor een v50 zijn omdat je daar speciale voor nodig heb.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 03.10.2016 - 12:32
door JTC30
V50 D5 schreef: In mijn vorige V50 had ik ook xenon maar twee weken geleden een V50 met halogeen gekocht.
Licht viel me erg tegen en heb er dus Led verlichting in gezet.
Ben er zeer tevreden over.
Ik heb daarom ook een klant review geschreven http://www.hilox.eu/blog/h7-led-dimlich ... antreview/
Wat mij opvalt is dat er op de foto met die geparkeerde auto's rechts, er links nogal wat strooilicht op de muur zit.. dat lijkt er met halogeen niet te zijn.. dan lijkt het me ook dat tegenliggers er last van hebben..
Of kun je dit weerleggen? :) Dat het met halogeen ook zo is of zo..

Xenon heb ik geen trek in qua spanningspieken..

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 03.10.2016 - 13:20
door Hilox
JTC30 schreef:
V50 D5 schreef: In mijn vorige V50 had ik ook xenon maar twee weken geleden een V50 met halogeen gekocht.
Licht viel me erg tegen en heb er dus Led verlichting in gezet.
Ben er zeer tevreden over.
Ik heb daarom ook een klant review geschreven http://www.hilox.eu/blog/h7-led-dimlich ... antreview/
Wat mij opvalt is dat er op de foto met die geparkeerde auto's rechts, er links nogal wat strooilicht op de muur zit.. dat lijkt er met halogeen niet te zijn.. dan lijkt het me ook dat tegenliggers er last van hebben..
Of kun je dit weerleggen? :) Dat het met halogeen ook zo is of zo..

Xenon heb ik geen trek in qua spanningspieken..
Beste forumleden, dank voor het interesse in onze producten, hier zijn we erg blij mee!

Ik lees dat er nogal wat fabeltjes de wereld in worden geholpen betreft LED en xenon. Helaas wordt er behoorlijk wat slechte informatie gegeven over deze producten en hierdoor worden veel mensen verkeerd geinformeerd en op het verkeerde been gezet. Mijn tip, Laat je goed informeren door een specialist en geloof niet alles wat er op fora wordt verkondigd, vooral niet als het verouderder informatie betreft uit het jaar 2004.

- Piekspanning xenon: Dit is deels waar, met name de goedkopere sets die niet geschikt zijn voor CAN-bus en/of van slechte kwaliteit zijn, hierop word ook geen E-keur gegeven. Op de ballasten die wij leveren (met E13 E-keur) is er geen gevaar voor schade aan de auto door piekspanningen. Deze zijn namelijk voorzien van Anti-electromagnetic interference S95/54/EC en Reverse polarity protection, wat inhoud dat deze ballast op alle voertuigen zonder gevaren functioneert, ook op hybride’s en voertuigen met PWM en start-stop-systeem.

- Strooilicht/ lichtbeeld LED en xenon: Als je een lamp gaat vervangen, zorg dan dat je een lamp neemt waarbij de fitting en het brandpunt van de lamp identiek is aan de lamp die je gaat vervangen. Doordat we bij al onze producten voor o.a. dimlicht de originele lamp als uitgangspunt hebben genomen zijn zowel de fitting als het brandpunt altijd hetzelfde als de originele lamp. Wat resulteert in een lichtbeeld dat hetzelfde is als met de halogeenlamp. Uiteraard speelt de kwaliteit van de koplamp ook een rol bij het hebben van een correct lichtbeeld. Heb je met de standaard lamp al een dramatische lichtbeeld, dan gaat dit met een led of xenonkit niet beter worden, je gaat wel een hogere lichtopbrengst krijgen.

Leuk weetje: Uit recent Amerikaans onderzoek is gebleken dat er vele fabrikanten zijn die tot de dag van vandaag bijzonder slechte kwaliteit koplampen produceren, de koplampen zullen over het algemeen geen strooilicht hebben maar wel een slechte lichtopbrengst, dit kun je dan weer oplossen door een sterkere lichtbron als LED of xenon te plaatsen. Linkje naar onderzoek http://www.iihs.org/iihs/news/desktopne ... mprovement


Je kunt er voor kiezen om de complete koplamp te vervangen voor een af-fabriek xenon koplamp of retrofit lens. Dit zijn prima oplossingen echter een prijzige en arbeidsintensieve aangelegenheid.

Wanneer zou je voor deze opties kiezen?

1. Je koplamp is versleten/ afgebladderd en geeft weinig licht.
2. Je hebt poen genoeg.
3. Je vindt het mooier en je hebt het geld er voor over.

