Dealer wasbeurt --> poetskrassen

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Elke dag weer naar die vervelende krassen kijken....
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het bedrijf dat je hebt uitgezocht zou ook mijn goedkeuring kunnen dragen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Waarom zou het juridisch anders liggen?, omdat het je dealer is die dit veroorzaakt heeft?
Hij heeft al een keer laten blijken dat hij niet voorzichtig is met jouw auto, waarom hem die poetsbeurt toevertrouwen?

Die dealer is toch verzekerd?
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

@Strider, even op de site gekeken en dat ziet er inderdaad zeer goed uit, dit is een professioneel detailer. Ik ben benieuwd wat de dealer van de offerte gaat zeggen, die pakt wel iets anders uit dan wat hij onder een "poetsbeurt" verstaat...
Succes!
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Johan s60 schreef: Goed plan, het is jouw auto, dus jij mag bepalen wie de schade gaat herstellen, want dat is het i.m.o., de veroorzaker hoeft alleen te betalen.
Dat weet je niet goed. Juridisch gezien dien je de veroorzaker van de schade in de gelegenheid te stellen om de schade te herstellen. Je kunt niet op eigen houtje dat gaan doen, en vervolgens de rekening bij hem neerleggen. Dat laatste kun je pas doen als de veroorzaker onwillig is. of zich van zijn verantwoordelijkheid onttrekt. Daar is hier echter geen sprake van.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Volgens mij is dit klink klare onzin
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Dat is geen klinkklare onzin.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

caterham schreef: Dat is geen klinkklare onzin.
Geheel correct! En voor hen die het niet correct vinden gelieve kennis te nemen van de bepalingen in het Burgerlijk Wetboek.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Johan s60 schreef: Volgens mij is dit klink klare onzin
Dan zal ik het wel niet goed weten denk ik. Geloof me - ik ben ervaringsdeskundige. Een autopoetser heeft mijn V50 eens verknald. Deze man kon ook autospuiten. Ik had daar van begin af aan een slecht gevoel over. Alleen hij moet in alle gelegenheid in staat gesteld worden om op zijn manier de door hem veroorzaakte schade te herstellen.
Dat het daarna alsnog mis ging - waardeloos spuitwerk - is een ander verhaal. Ik heb hem toen nogmaals in de gelegenheid gesteld (per aangetekend schrijven) om zijn fout te herstellen binnen een bepaalde termijn. Deed hij dat niet, dan zou ik dat doen, op zijn kosten. Meneer ging daar niet op in, dus op zijn kosten hersteld. Meneer wilde niet betalen. Dat werd dus een rechtszaak. Drie keer raden wie die rechtszaak gewonnen heeft.

Dat zou wat zijn als een leverancier een fout maakt en ieder klant willekeurig e.e.a hersteld en de rekening maar op stuurt. Dat werkt in bananenrepublieken waarschijnlijk maar in ons NL rechtstelsel (trouwens ook in het Duitse rechtstelsel) niet.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Dat is toch een ander situatie denk ik, dat gaat om het herstellen van eerder geleverd werk, nu is er schade toegebracht.
Je had je auto niet door hem hoeven te laten spuiten, punt.

Voorbeeld;

Dus als ik per ongeluk een deuk in je auto rijdt, dan moet ik het repareren, zie ik het nou simpel of....
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

V70/2.4D/2003 schreef:
caterham schreef: Dat is geen klinkklare onzin.
Geheel correct! En voor hen die het niet correct vinden gelieve kennis te nemen van de bepalingen in het Burgerlijk Wetboek.
lijkt me wel dat je enige eisen mag stellen aan de kwalificaties van diegene die een poging doet de schade te herstellen maar aangezien van de schade veroorzaker overduidelijk verwacht mag worden kennis van zaken te hebben (Volvo dealer) is zelf repareren en de factuur even doorsturen geen optie. Overigens zou je ook zelf een fors risico nemen want als het resultaat van je eigen actie onverhoopt zou tegen vallen dan heb je gewoon pech, repareert de dealer en is het niet netjes dan kun je terug. Als ik dealer was zou ik eigenlijk best blij zijn als je zonder overleg een reparatie poging zou doen, als de factuur onredelijk hoog is kan ie het eenvoudig afwijzen valt het resultaat tegen dan steekt ie zijn handen in de lucht en schudt meewarig het hoofd.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Daar zit ook wat in, maar als ik die dealer was, dan zou ik me dieprood schamen en alles in het werk stellen dat dit zo snel en goed mogelijk verholpen wordt.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

