Pagina 1 van 2
chip non-turbo
Geplaatst: 22.08.2006 - 14:37
door marcelg
ben een beetje aan het kijken wat ik aan me volvo kan veranderen voor meer acceleratie(topsnelheid is goed).
ET adviseerd een ferrita uitlaat dit zou 8pk extra geven.
Biesheuvel adviseerd een brandstofdruk verhoger(power boost valve), maar volgens ET werkt dat niet bij een electronische en lambdageregelde brandstofinspuiting.
bij chippoint kunnen ze chippen en dan 10pk 15nm halen.
iemand ideeën om relatief simpel wat meer vermogen te krijgen?
merk je 10pk extra bij standaard 125pk?
groetjes
marcel
Geplaatst: 22.08.2006 - 19:49
door zwolly
ik hoorde van mijn buurman (heeft een s40,2002,1.

dat hij deze kan laten chiptunen van 122pk naar 150 pk dit zonder andere uitlaten ed.
Geplaatst: 22.08.2006 - 19:51
door marcelg
zwolly, benzine of diesel?
Geplaatst: 22.08.2006 - 19:54
door Longone
Zo'n weerstandje op Ebay dat zorgt dat de waarde van de IAT (Intake Air Temperature) wordt beinvloedt?
Op Ebay is ook iemand die er eentje met potmeter (=variabele weerstand) aanbiedt.
Zelf begin ik er niet aan, qua meer te verliezen (extra slijtage) dan te winnen (paar extra PK).
Geplaatst: 22.08.2006 - 19:56
door marcelg
ben niet opzoek naar flut spul, moet wel betrouwbaar zijn.
Re: chip non-turbo
Geplaatst: 22.08.2006 - 20:02
door CeeBee
marcelg schreef:iemand ideeën om relatief simpel wat meer vermogen te krijgen?
Schroef je kat. er onder vandaan, krijg je redelijk wat extra koppel.
8 tot 10pk is haalbaar.
Geplaatst: 22.08.2006 - 20:13
door marcelg
daar had ik al aan gedacht, nadeel is dat je meteen een hoop geluid erbij krijgt.
een sportuitlaat vanaf de kat klinkt goed maar eenmaal de cat eronder vandaan geeft meteen zo'n sjohnny geluid
Geplaatst: 22.08.2006 - 20:25
door zwolly
marcelg: een 1.8 benzine
Geplaatst: 22.08.2006 - 20:32
door marcelg
zwolly, kun je eens meer informatie vragen aan hem?
ben wel benieuw hoe en waar hij met een chip 30pk kan winnen
Geplaatst: 22.08.2006 - 20:51
door zwolly
zal ik hem wel vragen als ik hem zie.
Geplaatst: 22.08.2006 - 22:18
door CeeBee
Ik had met een Rica chip in m'n V40 2.0 16v een pk of 12 erbij, 30 zal je niet gaan redden vrees ik.
En je krijgt echt niet veel meer geluid zonder kat., al je dempers zitten erna.
Zelfs toen ik een Sebring einddemper er onder had, klonk het niet verkeerd.
Re: chip non-turbo
Geplaatst: 22.08.2006 - 22:48
door menjo
CeeBee schreef:marcelg schreef:iemand ideeën om relatief simpel wat meer vermogen te krijgen?
Schroef je kat. er onder vandaan, krijg je redelijk wat extra koppel.
8 tot 10pk is haalbaar.
Vergeet er niet bij te vertellen dat je daarmee een milieudelict begaat en je auto in beslag wordt genomen als het ontdekt wordt.
Geplaatst: 23.08.2006 - 00:21
door jessev40
@ marcelq dat verhaal van die power boost valve klopt dat heb ik ook al uitgezocht, ik heb bij mijn V40 (1.8 16v uit '98 ) door ET een ferita uitlaat laten monteren (vanaf de kat, reden..zie commentaar Menjo + dat als je je auto laat apk keuren moet er gewoon weer een kat onder dus ik zou zeggen niet doen...en je red er vast een boom mee

dat in combinatie met een k57i kit van K&N en ik moet zeggen dat scheelt wel, maar je moet geen wonderen verwachten van een 1.8 16v.. een andere optie is gewicht verminderen dit kan op diverse manieren b.v. reserve band er uit ander onnodige toelie verwijderen dit kan ook al wat schelen, maar dat verhaal van die + 30 pk erbij door een chip bij een non-turbo geloof ik niet helemaal. anyway succes ermee en mocht je en oplossing hebben voor meer pk's dat hoor ik die ook graag! grt J
Geplaatst: 23.08.2006 - 00:24
door v40jlt4
[quote="zwolly"]ik hoorde van mijn buurman (heeft een s40,2002,1.