Mocht je nog meer informatie willen hebben, stuur me gerust even een PM

Dank
Team Hilox

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 03.10.2016 - 14:11
door Luuk87
Hilox schreef:
JTC30 schreef:
V50 D5 schreef: In mijn vorige V50 had ik ook xenon maar twee weken geleden een V50 met halogeen gekocht.
Licht viel me erg tegen en heb er dus Led verlichting in gezet.
Ben er zeer tevreden over.
Ik heb daarom ook een klant review geschreven http://www.hilox.eu/blog/h7-led-dimlich ... antreview/
Wat mij opvalt is dat er op de foto met die geparkeerde auto's rechts, er links nogal wat strooilicht op de muur zit.. dat lijkt er met halogeen niet te zijn.. dan lijkt het me ook dat tegenliggers er last van hebben..
Of kun je dit weerleggen? :) Dat het met halogeen ook zo is of zo..

Xenon heb ik geen trek in qua spanningspieken..
Beste forumleden, dank voor het interesse in onze producten, hier zijn we erg blij mee!

Ik lees dat er nogal wat fabeltjes de wereld in worden geholpen betreft LED en xenon. Helaas wordt er behoorlijk wat slechte informatie gegeven over deze producten en hierdoor worden veel mensen verkeerd geinformeerd en op het verkeerde been gezet. Mijn tip, Laat je goed informeren door een specialist en geloof niet alles wat er op fora wordt verkondigd, vooral niet als het verouderder informatie betreft uit het jaar 2004.

- Piekspanning xenon: Dit is deels waar, met name de goedkopere sets die niet geschikt zijn voor CAN-bus en/of van slechte kwaliteit zijn, hierop word ook geen E-keur gegeven. Op de ballasten die wij leveren (met E13 E-keur) is er geen gevaar voor schade aan de auto door piekspanningen. Deze zijn namelijk voorzien van Anti-electromagnetic interference S95/54/EC en Reverse polarity protection, wat inhoud dat deze ballast op alle voertuigen zonder gevaren functioneert, ook op hybride’s en voertuigen met PWM en start-stop-systeem.

- Strooilicht/ lichtbeeld LED en xenon: Als je een lamp gaat vervangen, zorg dan dat je een lamp neemt waarbij de fitting en het brandpunt van de lamp identiek is aan de lamp die je gaat vervangen. Doordat we bij al onze producten voor o.a. dimlicht de originele lamp als uitgangspunt hebben genomen zijn zowel de fitting als het brandpunt altijd hetzelfde als de originele lamp. Wat resulteert in een lichtbeeld dat hetzelfde is als met de halogeenlamp. Uiteraard speelt de kwaliteit van de koplamp ook een rol bij het hebben van een correct lichtbeeld. Heb je met de standaard lamp al een dramatische lichtbeeld, dan gaat dit met een led of xenonkit niet beter worden, je gaat wel een hogere lichtopbrengst krijgen.

Leuk weetje: Uit recent Amerikaans onderzoek is gebleken dat er vele fabrikanten zijn die tot de dag van vandaag bijzonder slechte kwaliteit koplampen produceren, de koplampen zullen over het algemeen geen strooilicht hebben maar wel een slechte lichtopbrengst, dit kun je dan weer oplossen door een sterkere lichtbron als LED of xenon te plaatsen. Linkje naar onderzoek http://www.iihs.org/iihs/news/desktopne ... mprovement


Je kunt er voor kiezen om de complete koplamp te vervangen voor een af-fabriek xenon koplamp of retrofit lens. Dit zijn prima oplossingen echter een prijzige en arbeidsintensieve aangelegenheid.

Wanneer zou je voor deze opties kiezen?

1. Je koplamp is versleten/ afgebladderd en geeft weinig licht.
2. Je hebt poen genoeg.
3. Je vindt het mooier en je hebt het geld er voor over.

Mocht je nog meer informatie willen hebben, stuur me gerust even een PM

Dank
Team Hilox
Een probleem met LED blijft veelal wel dat het een "oppervlak" aan licht heeft, en niet echt 1 goed te focussen brandpunt, of is dat bij de recentere sets beter? Het strooilicht dat (zeker de eerste) LED sets hebben komt daar vandaan.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 03.10.2016 - 14:47
door Hilox
Een probleem met LED blijft veelal wel dat het een "oppervlak" aan licht heeft, en niet echt 1 goed te focussen brandpunt, of is dat bij de recentere sets beter? Het strooilicht dat (zeker de eerste) LED sets hebben komt daar vandaan.
We maken zelf gebruik van de Philips Lumiled Z ES chips, deze led chips zijn met name ontwikkeld voor de automotive industrie en hebben een stralingshoek van 180 graden. Doordat deze Lumiled chips aan weerszijde van de body zijn geplaatst schijnt het licht dus in 360 graden in je koplamp. Dit is dus niet de temperatuur van de Led's ;-)

