Dealer wasbeurt --> poetskrassen

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

ik kan me ook voorstellen dat TS dat niet slikt. Het gevoel van onrecht speelt daarbij een hele grote rol. Iemand verkloot je auto en komt er ook nog mee weg. Toch de vraag maar even neerleggen bij de rechtsbijstandverzekering.
Zo heb ik nog een akkefietje lopen met de leverancier van een uitlaatpot voor de 960. Besteld bij auspuff.com. Als extra service (kostenloos, maar duurde even langer) kon de correctheid van deze pot gecontroleerd worden door een expert, a.d.h.v. het VIN-nummer. Bevestigd dat dit de goede uitlaatpot was en geleverd. half uur aan het wurgen geweest, paste niet. Binnenkant aansluiting is 56 mm, buis is aan de buitenkant 56 mm. Auspuff.com wilde de pot niet terugnemen, want was niet nieuw meer. Communicatie stopte. Rechtsbijstandverzekering niet interessant (te laag bedrag - EUR 95,--). Ze hebben een EHI-siegel, soort keurmerk. Die maar even in de discussie betrokken. Daar zeggen ze dat als ik het VIN-nummer heb opgegeven, zij een uitlaat hebben geleverd, ze ook verantwoordelijk zijn voor het passen, dan maakt het niet meer uit of hij niet nieuw is of wel, hun verantwoordelijkheid. Ze dreigen dus hun EHI-siegel kwijt te raken :-).
Kortom - ik zou het in elk geval proberen vergoed te krijgen, al was het maar voor de eigen gemoedsrust.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

dbosker schreef: ik kan me ook voorstellen dat TS dat niet slikt. Het gevoel van onrecht speelt daarbij een hele grote rol. Iemand verkloot je auto en komt er ook nog mee weg. Toch de vraag maar even neerleggen bij de rechtsbijstandverzekering.
Zo heb ik nog een akkefietje lopen met de leverancier van een uitlaatpot voor de 960. Besteld bij auspuff.com. Als extra service (kostenloos, maar duurde even langer) kon de correctheid van deze pot gecontroleerd worden door een expert, a.d.h.v. het VIN-nummer. Bevestigd dat dit de goede uitlaatpot was en geleverd. half uur aan het wurgen geweest, paste niet. Binnenkant aansluiting is 56 mm, buis is aan de buitenkant 56 mm. Auspuff.com wilde de pot niet terugnemen, want was niet nieuw meer. Communicatie stopte. Rechtsbijstandverzekering niet interessant (te laag bedrag - EUR 95,--). Ze hebben een EHI-siegel, soort keurmerk. Die maar even in de discussie betrokken. Daar zeggen ze dat als ik het VIN-nummer heb opgegeven, zij een uitlaat hebben geleverd, ze ook verantwoordelijk zijn voor het passen, dan maakt het niet meer uit of hij niet nieuw is of wel, hun verantwoordelijkheid. Ze dreigen dus hun EHI-siegel kwijt te raken :-).
Kortom - ik zou het in elk geval proberen vergoed te krijgen, al was het maar voor de eigen gemoedsrust.
Onrecht is altijd heel vervelend. Maar soms lukt het niet je gelijk te halen. In dit geval zou ik de ervaringen delen op een internet review, zeker als het zo'n langdurig proces is. En wegwezen bij die dealer. Eigen ervaring is dat je zelf ook veel last hebt van dat gedoe. Mijn rikketik moet nog wat langer mee....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

dat ben ik helemaal met je eens Mart :-), maar parallel daaraan kun je alsnog proberen je gelijk te halen. Wat betreft kritiek spuien en anderen waarschuwen is met de komst van internet de mogelijkheid wat uitgebreider (kan een zegen en een vloek zijn).

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4634
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mart van der Steeg schreef: In het leven moet je wel eens 'een drol doorslikken' en weer vooruitkijken.
Dat is een mooie levenswijsheid.... Nog een paar: gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde.
Of: choose your battles!

Nogmaals zou ik aan de TS willen meegeven: Veel succes met het vervolg en vergeet vooral niet te genieten van je mooie Volvo.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Zeer treurig om te lezen hoe een en ander door de dealer word afgehandeld.
Mijn advies: geen tijd en geld meer in steken en het aanbod van millimetervreter met beide handen aanpakken.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
Forrest
3rd Gear member
Berichten: 462
Lid geworden op: 13.12.2015 - 14:40
Locatie: Zuidwest Drenthe

Inderdaad, de dealer neemt een poetser in de arm. Dat is meestal wel genoeg. Echter jij bent een stuk kritischer. Het resultaat bij een poetser zal waarschijnlijk nooit zo worden als jij voor ogen hebt. Voor dit soort werk moet je echt maar een goede detailer.

