kleppen stellen 1.6 benzine
Geplaatst: 10.10.2016 - 18:52
Kort en bondig: moet er bij de 1.6 motor vd C30 kleppen gesteld worden? Of is dit zelf stellend?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
dat is helaas niet zo, maar ook bij niet hydraulische kleppen zijn ze doorgaans wel "for life" geconstrueerdRicho schreef: De moderne auto's hebben hydraulische kleppenstoters en hoeven dus niet gesteld te worden.
Budget auto's en sjoemelautos daargelatenOGA244 schreef:dat is helaas niet zo, maar ook bij niet hydraulische kleppen zijn ze doorgaans wel "for life" geconstrueerd
5 cilinder motoren vanaf modeljaar 2000 in bijv de V70, S60 S80, V50,Richo schreef:Budget auto's en sjoemelautos daargelatenOGA244 schreef:dat is helaas niet zo, maar ook bij niet hydraulische kleppen zijn ze doorgaans wel "for life" geconstrueerd![]()
Was inderdaad vergeten dat ze nog veel vaste gebruiken ivm emissie eisen (makkelijker te controleren).
Maar ik begrijp uit OT zijn vraag dat hij Lpg overweegd? Niet doen de kleppen van de meeste volvo na circa 2000 zijn niet meer gehard en vereist een dure LPG installatie om dit probleem te verminderen (de kleppen kunnen of altijd doorbranden ondanks extra smering)
Dat klopt mee komend voordeel is ook de speciale computer die de injectie regelt voor de verschillende soorten brandstof (e85 of benzine)JTC30 schreef: en was het niet zo dat de 1.8 Flexifuel goed op LPG zou moeten kunnen? Die had toch ook hardere kleppen etc.
Dank Richo...Richo schreef: Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Sorry ,maar van het klepgebeuren bij een Volvo ben je niet goed op de hoogte,Richo schreef:Budget auto's en sjoemelautos daargelatenOGA244 schreef:dat is helaas niet zo, maar ook bij niet hydraulische kleppen zijn ze doorgaans wel "for life" geconstrueerd![]()
Was inderdaad vergeten dat ze nog veel vaste gebruiken ivm emissie eisen (makkelijker te controleren).
Maar ik begrijp uit OT zijn vraag dat hij Lpg overweegd? Niet doen de kleppen van de meeste volvo na circa 2000 zijn niet meer gehard en vereist een dure LPG installatie om dit probleem te verminderen (de kleppen kunnen of altijd doorbranden ondanks extra smering)
Een "normale" auto heeft een toerenbereik waarin deze opereert, ook de 1.6 van de topicstarter. Bij het gehele toerenbereik moet de auto "normaal" functioneren. Meer lawaai, trilling etc is dan normaal, maar haperen mag natuurlijk niet. Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat een auto "gek gaat doen" als je richting maximale toeren gaat?Richo schreef: Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Dat klopt mee komend voordeel is ook de speciale computer die de injectie regelt voor de verschillende soorten brandstof (e85 of benzine)JTC30 schreef: en was het niet zo dat de 1.8 Flexifuel goed op LPG zou moeten kunnen? Die had toch ook hardere kleppen etc.
Wel is van een toerenbegrenzer gehoord?E.Werker schreef:Een "normale" auto heeft een toerenbereik waarin deze opereert, ook de 1.6 van de topicstarter. Bij het gehele toerenbereik moet de auto "normaal" functioneren. Meer lawaai, trilling etc is dan normaal, maar haperen mag natuurlijk niet. Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat een auto "gek gaat doen" als je richting maximale toeren gaat?Richo schreef: Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Dat klopt mee komend voordeel is ook de speciale computer die de injectie regelt voor de verschillende soorten brandstof (e85 of benzine)JTC30 schreef: en was het niet zo dat de 1.8 Flexifuel goed op LPG zou moeten kunnen? Die had toch ook hardere kleppen etc.
"wel eens" en ja natuurlijk. Daarom staat er ook " in het toerenbereik waarin deze opereert" en niet "boven het toerenbereik" of "boven de begrenzer".Ramon&Ramon schreef:Wel is van een toerenbegrenzer gehoord?E.Werker schreef:Een "normale" auto heeft een toerenbereik waarin deze opereert, ook de 1.6 van de topicstarter. Bij het gehele toerenbereik moet de auto "normaal" functioneren. Meer lawaai, trilling etc is dan normaal, maar haperen mag natuurlijk niet. Ik weet niet hoe je aan de wijsheid komt dat een auto "gek gaat doen" als je richting maximale toeren gaat?Richo schreef: Dat een normale auto gek gaat doen als je em richting zijn max toeren jaagt is niet meer dan normaal. Als je tijdens normaal rijden nergens last van hebt niks eraan doen.
Dat klopt mee komend voordeel is ook de speciale computer die de injectie regelt voor de verschillende soorten brandstof (e85 of benzine)
Als die inkomt gaat de auto idd vreemd doen en inhouden..
E.Werker schreef:"wel eens" en ja natuurlijk. Daarom staat er ook " in het toerenbereik waarin deze opereert" en niet "boven het toerenbereik" of "boven de begrenzer".
Tot 6000 toeren per minuut moet de auto correct functioneren. Dat er daarna fuel cut en ignition cut inkomt is logisch.
Ik ga er vanuit dat de topicstarter zelf ook beseft dat het rode gebied van de toerenteller er niet voor niets zit.
ben bang dat TS (mogelijk) onbewust een hekel aan zijn 1.6 heeftMKZ schreef:Nee dat doe ik niet. Mijn C30 (2008) gaat niet erg lekker naar 6000 / 7000 toeren. Vandaar de vraag![]()