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 03.10.2016 - 22:23
door MartijnAbel
Hilox schreef:
JTC30 schreef:
V50 D5 schreef: In mijn vorige V50 had ik ook xenon maar twee weken geleden een V50 met halogeen gekocht.
Licht viel me erg tegen en heb er dus Led verlichting in gezet.
Ben er zeer tevreden over.
Ik heb daarom ook een klant review geschreven http://www.hilox.eu/blog/h7-led-dimlich ... antreview/
Wat mij opvalt is dat er op de foto met die geparkeerde auto's rechts, er links nogal wat strooilicht op de muur zit.. dat lijkt er met halogeen niet te zijn.. dan lijkt het me ook dat tegenliggers er last van hebben..
Of kun je dit weerleggen? :) Dat het met halogeen ook zo is of zo..

Xenon heb ik geen trek in qua spanningspieken..
Beste forumleden, dank voor het interesse in onze producten, hier zijn we erg blij mee!

Ik lees dat er nogal wat fabeltjes de wereld in worden geholpen betreft LED en xenon. Helaas wordt er behoorlijk wat slechte informatie gegeven over deze producten en hierdoor worden veel mensen verkeerd geinformeerd en op het verkeerde been gezet. Mijn tip, Laat je goed informeren door een specialist en geloof niet alles wat er op fora wordt verkondigd, vooral niet als het verouderder informatie betreft uit het jaar 2004.

- Piekspanning xenon: Dit is deels waar, met name de goedkopere sets die niet geschikt zijn voor CAN-bus en/of van slechte kwaliteit zijn, hierop word ook geen E-keur gegeven. Op de ballasten die wij leveren (met E13 E-keur) is er geen gevaar voor schade aan de auto door piekspanningen. Deze zijn namelijk voorzien van Anti-electromagnetic interference S95/54/EC en Reverse polarity protection, wat inhoud dat deze ballast op alle voertuigen zonder gevaren functioneert, ook op hybride’s en voertuigen met PWM en start-stop-systeem.

- Strooilicht/ lichtbeeld LED en xenon: Als je een lamp gaat vervangen, zorg dan dat je een lamp neemt waarbij de fitting en het brandpunt van de lamp identiek is aan de lamp die je gaat vervangen. Doordat we bij al onze producten voor o.a. dimlicht de originele lamp als uitgangspunt hebben genomen zijn zowel de fitting als het brandpunt altijd hetzelfde als de originele lamp. Wat resulteert in een lichtbeeld dat hetzelfde is als met de halogeenlamp. Uiteraard speelt de kwaliteit van de koplamp ook een rol bij het hebben van een correct lichtbeeld. Heb je met de standaard lamp al een dramatische lichtbeeld, dan gaat dit met een led of xenonkit niet beter worden, je gaat wel een hogere lichtopbrengst krijgen.

Leuk weetje: Uit recent Amerikaans onderzoek is gebleken dat er vele fabrikanten zijn die tot de dag van vandaag bijzonder slechte kwaliteit koplampen produceren, de koplampen zullen over het algemeen geen strooilicht hebben maar wel een slechte lichtopbrengst, dit kun je dan weer oplossen door een sterkere lichtbron als LED of xenon te plaatsen. Linkje naar onderzoek http://www.iihs.org/iihs/news/desktopne ... mprovement


Je kunt er voor kiezen om de complete koplamp te vervangen voor een af-fabriek xenon koplamp of retrofit lens. Dit zijn prima oplossingen echter een prijzige en arbeidsintensieve aangelegenheid.

Wanneer zou je voor deze opties kiezen?

1. Je koplamp is versleten/ afgebladderd en geeft weinig licht.
2. Je hebt poen genoeg.
3. Je vindt het mooier en je hebt het geld er voor over.

Mocht je nog meer informatie willen hebben, stuur me gerust even een PM

Dank
Team Hilox
Hallo Hilox,

Aangeven dat jullie xenonset geen schade aan de auto toe kan brengen is natuurlijk super, maar lees je voor de gein eens in m.b.t. de electronica van de V50/S40/C30 vanaf 2004 met standaard ingebouwde halogeen.
Elke, werkelijk elke xenonset brengt schade aan aan de auto als men niet kiest voor de nodige maatregelen. Ongeacht jullie keuringen en voorkomende maatregelen.
Bij deze auto's zit namelijk de Wiper Motor Module en de CEM aangesloten op dezelfde massa als de verlichting. Deze onderdelen krijgen dus ook te maken met reststroom en piekspanning van de ballasten.
Schakel je dus niet de DRL uit, pak je geen aparte massadraad of installeer je een KBOW, dan is het een recipe for disaster.