Ik denk dat je inderdaad beter een afspraak kan maken met millimetervreter. Hij zal een verbluffend resultaat behalen op je wagen en hij is ook nog eens goed beschermt. Daarnaast zal je ook nog eens een leuke en leerzame dag hebben.
Laatst gewijzigd door Forrest op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90 D5 AWD Inscription Onyx Black MY2017 Afbeelding

Volvo XC70 D4 Nordic+ Luxery Line Rica tuning MY2015 Afbeelding

Volvo V70 D3 Limited Edition Savile Gray MY2012 Afbeelding

Vergeet niet, je bent uniek net als iedereen
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Wanneer TS niet gaat voor de event. oplossing die Forrest aandraagt zou ik er net zo in staan als Bosker.
2 weken terug een deuk in de auto door jeugd wat volgens politie en moeder van de jongen een WA verhaal zou moeten worden.
Op voorwaarde van snelle afhandeling en geen financieel nadeel gekozen om geen aangifte te doen van vernieling(mannetje was 15)
Ik kreeg eergisteren een mailtje van de verzekeraar dat mijn verhaal niet strookte met het verhaal van de moeder van de 4 jarige die de schade had toegebracht.
Ze zouden het verhaal gaan verifiëren op waarheid bij de verzekerde en aldanniet gaan betalen.
Bij niet betalen heeft moeders de keus, of ze vergoed het uit eigen zak of we gaan het strafrechtelijk verhaal in en ik doe aangifte.
Dit soort flauwekul heeft consequenties wanneer dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks...
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Dus een reden temeer om niet op mooie blauwe (moeder) ogen in te gaan en gewoon de normale gan g van zaken te volgen = aangifte
Dan sta je sterker indien men achteraf de zaken verdraait tegenover de verzekeraar
Hopenlijk heeft de politie de conceptaangifte nog ergens in de la liggen
15 is oud genoeg om consequenties van eigen gedrag onder de ogen te zien , moesten wij vroeger ook al vòòr die leeftijd
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Zonder het topic te kapen.
Wanneer moeder mijn verhaal bevestigd betaalt de wa verzekeraar uit, moeder weet dat de consequentie bij niet vergoeden aangifte is
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Strider
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 25.08.2013 - 22:55

evert65 schreef: Tja het blijft lastig met 2 partijen die elk hun eigen doel na streven , jij een wagen zoals ie was
De dealer zo goedkoop mogellijk klaar zijn, of de klant dat apprecieert zal 'm worst wezen
"er mot geld verdient worden" en als dat de relatie kost dat zij zo , voor jou 10 anderen denkt zo een
Mijn dealer bestaat uit een verkooplocatie en diverse service locaties. De service vestiging heeft altijd een drukke planning dus ik denk ook dat ze mij op dit moment liever kwijt dan rijk zien. Ik ben in eerste instantie niet ontevreden over de dealer, maar wel over deze service locatie.
Millimetervreter. schreef: Hoi Strider,

Dit zijn hologrammen en onstaan omdat er alleen roterend gepolijst is en niet gefinished op een dual action machine.
Dit trekt echt niet weg,een zeer onprofessionele opmerking trouwens.
Ik ben er van overtuigd dat je auto gewoon strak te trekken is door een goede detailer.
Stuur me een PM als je meer wilt weten.
Succes!
Wat denk jij als jij de foto's ziet? :)
Mart van der Steeg schreef:
Volgens mij het beste advies. Een goede poetsbeurt kost uiteraard geld,maar is wel te overzien. En is eigenlijk ook een onderdeel van regulier onderhoud.
In het leven moet je wel eens 'een drol doorslikken' en weer vooruitkijken.

Een behandeling bij een goede detailer kan dit denk ik met gemak oplossen maar kost ook enkele honderden euro's. Als dit nu een 10/15 jarige auto was geweest had ik dat voor lief genomen en het als onderhoud gezien. Deze auto is net 1 jaar oud en had echt een mooie lak staat, ik ga me er niet te druk over proberen te maken maar ik ga er nog wel wat tijd instoppen om te proberen om dit toch door de dealer fatsoenlijk te laten oplossen.


Overigens een paar impressie foto's :-|

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Hologrammen dus, alleen roterend gepolijst en niet goed gefinished.
Sorry maar duidelijk geen vaklui zoals ik al eerder zei.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tjonge dat kan ik zelfs netter en ik heb net 2x een dag met mijn DAP gepoetst..
Succes gewenst!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

prutswerk van de bovenste plank.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

+1....
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

ai.... erg pijnlijk om te zien!
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Lijkt er op dat met een droge pad gewerkt is.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27647
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het blijft natuurlijk een voorbeeld van hoe het niet moet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Het poetsbedrijf wat de dealer inhuurt gaat dit echt niet oplossen. Die prutsbedrijven willen domweg niet teveel tijd in een auto steken, die gaan na het polijsten met een rotary echt niet afbouwen met een finisher icm een dualaction machine. Jouw foto's' bevestigen dit alleen maar.
Neem gewoon contact op met een van de vele detailers hier op het forum en je auto staat er weer spil en span bij met een mooie diepteglans.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
CH Racing M900
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55

Rha007 schreef: Het poetsbedrijf wat de dealer inhuurt gaat dit echt niet oplossen. Die prutsbedrijven willen domweg niet teveel tijd in een auto steken, die gaan na het polijsten met een rotary echt niet afbouwen met een finisher icm een dualaction machine. Jouw foto's' bevestigen dit alleen maar.
Neem gewoon contact op met een van de vele detailers hier op het forum en je auto staat er weer spil en span bij met een mooie diepteglans.
Helemaal mee eens. Ik zou er geen tijd en moeite meer in steken bij de dealer of diens detailer.
XC90 T8 - 2017 - R-Design
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

allemensen zeg
ik kan me goed voorstellen dat je er gewoonweg op sta dat de dealer dit oplost
dit is werkelijk om te huilen, dat bedrijf moet je zo snel mogelijk bij radar melden voor een koude douche
maar ik heb zo langzamerhand wel begrepen dat je er met de "dealer"prutser niet uitkom
dus dan rest de gang naar een van de poetsfreaks op het forum , of steve van: drive2shine.nl
keep calm!, your randomizer is running
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”