De dealer heeft de plicht om de auto in onberispelijke staat weer af te leveren. Jij als eigenaar moet hem in die gelegenheid stellen om dat te doen, zonder bij voorbaat bevooroordeeld te zijn. Als het niet goed hersteld wordt heb je al een punt, dan moet je hem wellicht nog eens manen om zijn werk goed te doen. Geschiedt het dan nog niet goed, dan dien je hem in gebreke te stellen en daarbij aan te geven dat je je het recht voorbehoudt om de schade op zijn kosten te herstellen.
Als iemand een andere mening is toegedaan - prima. Alleen zoals ik hierboven geschetst heb werkt het in ons rechtstelsel. Wijk je hiervan af, dan loop je het risico dat de rechter je de rekening van de door jou gekozen hersteller zelf laat betalen, louter en alleen omdat je de dealer niet in de gelegenheid hebt gesteld om zijn fout te herstellen.
Sla het Burgerlijk Wetboek er ook maar even op na.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Johan s60 schreef: Daar zit ook wat in, maar als ik die dealer was, dan zou ik me dieprood schamen en alles in het werk stellen dat dit zo snel en goed mogelijk verholpen wordt.
Daar zijn we het helemaal over eens. Vandaar ook dat ik denk dat het zeer zeker in het belang van de dealer is om e.e.a goed op te lossen. Dan kun je wel str^%^t eigenwijs zijn en bij voorbaat sceptisch tegenover de oplossing staan, en vervolgens op eigen houtje wat gaan regelen. Gegarandeerd dat de relatie met de dealer verstoord is, en je met de rekening van de schadehersteller blijft zitten (juridisch gezien ook).

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Maar het staat iedereen vrij om e.e.a. te regelen zoals hem zelf goeddunkt - maakt mij verder niet uit. Ondervinden is dan de beste leermeester.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Johan s60 schreef: Daar zit ook wat in, maar als ik die dealer was, dan zou ik me dieprood schamen en alles in het werk stellen dat dit zo snel en goed mogelijk verholpen wordt.
Da's eigenlijk wel de kern van de zaak. Ik weet zeker dat mijn dealer dit soort zaken meer dan keurig oplost
caterham
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 23.03.2016 - 23:19

Johan s60 schreef: Daar zit ook wat in, maar als ik die dealer was, dan zou ik me dieprood schamen en alles in het werk stellen dat dit zo snel en goed mogelijk verholpen wordt.
Heeft de dealer aangegeven dat ze dit normaal vinden of dat ze dit gaan oplossen? In dat laatste geval zie ik het hele probleem niet. Als ze de wagen bij de juiste schadehersteller krijgen bij een gekreukelde voorzijde, zullen ze dat ook wel kunnen bij wat krassen in de lak.
Krijgen ze het er niet uitgepolijst zal het vanzelf wel gespoten worden. Pas als ze herhaaldelijk falen, kun je ze schriftelijk in gebreke stellen.
Niet voor niets heb ik met mijn wagen de dealer maanden de tijd gegeven. In mijn geval heb ik daarna gewoon verzocht de wagen in te nemen en m'n geld terug te storten, maar hier hebben we het over een paar krassen in de lak. Niet leuk maar ook geen ramp.

Heb zelf nog tweemaal schade gehad door toedoen van een dealerbedrijf. Eenmaal peurde een werknemer net voor de aflevering van m'n Caterham een nieuwe BMW door de neus bij het parkeren. De andere keer betrof het een net nieuw afgeleverde Transporter waar ze wederom bij het parkeren m'n wagen beschadigde. Ditmaal moest de achterbumper eraan geloven. In beide gevallen gewoon gelijk toestemming gegeven om het te laten fixen. Sommige dingen in het leven moet je niet te moeilijk voor jezelf maken.
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Ik ben het hier ook met DBosker eens. Mijn leidinggevende (thuis, niet op mijn werk :P ) is jurist en die zegt ook hetzelfde.
Eerst door de veroorzaker laten oplossen, als het daarna nog steeds niet opgelost is, dan sta je sterker om het elder te laten verhelpen op zijn kosten.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

caterham schreef:
Johan s60 schreef: Daar zit ook wat in, maar als ik die dealer was, dan zou ik me dieprood schamen en alles in het werk stellen dat dit zo snel en goed mogelijk verholpen wordt.
Heeft de dealer aangegeven dat ze dit normaal vinden of dat ze dit gaan oplossen? In dat laatste geval zie ik het hele probleem niet. Als ze de wagen bij de juiste schadehersteller krijgen bij een gekreukelde voorzijde, zullen ze dat ook wel kunnen bij wat krassen in de lak.
Krijgen ze het er niet uitgepolijst zal het vanzelf wel gespoten worden. Pas als ze herhaaldelijk falen, kun je ze schriftelijk in gebreke stellen.
Niet voor niets heb ik met mijn wagen de dealer maanden de tijd gegeven. In mijn geval heb ik daarna gewoon verzocht de wagen in te nemen en m'n geld terug te storten, maar hier hebben we het over een paar krassen in de lak. Niet leuk maar ook geen ramp.

Heb zelf nog tweemaal schade gehad door toedoen van een dealerbedrijf. Eenmaal peurde een werknemer net voor de aflevering van m'n Caterham een nieuwe BMW door de neus bij het parkeren. De andere keer betrof het een net nieuw afgeleverde Transporter waar ze wederom bij het parkeren m'n wagen beschadigde. Ditmaal moest de achterbumper eraan geloven. In beide gevallen gewoon gelijk toestemming gegeven om het te laten fixen. Sommige dingen in het leven moet je niet te moeilijk voor jezelf maken.
Ik hoop dat mijn dealer er net zo over denkt, mijn voorstel accepteert en de schade bij een expert laat repareren, en niet bij de goedkoopste poetser in de regio ;-)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De bedoeling van het wassen was iets van meerwaarde aan het dealerbezoek te geven, de reactie doet dat volkomen teniet.
Dat geeft toch te denken.
Een dealer scoort in zo'n geval punten door het de klant te melden en concreet direct een oplossing af te spreken c.q. in te plannen
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”