Google maar eens

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 04.10.2016 - 21:11
door MarkV50
Ik heb sindskort (dat er chronische hyperventilatie is vastgesteld (nee niet het harde gehijg) maar het totaal geen luchtkrijgen, duizeligheid en door schade door mijn vorige bedrijf door magnesium rook aan mijn ogen)
een bril aan moeten schaffen, daarbij zag ik ook wat slechter in het donker en voor mij deed de trick om de lenzen van de koplampen goed schoon te maken, en de lampen te vervangen voor deze exemplaren
Nu moet ik wel zeggen dat ik ze op inkoop krijg bij ons bedrijf en dat dat enorm veel scheeld, t schijnt iets feller en de strepen/borden lichten iets meer op dan met de normale h7

http://www.philips.nl/c-p/35040130/x-tr ... plamp-auto

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 14.10.2016 - 18:32
door Hilox

Hallo Hilox,

Aangeven dat jullie xenonset geen schade aan de auto toe kan brengen is natuurlijk super, maar lees je voor de gein eens in m.b.t. de electronica van de V50/S40/C30 vanaf 2004 met standaard ingebouwde halogeen.
Elke, werkelijk elke xenonset brengt schade aan aan de auto als men niet kiest voor de nodige maatregelen. Ongeacht jullie keuringen en voorkomende maatregelen.
Bij deze auto's zit namelijk de Wiper Motor Module en de CEM aangesloten op dezelfde massa als de verlichting. Deze onderdelen krijgen dus ook te maken met reststroom en piekspanning van de ballasten.
Schakel je dus niet de DRL uit, pak je geen aparte massadraad of installeer je een KBOW, dan is het een recipe for disaster.

Google maar eens
Met alle respect, Google, net als de informatie gegeven op fora is niet altijd even correct. Laat je dus niet verkeerd informeren. Er is een groot verschil in kwaliteit in aftermarket xenon (en LED) Laat je dus informeren door een specialist en neem niet alles aan wat je leest op internet. Als je Googled op buikpijn krijg je ook Ongeveer 785.000 resultaten. Gegarandeerd dat er iets tussen zit wat matcht met het probleem maar je weet het nooit zeker totdat je bij de dokter/ specialist geweest bent.

Met andere woorden, we zouden geen bestaansrecht hebben als we producten zouden leveren waardoor er defecten aan de auto zouden kunnen ontstaan. Dat is het laatste waar je als fabrikant je vingers aan wilt branden.

Re: Verlichting V50-T5

Geplaatst: 14.10.2016 - 22:15
door MartijnAbel
Hilox schreef:

Hallo Hilox,

Aangeven dat jullie xenonset geen schade aan de auto toe kan brengen is natuurlijk super, maar lees je voor de gein eens in m.b.t. de electronica van de V50/S40/C30 vanaf 2004 met standaard ingebouwde halogeen.
Elke, werkelijk elke xenonset brengt schade aan aan de auto als men niet kiest voor de nodige maatregelen. Ongeacht jullie keuringen en voorkomende maatregelen.
Bij deze auto's zit namelijk de Wiper Motor Module en de CEM aangesloten op dezelfde massa als de verlichting. Deze onderdelen krijgen dus ook te maken met reststroom en piekspanning van de ballasten.
Schakel je dus niet de DRL uit, pak je geen aparte massadraad of installeer je een KBOW, dan is het een recipe for disaster.

Google maar eens
Met alle respect, Google, net als de informatie gegeven op fora is niet altijd even correct. Laat je dus niet verkeerd informeren. Er is een groot verschil in kwaliteit in aftermarket xenon (en LED) Laat je dus informeren door een specialist en neem niet alles aan wat je leest op internet. Als je Googled op buikpijn krijg je ook Ongeveer 785.000 resultaten. Gegarandeerd dat er iets tussen zit wat matcht met het probleem maar je weet het nooit zeker totdat je bij de dokter/ specialist geweest bent.

Met andere woorden, we zouden geen bestaansrecht hebben als we producten zouden leveren waardoor er defecten aan de auto zouden kunnen ontstaan. Dat is het laatste waar je als fabrikant je vingers aan wilt branden.
Oke, jullie trekken dus elk forum in twijfel waar men rept over xenon in de V50/S40/C30 en de daarbij behorende problemen. Zie, dat jullie achter je product staan oke, maar ontkennen dat er problemen voorkomen met elke xenonset in die serie zonder de juiste aanpassingen is natuurlijk klinklare onzin. Je trekt zelfs met die info dit forum in twijfel.

Kijk voor de gein eens na hoeveel mensen juist de door mij aangegeven problemen hebben of hebben gehad. Dat tel je niet even op 2 handen.
Mocht je voorbeelden willen hebben dan mag je mij gerust een PB sturen, dan houden we dit topic wat schoner ;)