dat hij deze kan laten chiptunen van 122pk naar 150 pk dit zonder andere uitlaten ed.[/quote]
Dan kan je buurman meer bewerkstelligen dan alle tuners die ik tot nu toe heb gesproken, gezien, gevonden op internet etc. 23% vermogenswinst bij een N/A auto. Da's bij een auto MET een turbo al een leuke uitdaging......
Re: chip non-turbo
Geplaatst: 23.08.2006 - 07:52
door CeeBee
menjo schreef:CeeBee schreef:marcelg schreef:iemand ideeën om relatief simpel wat meer vermogen te krijgen?
Schroef je kat. er onder vandaan, krijg je redelijk wat extra koppel.
8 tot 10pk is haalbaar.
Vergeet er niet bij te vertellen dat je daarmee een milieudelict begaat en je auto in beslag wordt genomen als het ontdekt wordt.
Haha, hier in Nederland wordt je auto alleen afgekeurd voor de APK.......................
Geplaatst: 23.08.2006 - 08:03
door menjo
En aan de APK eisen moet hij tussen de keuringen ook gewoon voldoen....
Geplaatst: 23.08.2006 - 09:14
door desmorunner
goed chippen zonder dat het kan gemerkt worden door de technische keuring of alle andere toestanden kan je laten doen bij Heinz Tuning in Aalst (BE). Hun concept is eenvoudig: geen nieuwe chip die kan getraceerd worden maar wel herprogrammeren van de originele chip waardoor de samenstelling van het geïnjecteerde veranderd (en meer power vrijkomt). M'n zus heeft dit op haar Mini One laten doen en het is verbluffend: 90pk -> 125pk. En dit zonder dat uw motor te veel wordt belast. Geen bigbore kit of andere toestanden. Gewoon het max uit de motor.
Een S40/V50 2.0D gaat van 136pk -> 175pk voor 690EUR.
Zeker de moeite om te contacteren:
http://www.autotuneheinz.be/
Geplaatst: 23.08.2006 - 09:22
door JTB
desmorunner schreef:goed chippen zonder dat het kan gemerkt worden door de technische keuring of alle andere toestanden kan je laten doen bij Heinz Tuning in Aalst (BE). Hun concept is eenvoudig: geen nieuwe chip die kan getraceerd worden maar wel herprogrammeren van de originele chip waardoor de samenstelling van het geïnjecteerde veranderd (en meer power vrijkomt). M'n zus heeft dit op haar Mini One laten doen en het is verbluffend: 90pk -> 125pk. En dit zonder dat uw motor te veel wordt belast. Geen bigbore kit of andere toestanden. Gewoon het max uit de motor.
Een S40/V50 2.0D gaat van 136pk -> 175pk voor 690EUR.
Zeker de moeite om te contacteren:
http://www.autotuneheinz.be/
Je hebt het hier over auto's met een turbo, anders zijn deze vermogenstoenames zo goed als onmogelijk met alleen een chip.
Geplaatst: 23.08.2006 - 09:22
door menjo
Herprogrameren gaat dacht ik niet lukken bij een phase 1 V40/S40.
Geplaatst: 23.08.2006 - 09:23
door gevanje
Ik geloof niet zozeer in pk winst bij ongeblazen benzinemotoren. De meeste winst zit vaak tussen de oren, men heeft het gevoel dat het harder gaat door andere uitlaten, filters etc.
Een jaar of 5 geleden heeft mijn vader een 5 cyl. benz. (passat) laten chippen. Vooraf werd gesteld dat ong. 20 pk erbij zou lukken maar we hebben ze nooit kunnen vinden. Het heeft wel zin om een volvo 140 pk 5 cyl. te tunen. Ze kunnen zonder problemen naar 170-180 pk omdat de motor feitelijk softwarematig geknepen is.